הגנת המושב

ערב טוב לכולם!

סערה גדולה מתחוללת בזמן האחרון בישראל, סערה שיכלה להימנע אם ספר החוקים שלנו היה קצת יותר פשוט והגיוני וגם אם אנשים היו מצליחים לגרד קצת את הצבע הירוק מהפנים שלהם.

מדובר כמובן על יואב גלנט, ביתו המפואר והשטחים המסופחים (מעניין איך עדיין לא קראו להם “שטחים כבושים”). גלנט גילה, כמו כל מושבניק, שלמועצה האיזורית לא תמיד אכפת כמה שטח יש לבית כל עוד הארנונה ממשיכה להגיע. הוא אמנם הגזים קצת עם השטח המסופח ועשה מעשה לא חוקי, אבל לא המציא שום דבר. מהבחינה הזאת, אם הוא היה גר בעיר אף אחד לא היה מציב אתגרים בדרכו ללשכת הרמטכ”ל. אבל גלנט גר במושב, עשה מעשה לא חוקי והוא הולך להיות הנציג הבכיר ביותר של הדת הצבאית בישראל, ובתור מנהיג דתי אנשים מצפים ממנו להיות קדוש וטהור. המאמינים האדוקים לא צריכים לדאוג, לא חסרים קרדינלים עם חרבות ופלאפלים שיכולים לקבל את התפקיד במקומו.

למרות כל העניין הזה, נראה שדווקא החלק החוקי בפרשה, גודל הבית, מסעיר יותר את הציבור. משום מה כל ישראלי עם בית גדול ויפה מוצג כעבריין. כל עוד גלנט השתמש בכסף שלו כדי לבנות את הבית (ואני מאוד בספק אם הוא השתמש בכסף לא שלו), אין שום דבר פסול בבית הזה. גם אם הוא נראה כמו טירה ומנקר עיניים אנשים צריכים פשוט ללמוד להתמודד עם זה. בין זה ובין התפקיד המיועד שלו אין שום דבר.

עוד אחד שמוציא לאנשים את העיניים הוא אהוד ברק המתגורר אי שם למעלה במגדלי אקירוב. כמו במקרה גלנט, אני בספק אם ברק השתמש בכספים לא כשרים (ואם מישהו יודע אחרת, אני אשמח לדעת מזה). אבל למרות נקיון הכסף שלו, הוא עדיין שקרן וגנב קולות מהגדולים שהיו לנו פה. אם מישהו ימצא יותר מחמישה מצביעים למפלגה שלו, הוא מוזמן לשלוח לי רשימה.

ובכל זאת, יש לעניין צד חיובי. ברק לא נמצא במפלגת העבודה יותר, ואפשר להתחיל לשקם את השאריות שלה. אם עד הבחירות הקרובות הם יצליחו להחליט מה הם רוצים מעצמם, הם יכולים להוות אופציה לא רעה.

ובינתיים בממלכת הכלום הצה”לית לא קורה שום דבר. בשבת הקודמת הייתי בבסיס וגיליתי שיש מכשירי DVD עם יכולת מחיקה של כונני USB, כך שסרטים לא היו לי. התברר גם שנשארתי בשבת של המשמרת הגרועה במטבח, ככה שגם אוכל לא היה. מי שאיתי בחדר גם סגר (ושמר), ככה שגם שינה טובה לא היתה לי. בסופו של דבר חשבתי לאכול את הכונן בלי הסרטים, אבל בסופו של דבר נפתח השק”ם ומצאתי שם דוריטוס (גם כן אוכל). ביום ראשון חזר האוכל, אבל האוכל ביום ראשון שקול לכלום, כי אין מישהו שבאמת מסוגל לאכול אותו.

השבוע צפוי הרבה גשם, כך שבמקום לשבת בחוץ ולא לעשות כלום אנחנו נשב בפנים ולא נעשה כלום. ללא ספק, שבוע חשוב.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה