בלי נאמנות יש אזרחות

ערב טוב לכולם!

לפני שישה ימים, באחד התאריכים היפים שהיו השנה, ממשלת הגאונים החליטה שבלי נאמנות אין אזרחות. כל אזרח חדש ידרש מעכשיו להישבע אמונים לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולחתום על מסמך שמחייב אותו לשבועה הזאת. מכיוון ליברמן ודובריו הרבים מגיעים קולות שאומרים “מה אתם רוצים? דבר כזה יש בכל מדינה”. מכיוון ההיגיון וכל שאר העולם מגיעים קולות שאומרים “מה, אתם רציניים?”.

קודם כל, ההצעה גזענית ומגעילה. לפי חישוב זריז שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל חיים בערך מליון וחצי ערבים ועוד כל מיני קבוצות לא יהודיות. ההצהרה הטיפשית הזאת אומרת שבעצם המדינה לא שייכת להם ומבחינת היוזם הגאון וחבורת האינטליגנטים בירושלים הם יכולים עכשיו לארוז ולעזוב. דבר שני, מה זה בדיוק אומר הצהרת נאמנות? למלמל כמה מילים ולחתום על מסמך שמבחינה משפטית אין שום דרך להפר אותו? כל אחד שרוצה להיות כאן אזרח יחתום על הקשקוש הזה ויהיה אזרח נאמן. מה זה אומר? לא הרבה. העיקר שהגוי חתם.

מדינת ישראל הולכת בכיוון לא טוב שנקרא “למטה”. עם ממשלת ימין קיצוני (כן, זה קיצוני), שר חוץ שתפקידו מסתכם בהרס קשרי חוץ, שר ביטחון שאחראי על ביטחון הכיסא שלו וראש ממשלה שלא ברור מה הוא רוצה, ההימור הבטוח ביותר בישראל נקרא “נתב”ג”.

ובנושא אחר, השבוע התחיל קורס אצלי בגף שאותו אני צריך להעביר. כמובן ששוב הוכח שאי אפשר לתאם שום דבר בצבא. אחרי הכל, רק אמרנו שבמשך שבועיים אף אחד לא יוצא, והתוצאה היא שכמעט ואין חניך שלא צריך לצאת מתישהו. אחרי הכל, הם יודעים על הקורס רק חודשיים, זמן שבו הם יכלו לפנות לעצמם שבועיים. מסתבר שיש אנשים שזה נורא קשה להם.

מלבד זה, השבוע גם הצלחתי להתווכח עם שני קצינים ולדחות בקשות די נואשות של אחד מהם (“אז תישאר” – “לא”. “רק שישה חודשים” – “לא”. “נמצא לך תקן, אל תדאג!” – “לא”). כדי שלא יהיה משעמם, הויכוחים והבקשות כנראה ימשיכו גם בשבוע הקרוב. אחרי הכל, לא ייתכן שהכל עובד כמו שצריך. זה בסך הכל הצבא הכי חזק במזרח התיכון.

בשבוע הקרוב ממשיך (ומסתיים) הקורס, ויתרת השירות שלי יורדת מתחת ל-300 ימים. הצעות לקבע יידחו בברכה.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה