סליחות לתש”ע

בוקר טוב לכולם!


יום כיפור שוב הגיע. כמדי שנה, נדרשים יהודי כל העולם לבקש סליחה מחבריהם במשך עשרה ימים שבסופם השיא – יום כיפור, היום שבו הם נדרשים לבקש סליחה מאלוהים על כל חטאיהם הנוראיים. לפני שאנחנו נכנסים ליום כיפור עצמו, הנה כמה אנשים שצריכים לבקש מאיתנו סליחה, אחרת גם אלוהים לא יעזור.


הראשונים ברשימה, כמו תמיד, הם החרדים. משום מה, המגזר שלוקח את יום כיפור ברצינות תהומית לא מיישם כל כך את המצוות של עשרת הימים שלפניו. אחרי הכל, גם אם מתכוננים לעולם הבא, כדאי ששמונים השנה בעולם הזה יהיו נורמליות. ועל מה יש להם לבקש סליחה? על הנושאים הרגילים. על הכפיה של רצונותיהם המשונים והבלתי הגיוניים על אוכלוסיה שלמה שלא מעוניינת בהם. על ההפגנות וכאב הראש בנושא בית החולים באשקלון, על הג’ט לאג הכפוי בגלל שעון החורף בתחילת ספטמבר, על חסימת התשלומים באתרי הממשלה בשבת. השלבים הבאים ידועים לכולם, אבל אף אחד לא רוצה להתעסק עם מיעוט שזורק חיתולים. אם הם לא יבקשו סליחה וירגעו עם הרעיונות המוזרים שלהם, הם עשויים למצוא את עצמם סגורים לא רק בשבת, אלא בכל ימות השבוע.


במיקום השני והקבוע נמצאת מערכת החינוך. הפעם לא הסתפקו בשטיפת המוח הרגילה, טחינת המוח והפיכת כל תיכוניסט לשונא ערבים מושבע, אלא הוסיפו קצת כפיה דתית (לימוד חלקים מהתנ”ך בעל פה, במקום ללמוד את הנוסחה הריבועית בעל פה). בנוסף, המדען הראשי הוכיח את חוכמתו האינסופית עם התבטאויות נגד האבולוציה ועם המצאת המהנדסים הבינאריים. בנוסף, המערכת נלחמת ללא הפסקה בבתי הספר הפרטיים, המוסדות היחידים שמצליחים להציל ילדים מהתופת של בתי הספר הרגילים. ללא ספק, המערכת והעומדים בראשה צריכים להתנצל באופן פומבי בפני כל עם ישראל על הרס הדמוקרטיה והרס המחשבה.


אלי ישי, נציג החרדים בירושלים, חייב התנצלות לחצי כדור הארץ פחות או יותר. לעובדים הזרים שהוא אישר להביא לכאן בשביל לקבל עוד קצת כסף לאיזו ישיבה (ובמיוחד על כך שטען שהם מביאים מחלות למינהן). לציבור החילוני שצריך לעבור לשעון חורף בלי קשר לשום צום. לציבור החרדי שכמעט ואין לו זמן להכנות ליום כיפור בגלל אותו שעון. יש עוד המון דוגמאות, וכל אחד יכול למצוא את הסיבה שלו להתנצלות מאלי ישי. הוא באמת איש מיוחד במינו.


כל הפעילים ה”חברתיים” למינהם צריכים לבקש סליחה ענקית מכל ציבור משלמי המיסים על השקרים וההונאות שלהם. הם טוענים במרץ כל השנה שהמדינה צריכה לסבסד את הכל, אבל הם בעצמם עושים הכל כדי להוריד את סכום מס ההכנסה שהם משלמים (כמו כולם, בעצם). המחשבה שלהם שסבסוד של כל דבר אפשרי וחוקים שונים ומשונים יפתרו את הכל רק מגבירה את נטל המס ומגדילה את מספר האנשים שצריכים לקבל את התשלומים האלה. המדינה לא צריכה לקנות לאנשים אוכל. יש מספיק אנשים טובים שעושים את זה.


ולסיום, משרד האוצר חייב לנו סליחה ענקית על כך שהוא מחלק כסף בנדיבות לאנשים פורעי חוק וחסרי אחריות על חשבון שאר האזרחים. הכסף שהוא שולח לחרדים על לימודיהם רק מגביר את הפרזיטיות שלהם וגורם להם לרצות עוד ולהציב תנאים לכולם. הכסף שהוא שולח למתנחלים רק עוזר לפוצץ כל אפשרות לשיחות שלום. הכסף שהוא מזרים לחברות התחבורה הציבורית רק מרחיק מהן עוד ועוד את האפשרות שרכבת או אוטובוס יגיעו פעם אחת בזמן. אין שום סיבה שחלק מהאנשים יעבדו לפרנסתם וחלק ישבו בבית ויבהו בתקרה לפרנסתם על חשבון האנשים העובדים.


שיהיה צום קל לצבועים, צום קשה למאמינים ונסיעה טובה לשפויים.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “סליחות לתש”ע”

  1. אני דווקא בעד סוציאל-דמוקרטיה, מתונה, אך עדיין בעדה.
    אני לא רואה סיבה שבעת משברים כלכליים העובדים מן השורה יפוטרו על מנת שהמנכ"לים והבכירים יוכלו לשמור על גודלה הענקי של משכורתם, שפעמים רבות אין לה פרופורציה.
    אני לא רואה סיבה שאדם שעובד קשה על מנת להרוויח את לחמו עוד צריך אחר כך שאיזה מישהו ברחוב יעשה לו רגשות אשם על מנת שיתרום אוכל לנזקקים. בשביל זה משלמים מסים, על מנת שנטלים כמו אלו יירדו מאיתנו.
    ועוד ועוד דוגמאות. כמובן, אני יכול להבין גם את הגישה שלך.
    ואיך זה שלא הזכרת את הצבא, שצריך לבקש מאיתנו סליחה על כך שהוא מבזבז את זמנם של כל כך הרבה אנשים, שוטף את מוחנו לאידיאולוגיה אחת והורס את הפלורליזם, מתערב בחינוך הילדים והנוער ומה לא?

    1. ההיעדרות של הצבא נבעה מכך שיום לפני היינו ביום כיף, אז לרגע חשבתי שכיף שם. ללא ספק, לצבא מגיע מקום של כבוד ברשימת ההתנצלויות.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה