ענייני שעונים

ערב טוב לכולם!

ראש השנה הגיע והלך (וסימן את ראש השנה השלישי מתוך שלושה בצבא שאני בבית), ואנחנו כבר ביום השלישי לשנה עם אחד השמות הנוראיים ביותר שהיו כאן כבר הרבה זמן, תשע”א. מכיוון שבראש השנה כל אחד אכל מספיק לכל השנה ויום כיפור יגיע רק עוד שבוע, החליטו לעשות צום מקדים, צום גדליה. אבל בגלל שהשנה הוא היה צריך לצאת בשבת (היום), הוחלט להעביר אותו למחר. לעומת זאת, יום כיפור יוצא על שבת וזה לא מפריע לאף אחד. אולי בגלל שאסור לבשל בשבת וביום כיפור אסור לאכול, החליטו להשאיר. אחרי הכל, למרות שצריך להתענות, היהודים התחמנים של היום מוצאים כל דרך להקל על עצמם.

אחת מהדרכים להקלה בצום היא הזזת השעון שעה אחורה. הקסם המופלא לא מקצר את הצום בשניה, אבל הוא מקצר מאוד את הפיוז להרבה מאוד מאזרחי המדינה. אין שום היגיון בהזזת השעון אחורה חודשיים לפני שאר העולם מלבד הפגנת שרירים של ידידינו החרדים. בסך הכל, גם הם סובלים מהשטות הזאת. אולי הם מפסיקים לצום בשש בערב, אבל הם מתחילים לצום כבר בחמש (אף פעם לא הבנתי איך יממה נמשכת 25 שעות, אבל ביהדות הכל אפשרי). אין להם זמן להכנות לעינוי הגדול שהם עושים הכל כדי להקל עליו.

ההוכחה לכך שהזזת השעון היא סתם הפגנת שרירים הגיעה מכיוונו של אלי ישי שאמר שהוא מוכן לשקול את החזרת השעון אחרי יום כיפור. מה אתה אומר. אולי גם נזיז אותו אחורה תוך כדי שעון החורף בשביל צום י’ בטבת ותענית אסתר, וגם בכל יום שישי, כדי שהשבת תצא בשלוש בצהריים. גם ככה אנחנו מפגרים אחרי רוב העולם בגלל רעיונות דתיים טפשיים (ועם שר פנים כמו אלי ישי, יש לנו עוד הרבה רוורס), אז כמה שעות קדימה או אחורה לא יעשו הבדל גדול.

הפתרון לבעיה הזאת הוא מאוד פשוט: נתניהו צריך להגיד לאלי ישי “ביי”, למנות במקומו מישהו שחושב עם המוח של עצמו ולא של הרב עובדיה ולהביא לאישור הכנסת את חוק שעון הקיץ המתוקן שאומר שיהיה שעון קיץ מסוף מרץ עד סוף אוקטובר. פשוט ואפילו מעשי.

מחר חוזרים לבסיס אחרי חופשה ארוכה ומרעננת. יש הרבה עבודה טפשית ומיותרת שצריך לעשות, אבל לפחות אין תורנויות מיותרות. לשמחתי, ביום כיפור אני אהיה בבית. קודם כל כי בבית יש אוכל (ולא, מנת קרב זה לא אוכל). ושנית, הפוסט “סליחות לתש”ע” חייב להתפרסם במועדו.

ולסיום, היום ה-11 בספטמבר. בעוד ארצות הברית עורכת טקסים וצופה בחרדה האם אידיוט אחד ישרוף ספרים של אידיוטים אחרים, אנחנו הולכים לחגוג את אחד מימי ההולדת בבית.

נתראה שבוע הבא.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה