שבעת המינים

ערב טוב לכולם!


חיטה, שעורה, תאנה וזית והבלינצ’ס ששכחנו בבית. בזה מסתכם אחד החגים הכי נחמדים שמגיעים אלינו מהתורה, חג שלא אומר “אסור” אלא “מותר” ואפילו מפנק אותנו במגוון מאכלים חלביים שאותם אנחנו אוכלים כל השנה במידה, ורק ביומיים של החג מרשים לעצמנו להתפרע. ממש כמו הצמחים שצריך להעלות לירושלים, גם תושבי ישראל מתחלקים לשבעה מינים (שהתבלטו במיוחד בטלויזיה בזמן האחרון) ואין זמן טוב מחג השבועות כדי למצוא את כולם.

1. הפרזיטים. האנשים האלה מאמינים בכל ליבם שמדינת ישראל, שכל תושביה מנסים לא לצאת פראיירים, היא הפראיירית הגדולה מכולם. ההכנסה שלהם מגיעה אך ורק ממוסדות ממשלתיים למינהם ואוי למי שינסה לקצץ להם במשכורת. לא, לא רק החרדים נכנסים פה. גם אותם מובטלים שצריכים משום מה יותר מחודשיים למצוא עבודה מייצגים בגאווה את הקבוצה.

2. הקמצנים. האנשים האלה בטוחים שרק להם מותר להיות אחראים על המחירים בישראל. מחירי הפופקורן גבוהים מדי? נבקש פיקוח. סופרים מקבלים רק שקל לכל ספר שהם מוכרים? נאסור על החנויות להוריד מחירים. מחירי הבתים גבוהים מדי? נבקש משר השיכון שיוריד לנו אותם. רק אחרי שמשאלתם מתגשמת, הם מגלים שכרטיס לסרט עולה חמישים שקלים, סופרים חדשים מגלים שאין שוק לספרים שלהם והבית האחרון שהם קנו היה בגודל של מחסן. העיקר שהמחיר היה טוב.

3. התינוקות. האנשים האלה משוכנעים שיש לתלות באופן מיידי כל אדם שמעליב אותם. זמר קורא לאורחים בחתונה “שלוכים”? נלך לתקשורת ונאיים בתביעת ענק. מרוקאי ורומני נעלבו מבדיחות עדתיות? יאסרו בחוק על קומיקאים לספר אותן. ברגע שהם יזדקקו לבית המשפט הם יגלו שהוא עמוס לעייפה בגלל שהחבר של השכן שלהם התקשר לשכן וקרא לו אידיוט.

4. המפקחים. האנשים האלה רוצים לשלוט בהכל. יש פורנו באינטרנט? נסנן את כל האזרחים ונעשה רשימה של מי שמבטל את הסינון. מזייפים תעודות זהות ישראליות? ניקח בכוח טביעות אצבעות מכל אזרח במדינה כדי למנוע את הזיופים. כלי תקשורת זרים פרסמו ידיעה על פרשת שחיתות חדשה? נצנזר את כל התקשורת הישראלית ונתבע כל מי שיעיז לפרסם משהו לפני הסרת הצו. מפגינים נגד מדיניות הממשלה? נפזר אותם כמה שיותר מהר, גם אם יהיו כמה נפגעים בדרך. הכל בצורה דמוקרטית, כמובן.

5. המומחים. האנשים האלה בטוחים שאלוהים חנן אותם בידע כל כך נרחב עד שיהיה זה פשע מצידם לא לחלוק אותו עם העולם. אסד אומר שהוא רוצה להתחיל משא ומתן? מיד קופצים המומחים שאומרים “זה תרגיל!” וראש הממשלה מתחמק ממנו. הדולר יורד? מיד קופצים כל המומחים לכלכלה ואומרים שהדולר יעלה. או ירד. הילד מתחיל למרוד בגיל 15? זה בטח בגלל שאמא שלו לא היתה מספיק דומיננטית. או בגלל שאמא שלו היתה דומיננטית מדי. המומחים אמרו.

6. המקושרים. לאנשים האלה יש אנשים שהם מכירים במקומות הנכונים, והכל הולך חלק בשבילם. תור במשרד הפנים? לא צריך. אח של גיסתם הוא פקיד בכיר בסניף נתניה, הוא יכול לעשות שירות וי. איי. פי. ועדות בניה לא מאפשרות לך לבנות רב קומות מכוער? אל דאגה. החבר של החבר מימן פעם קמפיין בחירות לראש העיר, אז הוא חייב לו טובה קטנה.

7. מעמד הביניים. האנשים האלה, שמהווים את רוב האוכלוסיה, מממנים את הפרזיטים ללא רצונם, משלמים הרבה בגלל הקמצנים, לא מבינים מה רוצים התינוקות, מפחדים מהמפקחים אבל לא מספיק אמיצים כדי לעשות משהו, מבולבלים מהעצות הסותרות של המומחים ועומדים שעות בתורים ובוועדות בעוד הם רואים איך כל המקושרים משמנים את דרכם דרך הביורוקרטיה הישראלית. בסך הכל הם אוהבים את ישראל, חוגגים חגים כמו שבועות, אבל מוודאים שהויזה לארצות הברית או הדרכון האירופי מסבתא תמיד בתוקף. קצת נמאס להם להחזיק פה אוכלוסיות שלמות ולהקשיב לכל שאר הקבוצות בוכות ומתרברבות, והיו שמחים מאוד לעבור לחו”ל לשנה, שנתיים או חצי יובל כדי להירגע קצת.

חג שמח!


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “שבעת המינים”

  1. שכחת את הסטלנים,האדישים ,האלימים ,המקופחים ,השרוטים והבאמת דפוקים.
    מתברר שהתברכנו בהרבה יותר משבעה מינים.

    1. נצטרך לעשות השלמה בארבעת המינים בסוכות ובארבעת הבנים של פסח. כולנו ניאלץ לחכות בסבלנות.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה