עבדות 2010

אחר הצהריים טובים לכולם!


השנה, כמדי י”ד בניסן, זוכה כל עם ישראל לצאת מעבדות לחירות. אנו חווים על בשרינו את חופש התנועה שמאפשר לנו להיכנס לרכב ולהתקדם במהירות של פרוייקט צבאי. אנחנו גם חווים את חופש הביטוי שמאפשר יצירת מאכלים כמו רגל קרושה. אנחנו גם, פעם אחת בשנה, חווים בצורה נהדרת את הזכות לשוויון. בכל רחבי מדינת ישראל מליוני אנשים יקראו את אותו סיפור בדיוק ויחשבו בזמן הזה על אותו דבר בדיוק – אוכל.


מלבד השם שניתן לפסח, אין דבר וחצי דבר בינו לבין חירות. החג נקרא פסח בעיקר בגלל שאיכשהו ההיגיון פוסח על חלק גדול מהאוכלוסיה. החלק הזה שורף לחם, מנקה בפנאטיות ומכין ארוחות לחמישים אנשים בבית של חמישים מ”ר. וזה עוד בלי לדבר על סט הכלים הנפרד בשביל שבוע אחד בשנה, המטבחים הנפרדים שיש בחלק מהבתים והאנשים שמכינים מיכלי מים שבוע מראש, נותנים לכל מה שבפנים לשקוע ושותים רק מהחלק העליון בגלל שייתכן שדייגים זרקו לחם לכינרת, אבל קוראים לכל השאר חמורים.


חוץ מכל הפנאטיות והאיסורים שמתלווים לחג, פסח הוא בסך הכל חג מעורר השראה. אפילו ידידנו בכנסת, כצ’לה, לוקח רעיונות מההגדה. לדוגמה, הוא הציע לבנות עיר של עובדים זרים שיורשו לעבוד רק שם. ומי יבנה את העיר? כמובן, העובדים הזרים. בארץ נהדרת כמובן עשו מזה מטעמים, ומר כץ כבר מתכנן להתייצב בבית המשפט כנגד התוכנית. אם הוא רוצה להופיע פחות בארץ נהדרת, הוא פשוט מוזמן לדבר פחות שטויות.


החלק המטריד ביותר בתוכנית הגיע בסוף. כמו בגל תוכנית, יובל סמו הלך להראות את “דעתו של העם” בנושאים מסויימים, והפעם הנושא היה עובדים זרים. היה פשוט מדהים לראות אנשים שרוצים לגרש עובדים זרים כי הם לוקחים לנו את העבודה. אם מישהו יועיל בטובו להראות לי איזו עבודה הם לוקחים, אני מאוד אשמח. עד עכשיו, ראיתי עובדים זרים רק במקצועות שלא דורשים יותר מדי הסמכה והכשרה, כמו עבודות בניין ובישול. עוד לא ראיתי בארץ רופא תאילנדי אחד או מתכנת פיליפיני אחד. הם לוקחים את העבודות שאף אחד אחר לא רוצה לעשות. אם ישראלים יסכימו לקטוף פרחים בחממות ולטפל בקשישים, אני בטוח שהם ימצאו עבודה. אני די משוכנע שמעסיק ישראלי יעדיף עובד ישראלי על פני עובד זר (בתנאי שהם יקבלו את אותה המשכורת). מדהים כמה אנחנו שטופי מוח ממה שאומרים לנו בממשלת הגאונים של נתניהו.


ובנימה אופטימית זו, שיהיה לכם חג שמח. צאו מעבדות לחירות, אכלו מה שאתם רוצים (זה מה שאני מתכנן, בכל אופן) ואל תאמינו לכל מה שכצ’לה אומר לכם.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

5 מחשבות על “עבדות 2010”

  1. Sounds a little familiar.
    Actually, very familiar.
    I say when the filippinos start doing your gardening and pick your oranges is when you should build a wall….i mean another town. Right?

    1. אבל זה בדיוק מה שהישראלים לא רוצים לעשות. לקטוף תפוזים. אין שום סיבה לשים את הפיליפינים בעיר משלהם בישראל. יש מספיק מקום בערים אחרות.
      nadavs

      1. In that case do what we can’t – legalize the bastards and tax the living hell out of them.
         
        Meanwhile we’ll continue playing nuclear poker with Obama and Palin. Sigh.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה