מטבחים חסרי כבוד

ערב טוב לכולם!


רבות דובר על זה, רבות נכתב על זה ובמשך כמעט 19 חודשים חיכיתי לרגע הזה, ולבסוף הוא הגיע. אני, רב”ט-עוד-רגע-סמל נדב, סיימתי תורנויות מטבח. לתמיד. בלי דרך חזרה למקום הזה (טוב, לא לגמרי). המקום היחיד שבו תמצאו אותי שוטף כלים הוא בבית. המקרה היחיד שבו אני אכנס למטבח בבסיס יהיה כדי לקחת אוכל (זה דווקא קורה). להתראות מדיח, נתראה מהצד השני של חלון פינוי הכלים.


היום האחרון שלי במטבח היה קל במיוחד, בגלל שהוא היה בפורים. מכיוון שלרוב האנשים שלא יודעים לשים צלחת במגש פינוי (או נגדים, תלוי איך אתם רוצים לקרוא להם) יש ילדים, הם נשארו בבית לכבוד חגיגות פורים (שהתבטלו בגלל מזג האוויר). לכן לא היו יותר מדי כלים ואני ניצלתי את ההזדמנות ללכת במעגלים מסביב למדיח בזמן שחברי לתורנות שוטפים כלים שלא רציתי לגעת בהם.


בסופו של דבר, אחרי שהפכתי למדיח כלים בעצמי ושטפתי את כל הצלחות של ארוחת הערב (יום לאחר מכן אכלתי בהן בחשש), יצאנו מהמטבח בשעה שבע ורבע בערב באושר רב. חברי היבשים לתורנות לא שטפו אותי או עשו כל פעילות צבאית הולמת אחרת (כמו לזרוק ביצים) כדי לחגוג את המטבח האחרון שלי. ממש מטבח כבוד ללא כבוד.


יום לאחר מכן הגעתי למטבח בשבע, בשביל השעתיים האחרונות בחיי במטבח. בשעה תשע הגיעה חברתי לגף לתחילת תורנות המטבח שלה והגיע גם המחליף שלי. אמרתי לה “מה? את עדיין עושה מטבחים?” ויצאתי, כמובטח, בצרחות אושר. הפכתי לאדם חופשי.


כמובן שבצה”ל אין חופשי לגמרי, כי כבר באותו יום עליתי לשמור, אבל לפחות השגתי שעות נורמליות (שש עד עשר) ושמרתי עם מישהי מהגף שלי, כך שהזמן עבר ממש מהר. ובכך סיימתי את מטבחיי לכל החיים ואת השמירות שלי עד חודש מאי.


בשבוע הבא (לא הקרוב, זה שאחריו) מתחיל הבסיס להתכונן לחג הנורא מכולם, פסח. עשרות אנשים יישלחו אל המטבח על מנת לטאטא קולט אדים עם מסיר שומנים. אני, לשמחתי, לא הולך לעשות את השטות הזאת. אני סומך על התורנים שיעשו עבודה מספיק טובה בשביל אלה שנשארים בבסיס בפסח. אני לא נכלל באף אחת מהקבוצות האלו.


השבוע הקרוב הולך להיות נטול תורנויות ודי שגרתי. בדיוק כמו זה שאחריו וכל אלה שאחריו עד העשרה במאי.


נתראה שבוע הבא.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

4 מחשבות על “מטבחים חסרי כבוד”

    1. תודה תודה. אם יצא לך פעם לעשות תורנות, תבין את גודל הזוועה שהשתחררתי ממנה.
      nadavs

      1. למזלי לא יצא לי לעשות תורנות בטירונות, מהסיבה הפשוטה שבשבוע שבו הייתי אמור לעשות תורנות חדר האוכל היה סגור בגלל שהייתה הרעלת מזון שגרמה לקלקול קיבה לכל הפלוגה, ובשבוע שאח"כ כבר סיימתי טירונות ולא היה זמן בשביל תורנויות מהסוג הנ"ל. גם לעשות בעתיד לא יזדמן לי, כי אני עכשיו במשטרת ישראל, שם יש אנשים שמשלמים להם משכורת בשביל לתפעל את המטבח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה