שיטפון מהצד הלא נכון

ערב טוב לכולם!


השבוע התגלתה בפנינו שוב חוכמתם הבלתי נגמרת של בני האדם. כמדי ינואר, התחילה בארץ תופעה שאנחנו מייחלים לבואה במשך 350 ימים בשנה ומחכים בקוצר רוח שהיא תלך בשאר הימים. התופעה נקראת “גשם”. בנגב, בגלל מבנה השטח, כל מטייל שמרוקן את שלפוחיתו ליד שיח יכול לגרום לשיטפון, וגשם חזק גורם, איזו הפתעה, לשטפונות גדולים. כמדי שנה, כל מיני “ציידי שטפונות” למינהם נסעו מאות קילומטרים לנגב רק כדי להיתקע בפקקים ולבסוף להצליח לצלם משהו לחדשות.


חלק מהאנשים לא הסתפקו בצילום מהצד, כמו שכולם עושים, והחליטו לצלם את השיטפון מתוך הנחל. רק אז הסתבר לכל אותם גאונים שהמים בנחלים לא עוצרים כדי לעשות פוזה, אלא פשוט סוחפים איתם הכל, כולל המצלם, המצלמה שלו ואת המנוחה של יחידות החילוץ של צה”ל.


ממש לא ברור לי למה אנשים שנכנסו במודע לתוך נחלים אחרי אזהרות של יומיים מראש על שטפונות מחולצים בחינם. אמנם המחלצים הם חיילים, שהם אנשים שזמנם שווה בדיוק לאפס, אבל הפעלת הציוד, הדלק והעצבים של כולם כבר עולים הרבה יותר. כל אידיוט חסר אחריות, בין אם הוא רוצה לראות שיטפון מקדימה ובין אם הוא מטייל שיצא לבד לטיול כשהוא נושא על עצמו רק ספר תהילים, צריך לקבל טיפול רפואי עם חשבון לתשלום. הזלזול הזה חייב להיפסק, והוא ייפסק דרך הכיס של האידיוטים.


בינתיים בבסיס אחר בצה”ל, התקבלו כמה חדשות פחות טובות. מסתבר שהתיאוריה שלי מהפוסט הקודם התבררה חלקית כנכונה, ולכן אני הולך לשמור (שבוע הבא) ולשטוף כלים (בסוף פברואר). אבל אין לי שום סיבה להתלונן. השמירות שבוע הבא יהיו כנראה עם מישהי שאני מכיר, ורוב הסיכויים שיעברו מהר. מלבד זאת, בסוף השמירות אני יכול לחתוך ישר הביתה, גם אם סיימתי בעשר בבוקר (משהו שאני די בונה עליו, למרות שהסיכוי לא גבוה). מלבד זאת, את המטבח האחרון אני כנראה אעשה עם חברי לגף ושם נחגוג את שחרורינו מהתורנות הזאת עם הרבה שוקו, עוגות ושטיפה אחד של השני.


ולסיום, השבוע התברר שצה”ל יודע לעשות גם דברים טובים שהוא רוצה. מדובר כמובן על משלחת החילוץ בהאיטי שעושה עבודה נהדרת. כל מה שנשאר עכשיו הוא לזכור שישראל היא לא אלוהים, היא לא מושא הערצתם של מליוני תושבי האיטי ושחלוקת שבחים עצמיים עוזרת לגאווה הלאומית רק אצל אלה שגם ככה משוכנעים שהשירות בצה”ל הוא ערך עליון (כמו אלה ששמו ברדיו פרסומת של “ישראלי אמיתי לא משתמט”. אני אישית השתמטתי מאותה תחנה כששמעתי את זה).


נתראה שבוע הבא.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “שיטפון מהצד הלא נכון”

  1. מסכים איתך בקשר לשטפונות, אבל כמו כן מומלץ לשים בכמה מקומות שאמורים להיות אטרקטיביים לאידיוטים הללו על מנת לחסוך לכולם את החשבון, וגם שיפרסמו מקומות שהם בטוחים ל"ציד שטפונות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה