זו עבדותי השפויה

לילה טוב לכולם!


אחרי קצת יותר משבוע של עבדות נוראית לאריחים, עזב אותנו חג הפסח תוך כדי חגיגות גדולות של המימונה. אנשים אכלו לחם, מטבחי פסח נסגרו ושבו מעיים לתפקודם לאחר שבוע של עצירות נוראית. העם היהודי כולו חזר לעבדות הרגילה שלו שכוללת אכילת תקציבים ממשלתיים, הקמת התנחלויות וכמובן, לקינוח, תלונות על אמנים משתמטים.


מכיוון שיום העצמאות מתקרב ואיתו העונה המי יודע כמה של כוכב נולד, מרימים גאוני העם את ראשם וטוענים שאמנים שלא שירתו בצבא לא יכולים להופיע באירועים של העיריות או של המדינה. לכאורה, טענה הגיונית. הרי אין ספק שאם מאיה בוסקילה היתה מתגייסת בגיל 18 כישורי הכנת הקפה שלה היו טובים בהרבה מעכשיו. ויותר גרוע מזה, לעולם לא נדע איך בר רפאלי מכינה תה. מלבד זה, מדינת ישראל לא הפסידה כלום מכך שהאמנים האלה לא שירתו בצבא, וגם לא האנשים שמתלוננים על העניין. המדינה (כלומר הם) לא מימנה לאמנים האלה ארוחות במשך שנתיים או שלוש, לא הסיעה אותם ממקום למקום על חשבון הציבור וחסכה כריתת המוני עצים שהיו משמשים להכנת כל מיני טפסים ותעודות למינהם שיש לכל מתגייס.


אבל מה לעשות, המיליטנט הישראלי המצוי לא יכול לסבול את העובדה שבזמן שהוא חי על חשבון המדינה היו אנשים שהרוויחו את לחמם בעצמם ואפילו ניקו לבד את המטבח בבית במקום לשטוף כלים למאות ואלפי אנשים.


כל עירייה צריכה לקחת איזה אמן שבא לה ולא להתחשבן לגבי האם הוא אי פעם קנה כרטיס רכבת באמצעות כרטיס חוגר. רק עוד חסר שיקבעו את הטמטום הזה בחוק (כבר היתה הצעה כזאת, אני לא מדמיין) ואפשר להכריז על הקריה כבית המקדש.


ובעניין אחר, שעוסק בטמטום מסוג אחר, הישרדות. מדובר כמובן על התוכנית (שהפסקתי לראות כבר), אבל בפסח, בשל אילוצי שיעמום קשים, צפיתי בפרק וראיתי בו לחם (אחרי זה הלכתי לשמור, כך שניצלתי מהשטות הזאת). מסתבר שחתיכת הלחם הזאת הפריעה למישהו שלא הבין שאם המתמודדים מקבלים מהבית מכתבים שנכתבו ביולי, חודשיים לפני קבלתם, המתמודדים קיבלו אותם בספטמבר. הם לא אכלו לחם בפסח. שידור התוכנית על פסח הוא צירוף מקרים משעשע, אבל לא תוכנית זדונית של החילונים שרוצים לגרום ליהודים הטובים להפוך לגויים. זו עבדות, זו אי שפיות. אף אחד לא הכריח אותם לצפות בהישרדות, אבל הם מכריחים אותי לא לקנות לחם לשבוע. לדעתי הושג סוג של שוויון, לא?


נתראה עוד שבועיים (כן, עוד שבת. הפעם שבת ספרים וטלויזיה).


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 7 לזו עבדותי השפויה
  • Tyrannosaurus Sex
    19/04/2009 ב0:27

    פוסט נהדר. במקרה גם נגעת בשתי הסוגיות העיקריות שהעסיקו ויעסיקו אותי בחג הזה ובחג הקרוב, המיליטריזם האדיוטי שלנו והעיסוק האובססיבי במצוות – שניהם סוגים של עבודת אלילים.

    הגב
    • nadavs
      28/04/2009 ב11:09

      תודה רבה. 🙂
      nadavs

      הגב
  • אוריה בר-מאיר
    20/04/2009 ב14:02

    מרבית האנשים פוחדים שביטול גיוס חובה יפחית מהפטריוטיות של בני הנוער, שהצבא יוצר.
    יום אחד אנשים יקלטו שהדרך הכי טובה להפוך אנשים לפטריוטים היא לא להכריח אותם אלא לתת להם סיבות טובות להיות כאלה.
    נהניתי מכל מילה, וגם הסכמתי.

    הגב
    • nadavs
      28/04/2009 ב11:09

      הצבא לא יוצר פטריוטיות, הוא יוצר אנטי. עובדה – מה הרגע לו מחכים רוב החיילים עם הגיוס? השחרור.
      nadavs

      הגב
      • אוריה בר-מאיר
        30/04/2009 ב9:03

        אין שום דבר שגורם לאנטיגוניזם כלפי דבר מסויים יותר מאשר להכריח אותך לבצע אותו.
        אין בידי נתונים סטטיסטיים, אך אני בטוח שאחוזי הפציפיזם (דהיינו, לא להלחם בשום מחיר, אפילו אם אנו מותקפים) בארץ היו נמוכים בהרבה לולא היה חוק גיוס חובה.
        יום אחד יישב בממשלה מישהו שיבין את זה.

        הגב
  • The BIG little
    27/04/2009 ב17:46

    אני עם חברינו לפאנל.

    הגב
    • nadavs
      28/04/2009 ב11:13

      זה כבר ארבעה אנשים. :-Pnadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.