אתיקה צה”לית

ערב טוב לכולם!


השבוע פורסם שצה”ל, הצבא האתי והאמין ביותר ביקום, ביצע ניסויים בחיילים. לא מדובר כאן בניסויים של “כמה כלים מישהו יכול לשטוף לפני שהוא מפתח מטבחופוביה”, אלא כמה הוא עמיד בפני חיסונים באנתרקס. כרגיל בצה”ל משתמשים בתרבות כיסוי התחת הידועה, משקרים לאנשים בפרצוף ומנצלים ילדים שאמרו להם שהם הולכים להגן על המדינה. כנראה להגן עליה מהגיון.


הניצול הזה ממשיך גם בדברים אחרים, שנראים לכולם בסדר. לדוגמה, להכריח אנשים חילוניים לחלוטין להכשיר כלים לפסח (ולכבוד כך לקום בחמש וחצי בבוקר במקום בשבע), להכריח אנשים לסחוב קרשים ממקום למקום בלי שום סיבה ולהכריח אותם לעמוד בשער של הבסיס עם הכשרה מינימלית באבטחה. כן, בצה”ל יש המון אנשים חושבים.


מסתבר שבנבחרת ישראל לא חושבים כמוני, ולכן הביאו לשם אלוף משנה שיעביר לשחקנים קצת מרוח צה”ל. בעקבות כך, שחקני הנבחרת עבדו כל הלילה על תירוצים להפסד אפשרי ועשו כל אימון אפשרי כדי לכסות את התחת שלהם ולהגיד שהם מצידם עשו את המקסימום. אלה היוונים שמרמים.


כמו שאתם מבינים, מחר אני הולך להכשיר את מטבח הבסיס לפסח. החג הזה מוציא אנשים מדעתם, כולל אותי. אני לא מבין למה אני צריך לשטוף אינספור כלים אם אני כנראה הולך להיות בבית בפסח, ויותר חמור מזה, אני לא שומר כשרות. בכלל. אני מאמין גדול במצוות מוציא לחם מן הפריזר ומוציא עוגת מצות מן המקרר. לא רוצה להגעיל כלים, זה מגעיל אותי.


גם הרס”ר לא ויתר על ההזדמנות להעביד אותי השבוע, הפעם בהעברת קרשים ממקום למקום בבסיס ומחוצה לו. יום הזכרון מתקרב, ולכבוד זה צריך להכין את גלעד חיל האוויר. מכיוון שבצה”ל, ארץ החכמים, לא יוותרו על שום הזדמנות להעביד אנשים בעבודות שלא קשורות אליהם או לידע שלהם, נאלצים אנשים תמימים לטאטא עלים ולהרים לוחות עץ שמישהו אחר הניח שם יום קודם, כי אין להם אבטחה באתר. מזל שלא לוקחים אנשים עם נשק ונותנים להם לישון שם. אין מה לדאוג, גם זה יגיע. כאילו שמישהו יגיע לגלעד הזה כדי לגנוב לוחות עץ.


ולסיום, הגיעה אלינו הקצאת תורנויות חדשה שמתחילה ביום שני הזה. הרעיון של תורנויות כל כך טיפשי ומיותר, כי בשביל אבטחה יש אנשים שהוכשרו לכך, בשביל לנקות את המטבח יש טבחים (כשאני מכין אוכל בבית, אני מנקה אחרי) ובשביל לבצע עבודות קבלנות כאלה או אחרות יש את יחידת בינוי, עובדי רס”ר וקבלנים. למה אני צריך לעשות את כל אלה? מצד שני, מה כבר אפשר לבקש מארגון שמקיים ישיבות וועדות וקובע נהלים וטפסים לנושא בעל חשיבות תהומית, גידול זקן.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

11 מחשבות על “אתיקה צה”לית”

  1. בלי שום קשר לאמונה.אם לא יקפידו על המינימום של הדת,ליותר ויותר דתיים יהיו תירוץ למה לא להתגייס לצה"ל.ד"א יש לי המון כבוד לכיפות סרוגות שהולכים להכי קרבי ועושים את חובתם. אז אם זה לא ימנע מבחורים כמותם להתגייס, לא יהיה אכפת לי לקום גם ב4 גם אם בבית שלי אני לא שומר, להכשיר את הכלים וכל העבודה השחורה.שיהיה שבוע טוב ובהצלחה עד השחרור:-)רועי

    1. כרגע המצב הוא שליותר ויותר חילונים יש תירוץ למה לא להתגייס לצה"ל. זה עובד לשני הכיוונים.
       
      שבוע טוב גם לך. 🙂
      nadavs

  2. גידול זקן? השרת מטבחים ובסיסים לפסח? ניסויים בחיילים? וואו, אני ממש מרגישה מוגנת בארץ הקודש. אשכרה הצבא החזק בעולם. לצבאות סין, רוסיה וצרפת אין את הכוח שלנ ביחד, הרי שם אין פסח.

  3. יש דברים מאוד רעים בצבא,כמו בכל מסגרת שהיא,
    וזה מרגיז ומכעיס אותי ואני מבינה מאיפה אתה מדבר.
    (כמה ו במפשט אחד..)

    נקיונות והכשרות פסח זה זין,
    שמש.

    1. דברים רעים וטובים בהחלט יש בכל מקום, אבל נראה שהצבא הצליח להקצין במיוחד את הדברים הלא טובים.
      nadavs

  4. אם יחליפו את המוחות של צה"ל במוחות של זבובים, פתאום צה"ל יתחיל לתפקד יותר טוב, אבל מצד שני נראה המוני זבובים עפים אחורה…
    עם כל הכבוד, על אף היותי נטורליסט (סוג של אתאיסט), אני בעד שיכשירו את הכלים בצה"ל, אחרת אתה תיאלץ לתת פטורים למשך פסח ליותר מדי אנשים. מה שכן, אני בעד שלאור העובדה שיש מספר אנשים שזה מפריע להם, שהם יגידו את זה והם יהיו המכשירים. אני לא מכריח אותם לאכול פיתה עם חזיר ברוטב שמנת בפסח, שלא יכריחו אותי לאכול את האריחים האלה שנקראים "מצות" ושלא יכריחו אותי לנקות בשבילם. או שלפחות יתנו איזו משכורת…
    לסיכום, צה"ל זה צבא מטומטם וכולנו קיבלנו עונש להיות עם אהוד ברק כשר ביטחון למשך עוד קדנציה.

    1. אני לא מתנגד להכשרות, אני מתנגד לכך שאני צריך לעשות את ההכשרות. אם יש אנשים שקשה להם לראות לחם בפסח, שלא יסתכלו. מצד שני, את האנשים שלא איכפת להם לא צריך להכריח לעשות את הדברים האלה.
      nadavs

      1. אם אתה אומר "שלא יסתכלו" אתה בעצם אומר לעשות הפרדה לביתן כשר ולא כשר. כשחושבים על זה, עדיף שתקציב הביטחון יילך על זה במקום על מלחמות ללא מטרה של ברק.
        בקשר לשאר, כמו שכבר כתבנו שנינו, אנחנו מסכימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה