יום השוויון

לילה טוב לכולם!


שמחה רבה, שמחה רבה, יום השוויון (בין היום ללילה, כן?) הגיע ואיתו האביב, וזה סימן שגל גדול של אי שפיות בא. מדובר כמובן על פסח, החג בו הטמטום האנושי משפריץ מכל פינה וסכנה משמעותית לשפיות העולם היהודי מרחפת מעל כולנו.


כבר לפני שבועיים היה ניתן לראות סימנים ראשונים של חמצופוביה עם בקבוקי קולה כשרים לפסח (מה יכול להיות חמץ בקרמל ומים?), ביסלי כשר לפסח (איכס) והאסון הגדול מכולם, הכשרות במטבחים צבאיים. מסתבר שאם מבשלים בסיר כלשהו ביצים כל השנה, יש חשש כבר שנפל לתוכו לחם. יותר מזה, לפי הבנתי (עוד לא עשיתי את ההכשרות הדביליות האלה, לשמחתי), בזמן ביצוע מצוות “נסה להישאר שפוי” בזמן ההכשרות עומד הרב של הבסיס עם מבער בתוך סיר ומדבר עם שאריות תפוחי האדמה שבפנים.


אני לא מבין למה אני זה שצריך לסבול מהשטויות האלה. יש לפחות שני אנשים ברבנות של הבסיס ועוד עשרות ברבנות הצבאית. אם הם רוצים להכשיר כלים לפסח, הם מוזמנים לבוא אלינו לבסיס, לעלות על מדי ב’ ולהתחיל לקרצף ולמלמל.


כמובן שכאן לא עוצרות ההכנות לפסח. כחלק מהמתנות לחג, מביאים החרדים לאביהם הרוחני כמה שרים, ובינהם גם שר לחינוך החרדי. זהו זה, אפשר לסגור את המדינה. החרדים גם ככה שקועים עד צוואר בלימודי שנור והתעלמות מפתיעה מנושאים שחשובים להם, כמו מתמטיקה (לספירת שטרות של דולרים והמרת מטבע). עכשיו יהיה להם שר חינוך משלהם שידאג לגדל עוד דור של פרזיטים. בקרוב שר חינוך למגזר הערבי, לבתי הספר הפרטיים ולכל בית ספר בנפרד. בעצם, אפשר להפוך כל מנהל בית ספר לשר חינוך. הרי אין משבר כלכלי ואפשר לממן מאות רכבים ואלפי מאבטחים.


המשבר הכלכלי, בתיאום מופלא עם לוח השנה העברי, פסח על ש”ס. הם לא רק קיבלו שר חינוך, הם קיבלו גם העלאה של הקצבאות. הם הפכו את הילודה לעסק (כבר אפשר לקרוא לזה המלטה). לא איכפת להם שיש אנשים שמאבדים את העבודה שלהם. איכפת להם שאמא עם עשרה ילדים תקבל עוד כמה מאות שקלים בחודש כי היא ובעלה עוד לא הפנימו מה קורה כשנכנסים למיטה בלי אמצעי מניעה.


מחר יש לי מורשת יום א’, ככה שאני לא חוזר לבסיס (כנראה). אין כמו סוף שבוע ממש ממש ארוך כדי לחגוג יום הולדת.


ולסיום, בשביל האופטימיות, היום יום השוויון. לפחות יש משהו אחד בטבע שמזכיר לנו שיש לאן לשאוף.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

12 מחשבות על “יום השוויון”

  1. אפשר פשוט, אם אנחנו כבר בשוונג, למנות לחרדים, בנוסף לשר החינוך, גם שר לביטחון פנים, שר חקלאות, תמ"ת, רווחה, ביטחון ו – למה לא בעצם? – ראש ממשלה, להשלמת ההפרדה בין שתי הישויות של המדינה הזו, החילונית והדתית. מי אמר שרעיון המדינה הדו לאומית לא ישים.

  2. פסח עוד לא הגיע בכלל, וכבר יש לי כאב ראש מכל מה שהולך להיות שם. אני בכלל משחקת בחרוסת וחסה ולא מקשיבה להגדה.

    1. אני מקשיב להגדה, אבל מרוב שאנחנו מקריאים מהר ומדלגים עמודים אין יותר מדי מה לשמוע.
      nadavs

      1. זה בגלל שאתם לא יודעים להכניס טעם להגדה…..למשל כל שנה דוד שלי מביא קטעים מעניינים מעיתונים או מכל מקום אחר שקשורים לכמה מקומות בהגדה ומספר עליהם …נגיד אהה ידעתם שפעם רצו לעשות סדר יום העצמאות? אז היה דבר כזה פעם שרצו להנהיג במקום המנגל וכל מיני…אתם אלה שעושים את החג אז תוסיפו קצת פלפל אני מבטיחה יהיה חריף!!!

      2. זהו, שאנחנו קוראים את הרוב עם כל הברכות ואחרי שכולם מתפזרים במעין הפסקה, מרכזים את כולם שוב עם הקינוח ומסיימים לקרוא.
         
        מילא אם זה היה מעניין או לא מעניין אותי, יש לי לקויות למידה וקשה לי בכלל לקלוט משהו בצורה כזאת. אני קולטת טוב דרים בעיקר כשאני עם עצמי ולא בהמולה של כמעט 50 אנשים, כשכל שנייה עוצרים באמצע להגיד משהו על האוכל או על המצלמה של מישהו או על אני לא יודעת מי. בכלל, מי שקורא אצלנו מדבר בצורה התנ"כית הזאת ועוד יותר קשה לי להבין מה הוא רוצה ממני. ככה, שאני כבר מעדיפה לשחק בחסה וחרוסת, מצות ותירוש או סתם לשחק בפלאפון.

  3. אני באמת בעד "שר כללי להכל כל הכל חרידי" זה יכול להיות נחמד וחוסך כסף של רכבים נהגים ומאבטחים,
    כסף שאפשר לתת לכלבות הממליטות,ז"א לחרידיות שימשיכו לייצר דור יהודי שומר מצוות.

    חחחח השיעונות של ניקויי פסח זה באמת טירוף טהור.

    יום שיוויון שמח ובתאבון עם המצות 🙂

    שמש.

    1. חבל לתת לחרדים שר אחד כשאפשר לתת להם הרבה, רצוי כאלה עם כפל תפקידים עם שרים אחרים.
       
      יום שוויון שמח ובתיאבון גם לך, 😉
      nadavs

  4. אין סיכוי שאלוהים אמר "פרו ורבו ומלאו את הארץ".
    אין מצב שהוא גם כל יודע וגם שהוא לא ידע מה קורה כשיצור כלשהו מתרבה יותר מדיי.
    מילא שאתאיסטים עושים מאלוהים אידיוט, אבל למה החרדים צריכים?

    1. גם אין מצב שהוא יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים, אבל כמו שאתה יודע, לכל דבר יש סיבה (כמו "נסתרות הן דרכי השם" או משהו בסגנון).
       
      החרדים, לידיעתך, הופכים את אלוהים לאידיוט הרבה יותר מהאתאיסטים. החרדים בטוחים שאפשר לשמור שבת עם מיחם וככה לעבוד על אלוהים. יותר מזה, הם גם מאמינים שאיכפת לו.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה