תעלומת בחירות

צהריים טובים לכולם!


הבחירות מתקיימות עוד פחות משבועיים, וכדי לשכנע את עם ישראל להצביע, הכינה כל מפלגה תשדיר קצר שאף אחד לא מסתכל עליו. אני, בגלל הבדיחות הנהדרות שאפשר למצוא שם (למרות שהפעם אין “שמים ז’ בקלפי”) והאפשרות לצחוק על אנשים שהסיכוי שלהם להיבחר נמוך יותר מהמשכורת שלי, צופה אדוק בבולשיט הזה. הנה לפניכם הניתוח המלא של כל תשדירי הבחירות המדהימים שהכינו לנו מיטב הפרסומאים והילדים בני ה-12 ששילמו להם להחזיק מצלמה.

אחריות (נפ) – אין יותר מדי מה להגיד על התשדירים, בעיקר בגלל שלמפלגה הזאת אין באמת מצע. הם רוצים לשנות איזה משהו, כמו הטעם של עוגות שמרים, אבל יקבלו בדיוק שלושה קולות.

בל”ד (ד) – את האמת, אין לי מושג. התעמולה שלהם בערבית, ובגלל מחדל של מערכת החינוך הישראלית אני לא יודע ערבית (וכמוני גם מליוני אזרחים אחרים).

הגמלאים (זך) – הבדיחה של הבחירות האחרונות מכה שנית, הפעם גדעון רייכר שמנסה להסביר למה אני צריך לשלם המון כסף כדי שיהיה לו נהג פרטי. הגמלאים היחידים שהם דאגו להם שייכים למפלגה, והמשרד המיותר שהם הקימו לא בדיוק עזר. התשדיר עצמו אפקטיבי כמו הנסיון של בל”ד לשכנע אותי להצביע להם.

דעם (ק) – תשדיר שפונה בעיקר לאוכלוסיה הערבית. הסיבה לכך מאוד פשוטה: רק הם יכולים להגיד אסמא אגבארייה זחאלקה בפחות מעשר דקות.

האיחוד הלאומי (ט) – הם בנו, זעקו, בכו, לחמו וצדקו. נו, אם הם כל כך צודקים, אין סיבה שלא להצביע להם. הבעיה היא שאפילו פצצות הזרחן בעזה לא זהרו כמו הכטום והפטקים שהם מנסים לדחוף לנו (זו לא שגיאת כתיב, צפו בתשדיר שלהם ותבינו).

הבית הלאומי (ב) – זה נורא נחמד לשמוע הסבר על דתיים נורמלים שמתגייסים, משלמים מיסים, מתנגדים לחלוקת ירושלים, רוצים שהליכוד יעלה לשלטון (הם קוראים לעצמם נורמלים?) ומתנגדים לחלוקת שטחים. כל מה שנשאר זה למצוא אנשים כאלה. גם שם הכתום שולט, וכדאי שהם יצחצחו את הנעליים הצבאיות שלהם לפני שיתפוס אותם איזה רס”ר.

הירוקים (רק) – מפלגת כלום ושום דבר שמציגה מופעי סטאנד אפ בכיכובן של חיות עם שיניים של בני אדם.

הישראלים (ים) – משהו שבאמת גרם לי לצחוק. בתשדיר שלהם עומד מישהו שמסביר לי ברצינות גמורה שלמפלגה שלהם אין אידיאולוגיה ומטרתה היחידה היא לשנות את שיטת הבחירות. ומה הם יעשו בשלוש השנים ו-364 הימים שאחרי זה? כנראה יבהו בתקרה.

הרשימה הערבית המאוחדת (עם) – עוד תשדיר שלא פונה לקהל היהודי, אבל כן פונה לכותבים של ארץ נהדרת. זה המקום היחיד בעולם שבו תוכלו לראות ערבי עושה חיקוי של רוסי. לראות ולצחוק.

התנועה הירוקה-מימד (ה) – האמת, הם חידשו לי המון. לא ידעתי שלהרוס את החינוך, הרווחה, איכות האוויר, איכות המים ובעצם כל מה שיש פה זה לא להיות יהודי. דווקא זה עבד פה נהדר בשישים השנים האחרונות. מלכיאור צריך להירגע קצת ולהבין שגם המפלגה שלו מיותרת.

חד”ש (ו) – המפלגה היחידה, מלבד הגדולות, שפונה גם ליהודים וגם לערבים. חבל שהם שמים את דב חנין בתשדירים שלהם, הוא מבריח את כולם עם הפרצוף המפחיד שלו.

יהדות התורה (ג) – שימו לב לדבר הבא: יש המון עניים בישראל, אז יהדות התורה מפעילה עמותות חסד, מבשלת ארוחות לילדים ועושה עוד מעשים מסוג זה. אז למה להצביע לה? אממ… כי… אלוהים אמר.

ישראל חזקה (חי) – אפרים סנה באמת בטוח שאם האוטו שלו יעלה באש הוא יקבל יותר קולות. הוא רוצה למגר את הפשע? קודם כל שיפסיק לדבר כל כך הרבה עם הידיים בשש וחצי בערב בערוץ 10.

כוח הכסף (קפ) – הבדיחה מהבחירות הקודמות ממשיכה גם הפעם, תוך כדי ציטוט משפטים מכל מיני מקורות מוזרים. מפלגה ממש, אבל ממש מיותרת.

כח להשפיע (פ) – התשדיר עצמו עשוי נהדר, אבל המשפט בסוף הורס – “כי צריך נכים בכנסת”. בוקר טוב לכם, כבר יש שם 120 כאלה.

לב (ינ) – המוזיקה הרוסית, השמות של ראשי המפלגה (אלכסנדר טנצר ועובדיה פתחוב, אלוהים ישמור) והעריכה החובבנית יפחידו את כל המצביעים, מלבד, כמובן, אלכסנדר טנצר ועובדיה פתחוב.

אור (אר) – אם מישהו באמת הבין מה לעזאזל הם רוצים, שיגיד לי.

רע”ש – זכויות הגבר במשפחה (פק) – יש סיבה לאותיות של המפלגה הזאת: פאק, מה זה הדבר הזה? הצילום נעשה כשמישהו מחזיק את המצלמה וזז כל הזמן, העריכה קופצנית ואף אחד לא קולט את המסר כי אי אפשר להתרכז בתשדיר הזה (וגם כי אין מסר).

ניצולי השואה עם בוגרי עלה ירוק (יק) – לפי הבנתי, המסר של המפלגה אומר מצד אחד “בגלל שאנחנו מעשנים מריחואנה אנחנו צריכים לתמוך בניצולי השואה” ומצד שני “בגלל שאנחנו ניצולי שואה אנחנו צריכים לתמוך בלגליזציה של מריחואנה”. תקנו אותי אם אני טועה.

עלה ירוק (קנ) – אחרי שהם הוכיחו לפני שלוש שנים שיש להם גם שאיפות אחרות, הם באים עכשיו לעשן על הקבר של בן גוריון. התשדירים שלהם הזויים לגמרי אבל ערוכים היטב, והמסר העיקרי שלהם הוא “תצביעו עלה ירוק, יהיה מגניב” (זה באמת מה שהם אמרו).

צומת (ץ) – ההיסטוריה קמה לתחיה בדמות אנשים שצועקים עלינו שהם יחסלו את תופעת משפחות הפשע. לדעתי האנשים בתשדירים מצביעים בעצמם לעלה ירוק.

צבר (צי) – מפלגה מיותרת של רעיון אחד, אבל עם הסיכוי הגדול ביותר להגיע לכנסת. יש להם תשדירים מאוד משכנעים וקמפיין אינטרנט קטן שפונים לקהל הגדול ביותר שעוד לא החליט למי להצביע. שימו עין עליהם, הם יכולים להפתיע.

מרצ (מרצ) – מצד אחד הם עושים עבודת שירות נהדרת לליברמן (כמעט כל מצביע ימין יגיד “בלי הומואים, בלי שמאלנים, בלי ערבים? וואלה, אני מצביע לו”), מצד שני הם עושים עבודה לא רעה בהצגת הדעה שלהם עליו (פאשיסט)  ובהצגת אלטרנטיבה. מכוח האינרציה הם יקבלו בטח 5-7 מנדטים.

ש”ס (שס) – בטלויזיה הם אומרים שקצבת ילדים זו לא סחטנות, זו חמלה. המשפט הזה חצי נכון. זו אמנם חמלה (פוליטית), אבל זו גם סחטנות. אם 800 אלף ילדים צריכים רק 159 ש”ח כל אחד, יוצא שבסך הכל צריך להוסיף 127,200,000 שקלים לתקציב המדינה. חלקו את המספר הזה בארבעה מליון (הערכה של מספר משלמי המיסים) ותקבלו קצת מעל 30 שקלים. אני לא רוצה לשלם כל כך הרבה כסף לאנשים שהפכו את הלידות לעסק. הם מציגים גם הישגים של שר התקשורת כהישגים שלהם (ניוד המספרים הוא לא הישג בלעדי של ש”ס, ובטח שלא יכול להיזקף לטובת האידיאולוגיה שלה), משמיצים את ציפי לבני כי היא תחלק את ירושלים ולא קצבאות ילדים ואומרים “שומרים על הבית”. כן, הבית הפרטי שלהם בבני ברק. מפלגה שלא צריכה תעמולה (שימו לב לשלטי החוצות שלהם, כמו “מי לה’ אלי”, שלא אומרים כלום בעצם) ולא צריכה להיות חוקית, אבל תקבל 12 מנדטים לפחות, לצערי.

ישראל ביתנו (ל) – בלי נאמנות אין אזרחות. רק ליברמן מבין ערבית. לצערי התשדירים שלהם טובים ומשכנעים ואין יותר מדי מה לעשות נגד המוני האנשים שישימו את האות ה-12 בקלפי. הפאשיזם נשפך מכל עבר, אבל קשה לשכנע אנשים שהם טועים אחרי ההפגנות בערים הערביות בזמן המבצע בעזה. 15-18 מנדטים כמו כלום, 21 אחרי קולות החיילים.

הליכוד (מחל) – ביבי, האדם המתאים ביותר להיות ראש האופוזיציה, מציג את תוכניתו ליציאה מהמשבר הכלכלי (הורדת מיסים שלא אפקטיבית בזמן משבר), משמיץ את ההישגים של ציפי לבני (מהמפלגה שלו לשעבר), מראה שהיא הצביעה נגד נשים (אבל בעד הכלכלה) ומפגין יכולות נבואיות (ב-2005 הוא חזה שיגיעו טילים לאשדוד). כבר עדיף התשדיר מ-2006 שאומר שבגלל אולמרט יוכלו להפציץ את נתב”ג. 30 מנדטים עם אפשרות לסטייה של 3 מכל כיוון.

קדימה (כן) – הקמפיין בעד ציפי לבני משעמם כמו שיעור היסטוריה (כי הוא באמת שיעור היסטוריה), אבל הקמפיין נגד ביבי נהדר באפקטיביות שלו. ברגע שהם יתחילו לתקוף את ממשלת הדבורים (כתום שחור, כצבעי האיחוד הלאומי וש”ס) שהוא עתיד להקים, יש להם עוד איכשהו סיכוי. 27 פלוס מינוס 4.

עבודה (אמת) – במשך שלושה ימים הם הציגו את אותם תשדירים. כמו בקמפיין החוצות (“לא סחבק” ודומיו), גם כאן הם הלכו הפוך על הפוך וניסו לפנות לצופים האינטליגנטים. הראיונות עם תושבי הארץ בנוגע לאדם שעליו הם סומכים משעממים ולא עוזרים (היה מבצע לפני שבועיים, זה לא מפתיע שסומכים עליו). החלק הכי עצוב הוא שברק מדבר ורואים שהוא לא מסתכל למצלמה. אולי הוא מסתכל לאמת בלבן של העיניים, אבל לא למצביעים. 19 פלוס מינוס 5.

עוד שבוע וחצי ההכרעה. תצביעו נכון (לא ש”ס, לא ליברמן, לא ליכוד).


יום טוב.


שלכם,


nadavs

50 מחשבות על “תעלומת בחירות”

      1. חבל שלרוב האנשים יש מוח שנראה ומתפקד כמו תוכן הצלחת של סיוון ממשימת הבשר ש שבוע שעבר (הישרדות איי הפנינה).

        1. לא ראיתי הישרדות שבוע שעבר, אבל אני בטוח שבצלחת של סיוון היה המון איי קיו.
          nadavs

          1. בשבוע שעבר בארו הפסידו בשתי המשימות, ולכן היו צריכים לעבטר משימת חסינות אישית לפני מועצת השבט. המשימה הייתה להיות עם ידיים קשורות מאחורי הגב ולנגוס ב60 ק"ג בשר בקר חי. מי שהיו לו הכי הרבה חתיכות בשר בצלחת, מנצח (עידן ניצח). סיוון הצליחה לאסוף בין 700 גרם לחצי ק"ג בשר. וגם הודחה במועצת השבט אחר"כ.

  1. יש לי ניחוש של 3 מפלגות להן אתה מצביע. מקווה מאוד שהאחת היא גם זאת שאני בוחרת בה.
     
    אגב, אמא שלי החליטה להצביע לש"ס בגלל שהם נגד אפליית המזרחים (מנגד גם יש לה הרבה חברים הומוסקסואלים שבוודאי מאוד אהודים ע"י אלי ישי וחבריו), אבא שלי עוד לא החליט (ולא נראה שהוא בכלל מתאמץ לחשוב, כי בכל פעם שאני שואלת אותו "נו, למי אתה מצביע?" או "החלטת כבר למי תצביע?" הוא בתאום נזכר שבכלל יש בחירות בקרוב) ואח שלי בכלל מתכנן לישון ולראות נשיונל ג’אוגרפיק. זאת רק אני או שלמשפחה שלי באמת נורא אכפת מהמדינה?

    1. הם לא נגד אפליית המזרחים, הם מאוד בעד. כל הקמפיין שלהם מתבסס על גזענות ואפליה, ובלעדיה הם אבודים.
      ביום הבחירות תגידי להם להצביע למישהו, ברצינות. אחרת הליכוד יעלה בגדול.
      nadavs

      1. היא החליטה שהם נגד, לא ברור לי על סמך מה.
        אבא שלי בטוח יצביע, אבל עד שהוא לא בקלפי הוא בעצמו לא יודע למי. ואח שלי? זה אבוד מראש. גם בבחירות המקומיות הוא העדיף להתכתב במסנ עם חברים במקום לבוא איתנו ולהצביע. הוא בצמו אמר כששאלתי אותו: "חבורת המטומטמים האלה לא מעניינת אותי".

  2. משעשע למדי אנ חייבת להודות…. אפילו הצלחת להצחיק אותי בכמה קטעים. אבל מכל הסרקזם הזה הציניות והפסימיות הבולטת לא שמעתי בכלל למי אתה מצביע?? או דבר אחד טוב שיש במפלגות אם יש בכלל? אני עדיין תוהה

    1. הפוסט היה על התעמולה (וקצת על המפלגות). אני אחליט על ההצבעה שלי ביום שלישי הבא, כי אני עדיין לא סגור עליה.
      nadavs

  3. משעשע, אהבתי. אין מפלגה שהייתי מצביעה לה וכנראה הייתי הולכת בשיטת הרע במיעוטו. אבל עד ליום הולדת 18 יש לי עוד חודשיים אז הפעם יצאתי בזול.

  4. זה לא שצלם חסר יד יציבה בתשדיר של מפלגת רע"ש, זה שהאדם המוזר הזה שמדבר לא מסוגל להגיד יותר ממשפט אחד בכל פעם (וגם זה לא בעל-פה. הוא נשמע מקריא בטון של ילד בכיתה ה’) – ולא נעשו לנאום שלו מאתיים אלף שלוש מאות חמישים ושישה טייקים.

      1. יש המון אנשים שיכולים רק לחלום על שלוש מילים ברציפות. לא יפה לצחוק עליהם.
        nadavs

    1. אמנם לא נעשו מאתיים אלף שלוש מאות חמישים ושישה טייקים, אבל לפי האיכות ניתן לראות שגם לא נעשו אפילו שניים.
      nadavs

      1. אני לא יודעת, חשבתי על זה הרבה. ואני עדיין לא מצליחה להבין איך הם הגיעו לרמה כזו של חובבנות.

        1. החובבנות לא מסתכמת רק בתשדיר. נסי להקשיב גם למילים ולמצע, זה כבר הרבה מעבר לחובבנות. יותר בכיוון של אלתור מאוד לא מוצלח.
          nadavs

  5. איפה אפשר לראות את התשדירים?רוב הדתיים מתגייסים, משלמים מיסים ומתנגדים לחלוקת ירושלים או חלוקת שטחים. מה ניסית לומר בחלק הזה?

    1. את התשדירים היה ניתן לראות בטלויזיה, אבל זהו, נגמר. עכשיו זה בטח מסתובב באינטרנט איפהשהו.
      נסי לקרוא שוב את הקטע על הדתיים, אולי תביני את זה הפעם (גם בזכות התגובה לתגובה שלך). 😉
      nadavs

  6. פוסט ענק XDD
    ואין על הג’ינגל של מפלגת לב! אבל גם של הבית היהודי משעשע (ונשמע כמו פתיחה לסדרה על גיבורי על) ושל רע"ם-תע"ל. והמנגינה של כוח הכסף מצחיקה לאללה גם כן.

    1. אני שמח שאהבת את הפוסט. 😛
      הג’ינגלים באמת מוצלחים הפעם, אבל התוצאה בבחירות לא תהיה מוצלחת כמוהם.
      nadavs

  7. פול צ’ארג’ד

    אתה מגיימר?

    כתוב טוב.
    ד"א- פ"ק זה האלה שמשתינים אחד על השני?

    1. כן, אני מגיימר.
       
      לא ראיתי את התעמולה בזמן האחרון, אבל אני לא חושב ש"פק" הם המשתינים, אלא פ (ראיתי רק תשדיר אחד כזה).
      nadavs

  8. לפי בקשתך אני אתקן אותך לגבי עניין ניצולי השואה ועלה ירוק, מהבנתי ניצולי שואה שנשארו עם טראומות חזקות נעזרים בצמח הקנביס בכדי להירגע.

  9. נחמד, אבל אני חושבת שאתה טועה בקשר לליכוד.
    לצערנו, מכל המתמודדים, ביבי הכי מתאים להיות ראש ממשלה.

    1. לצערנו, מכל המתמודדים, החתול שלי הכי מתאים להיות ראש ממשלה. והוא לא מועמד.
      nadavs

  10. הצחיק אותי המשפט "רק ליברמן מבין ערבית" ראיתי אותצו לפני כמה ימים בכניסה לעיר וכמעט צחקתי כי-
    1) באמת שלא נראה לי
    2) אני מאמינה שלא צריך לדעת הרבה ערבית בשביל להעיף את העם הערבי. אחרי הכל גרמנים "העיפו" אותנו טוב טוב בלי לדעת אפילו חצי מילה בעברית.

  11. עם כל הכבוד, לא נראה לי שהבנת בדיוק את הקונצפט של התנועה הירוקה-מימד. כדאי לך לקרוא ולהחכים לפני שאתה קובע מה באמת שווה כל מפלגה על פי תשדירי הבחירות.
    תודה ושלום.

    1. ברור שכדאי קצת לקרוא ולהכיר מפלגה לפני שמצביעים לה, אבל באותה מידה כדאי שכל מפלגה תבהיר את עמדתה בצורה ברורה ולא על ידי צעקות של מיכאל מלכיאור בתשדירים.
      בתור אחד שלא התעניין בהצבעה למפלגה הזו מההתחלה, התשדיר בהחלט לא מושך.
      nadavs

  12. אני לא בטוחה שיש אפשרות להצביע נכון בבחירות האלה….
     
    הבעיה הכי גדולה שלי עם תשדירי הבחירות, היא שהתשדירים של קדימה, הליכוד, העבודה וישראל ביתנו הפריעו לי לראות את כל שאר התשדירים…הרי הסיבה האמיתית לראות את הזבל הזה היא השטויות של המפלגות הקטנות.
    א. המפלגה לזכויות הגבר- טוב, מסתבר שהם ימנים. ואני חשבתי שאין להם עמדה פוליטית.
    ב. אור זו לא המפלגה ההזויה של כל מיני חבר’ה שנראים כאילו הם חזרו כרגע מהמזרח+חרדי אחד שלאף אחד לא ברור מה הוא עושה שם?
    ג. הקמפיין של קדימה קודח. גם הקמפיין של הליכוד.
    ד. אני כועסת על הירוקים, אז אני בכלל לא רוצה לדבר על זה.
     
    וזהו. אני חושבת שמיציתי את מירב הדברים שאפשר להגיד על הקמפיינים האלה.
    [אבל שניה לפני סיום- מה הסיכוי שתסכים להחליף את צבע הרקע של הרשימות שלך למשהו קצת פחות בוהק ומנצנץ? אני מבינה את הקונספט, פשוט זה ממש כואב בעיניים….באיזשהו שלב בפוסט מצאתי את עצמי מצמידה את יד שמאל לעיניים כדי להסתיר את הרשימות]

    1. בטח שיש אפשרות להצביע נכון. כל מפלגה שהיא לא המפלגה שאת ממש לא רוצה לראות בכנסת.
      בקשר לצבע – הבלוג חוגג ארבע שנים בקרוב, כנראה יהיה שינוי חגיגי לכבוד זה.
      nadavs

    1. צריך אותו בתור תפקיד של מספר 1 במפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה.
      ביבי תותח בלזבל את השכל. בשאר הדברים, קצת פחות.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה