מסדר נוכחות לכלל אזרחי המדינה יתקיים ב-11 בפברואר

בוקר טוב(?) לכולם.


במהלך השבת שלי בבסיס, בה התקיים מסדר נוכחות לכלל חיילי הבסיס ב-11 בבוקר, חשבתי הרבה על מה שאמרו לי בעקבות הפוסט הקודם. על זה שבתור חייל אסור לי לבקר את הצבא, על איך אני מתנגד למבצע והאשמה חמורה ביותר, שבשירותי הצבאי השתמשתי רק באסלות ולא בבול-פגיעה. בעקבות כל אלה ואחרים החלטתי שהגיע הזמן לבדוק מה יהרוס את המדינה הזאת קודם. רמז: אלה לא גראדים, לא קטיושות, ואפילו לא שיהאב 3.


אז נתחיל עם צה”ל, הצבא ההומני ביותר בתל אביב. משום מה הוא הפך לפרה קדושה וכל מי שמעיז להעביר עליו מיד מנודה מהחברה ונתלה בכיכר העיר. אסור להעביר ביקורת על הצבא, אסור להגיד עליו שום דבר רע ודובר צה”ל נעשה הפה של אלוהים. מכיוון שהוא מקור המידע היחיד (הוא ורוני דניאל), למילה שלו יש יותר כוח מהמילה של עובדיה יוסף. כל עם ישראל ועיתונאיו מחכים למוצא פיו של אותו תת אלוף מסכן שמרוב שהוא מתראיין לטלויזיה הקפה שמחכה לו בקריה כבר קר.


נמשיך עם החברה הגזענית, האינטרסנטית והעיוורת שחיה בישראל. כל מי ששומע ביקורת על המבצע וקריאות לעצירתו אומר “אבל יורים כבר שמונה שנים על שדרות!”. בתגובה, כדאי לשאול “ומה עשתה ממשלת ישראל במשך שמונה השנים האלה?”. התשובה היא, כמו שאתם יודעים, למגן אותם ולהחליף את “שחר אדום” ב-“צבע אדום”. בכלל, כל ההתעסקות בנושא התעצמה לאחר ההתנתקות, שבעקבותיה הגיעו בחירות, שבעקבותיהן הגיע אולמרט. לפני זה, כמעט אף אחד לא ידע איפה זה שדרות ומה זה קסאם. עכשיו, כשהתחיל המבצע, כולם אומרים שצריך להחזיר להם (מנטליות של גיל 5, “הוא התחיל”, לא ממש עובדת. מנסיון) על שמונה השנים האלה. כדאי שאנשים גם ישאלו את עצמם מה הם עשו בשמונה השנים האלה. עכשיו, כשהתחיל המבצע הזה, פתאום כולם תומכים בשדרות ומכניסים את דובר צה”ל לוריד. ביקורת? חשיבה עצמאית? מי צריך את זה. זוכרים את 1933?


המקום הכמעט ודאי שממנו יגיע הרס מדינת ישראל הוא דווקא הדמוקרטיה שלה. לפני כמה ימים נפסלו הרשימות הערביות מהתמודדות בבחירות בגלל שהן שוללות את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. מכיוון שהדיון בנושא נערך לאחרונה, ההחלטה התקבלה כמעט בלי שתושמע מילת ביקורת על הנושא. אם אני זוכר נכון, יש עוד כמה מפלגות ששוללות את קיומה של מדינת ישראל, אבל כמדינה דמוקרטית. המועמדת הראשונה היא ש”ס, שרוצה לחקות את המודל של חמאס ולהפוך את המקום למדינת הלכה (אם ככה, למה נלחמים בחמאס? בואו נלמד מהם!). השניה היא ישראל ביתינו עם ידיד הדמוקרטיה אביגדור ליברמן. אולי נפסול את שתי הרשימות האלה גם כן, ואז נוכל להגיד שיש הגיון, גם אם קלוש, בפסילת הרשימות הערביות. היי, מישהו באמת זוכר את 1933, גרמניה, משהו?


שיהיה לכם סוף שבוע נעים. את החוויות מהמטבח הצבאי כבר תקראו ביום אחר.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “מסדר נוכחות לכלל אזרחי המדינה יתקיים ב-11 בפברואר”

  1. מעניין אני חייבת להודות חוץ מהעובדה שאני לא מסכימה איתך זה אפילו היה דיי משעשע!!
    כמובן שאתה מגזים כהרגלך בקודש "כל מדינת ישראל"..ומה אם האנשים שכן שואלים את עצמם מה המטרה? ומתחבטים בשאלה האם זה נכון? והאנשים שכן שואלים את עצמם למה לעזאזל העיפו את המפלגות הערביות מהרשימה?
    את הצבא תמיד מותר לבקר וגם עכשיו מותר ויש כאלה שכן עושים זאת על אף שאתה לא מעוניין להזכירם הרי שזוהי בעייתך האישית!!!
    למה תמיד ללכת לקיצוניות? כולם? כולם זאת הכללה מעצבנת שלפעמים אני פשוט לא יכולה לסבול….ולא אל תשווה אותנו לגרמניה אנו אולי מתקרבים בכמה צעדים אבל {וזה אבל גדול} עדיין לא הגענו למצב קיצוני שכזה
    שחר
    הארההערה: אני חושבת שתמיד מותר להביע ביקורת וזה תמיד טוב להתווכח על מה שאתה חושב ומממ זהו 🙂

    1. רגע, רגע. אני לא עשיתי הכללות. לפני כל מילת הכללה כתבתי "כמעט". טוב, כמעט לפני כל מילת הכללה. 😉
       
      אני יודע שיש אנשים שמבקרים את הצבא, אבל משום מה לא רואים אותם כמעט, וכשהם כן מופיעים יש כמה אנשים מאחוריהם שמתחילים לצעוק ברקע. או שאני לא קורא את העיתונים הנכונים.
       
      אני לא משווה לגרמניה של 1933, אני רק מזהיר, כי אנחנו מתקדמים בקצב יפה מאוד לשם.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה