כבל לבן בצבע אדום

ערב טוב לכולם!


שבוע לא קל עבר על כוחותינו. רוני דניאל נכנס קרקעית לעזה תוך כדי התחמקות מטילים, ותושבי שדרות, אשדוד ואשקלון נאלצו לסבול את נוכחותם המעיקה של כתבי ערוץ 2 וערוץ 10 שלצערינו לא התברכו ביכולת לסתום את הפה. דיון בערוצים האלה הולך בערך כך: “נפלו שני טילים בבאר שבע, לא היו נפגעים”. הכתב משדרות (מה לו ולבאר שבע?): “נפלו בבאר שבע שני טילים, לא היו נפגעים”. הכתב מאשקלון: “שני טילים נפלו בבאר שבע, נפגעים לא היו”. מאשדוד: “בבאר שבע שני טילים נפלו, אין נפגעים”. לאחר מכן מגיע ראש העיר, נהג מונית, ילד שעבר ברחוב בזמן אזעקה ואיסמאיל הנייה ואומרים אותו דבר. כל זה נעשה ללא כל התחשבות באוכלוסיה שרוצה לראות ארץ נהדרת.


גם סוגיית בתי הספר בבאר שבע הותירה אותי עם פיוז שרוף במוח. משמונה בבוקר עד תשע ורבע בלילה שמעתי שההחלטה לסגור את בתי הספר בבאר שבע היתה החלטה טובה. גם את המשפט הזה טרחו לציין יונית, מיקי, יעקב, רוני דניאל, הכתב התורן משדרות, הכתב התורן מאשקלון, הכתב התורן מאשדוד, הכלה שלא באים לחתונה שלה (נו מה, לא למדתם כבר ממקרה הילד ובר המצווה? ואם כבר מדברים עליה, איפה החתן?), שרת בית הספר, שרת החינוך והאנשים שתמיד רואים בחדשות במקום תמונה שלהם תמונה של טלפון. פשוט זוועה.


אבל התקשורת לא תפקיר ככה את ילדי הדרום, ועל כן היא עורכת מבחנים קצרים לעוברים ושבים. השאלות הן בעיקר “האם אתה מודע להוראות פיקוד העורף?”, “אם תעלה את זמן ההתרעה שיש לך בריבוע, כמה זמן ישאר לך לרוץ למקלט?” ו-“למה לא רצת? לא ראית שהטיל נפל ממש שני מטר ממך?”. התשובה של התושבים, בדרך כלל, היא המהום קצר והמשך ההליכה. כנראה בפיקוד העורף לא עושים עבודה טובה כל כך.


לכישלון הצורב של פיקוד העורף יש הסבר מאוד פשוט: אלוהים איתנו. מספיק לראות את הגאון מאשקלון שהחליט לטייל לו לצלילי האזעקה וגראד נפל ממש מאחוריו. אפשר גם לראות את התושבים שאומרים שבהקדם האפשרי הם יברכו ברכת הגומל על כך שהם לא נפגעו מהטילים, ושאלוהים בטוח נמצא איתם. זו דוגמה מצויינת לאנשים שלא חושבים. אם אלוהים היה איתם, לא היה נהרס להם הבית. מצד שני, אולי הוא רומז להם לעבור למקום קצת יותר בטוח.


לפני כמה דקות התחילה המתקפה הקרקעית בעזה. טעות גדולה. כנראה בצה”ל לא לומדים מטעויות העבר. כניסה קרקעית כשלמבצע אין מטרה מוצהרת שאפשר להשיג אותה לא תשיג יותר מדי. אבל מה זה משנה, העיקר שהצליחו לשלהב ילדים בני 19 להרוג ערבים. שטיפת המוח הירוקה עובדת מצויין.


ולסיום, גם בבסיס אנחנו מזדהים עם תושבי שדרות. מדי יום, כשאנו צופים בטלויזיה בחדר (כן, יש לנו טלויזיה בחדר) הכבל הדפוק זז והטלויזיה נצבעת בכחול. כשזה קורה, אנחנו אומרים “טלויזיה מעצבנת, שוב אין צבע אדום”. אחרי כמה מכות היא חוזרת לעצמה, ואנחנו רגועים: “הנה, יש צבע אדום”. מחר אני אביא כבל חדש, אולי זה יעזור במשהו.


אז… נתראה עוד שבועיים. השבוע יש לי שבת טלויזיה וספרים בבסיס.


יום טוב ושבועיים שקטים לכולם.


שלכם,


nadavs

8 מחשבות על “כבל לבן בצבע אדום”

  1. זה כמו שריאיינו את זאת שהייתה עם ההרוג מנתיבות אז היא אמרה "כנראה שהבבא סאלי כבר לא מגן על העיר"… אפילו חכמינו אמרו ש"אין סומכין על הנס" ו"ונזהרתם מאד לנפשותכם"… אבל מתברר ש"אין עם הארץ חסיד"…
    אנשים צורכים את הדת כמו שהם צורכים סם.

    1. אני זוכר גם שאמרו שהם לא האמינו שיפלו טילים בנתיבות, כי זו עיר של צדיקים. שוב ההוכחה שהדת מנטרלת את המחשבה.
      nadavs

      1. האמת? זה בדיוק מה שחשתי ליו כשקראתץי את הפוסט שלך, נזכרתי בפוסט של בני על ההרוג מנתיבות.
         
        היי, את בדיוק הסיב למה אני לא רואה חדשות. אני מתעכנת מדי פעם, מזפזפת מדי פעם, פותחת וויינט ורואה כותרות או שואלת כאלה שמכורים למהדורות השונות ומעודכנים בהכל, אבל אני לא חושבת שאחרי ראשוןשעבר אני אשב יותר מדי מול הדבר הזה, עדיף כבר לטמט את המוח עם וומנייזר של בריטני..
        מה שמוביל אותי לשאלה- למה אתה רואה את זה בכזה ריתוק אם ש לך רק תלונות על הכתבים?
         
        לצערי הרב, יש לי הרגשה חזקה שהעם שלנו הפך לגזען ביותר שראיתי לאחרונה. אפילו בסרט "יומני החופש" יש פחות גזענות, פחות שם הצליחו לאפס את החבר’ה הפורעים, במקרה של החבר’ה בישראל קשה לי להאמין שיחול שינוי, האייקיו נפגע קשות ומלכתחילה היה ברמה של סולייה של קרוקס בלוי. ובכלל, מספיק לראות את בשבקין מהישרדות איי הפנינה ולגלו בפורום שלהתוכנית שבעיניי כמה גולשים אינפנטילים "הוא אומר את האמת".

        1. למה אני רואה? כי אין לי כבלים או משהו יותר טוב לעשות (ספורט זה לא משהו יותר טוב לעשות). חוץ מזה, מדי פעם הם בטעות משדרים איזו תוכנית.
           
          אנחנו גזענים בגלל שמעולם לא חונכנו לחשיבה ביקורתית, אלא להיות ספוג שלוקח את הרעיונות מכולם ולא מנתח. בגלל זה כל מי שחי בבית שקראו בו "מוות לערבים" ימשיך בקריאה הזאת גם בבגרותו ויעביר את זה לילדיו.
           
          על האיי קיו אין מה לדבר, כי עדיין לא המציאו שם למספר כל כך קטן.
          nadavs

          1. נו, בחייך! בטוח שיש לך משהו יותר טוב לעשו מלצפות במלמולים החוזרים הללו בטלוויזיה! אתה יכול למשל למצוא צפתרון ריאלי למלחמה הזאת ולשלוח אסמאס ללבני:-P לא, נו באמת.. אם אני עם אוזניים סתומות מרוב נוזלים, אלף תרופות, נזלת, מחזור וראש שמרגיש כמו אקווריום עם כריש מצליחה לעשות דברים יותר מועילים, אז גם אתה>:D<
             
            נכון. בדיוק אמא שלי חזרה אתמול מחברה בצהריים ואמרה לי שהיא מזכירה לעצמה את סבתא גם בדברים שהיא לא אהבה (התוודאות שנייה, אגב), אמרתי לה שהיא יכולה לשלוט בזה כי ההתנהגות שלה והמהות שלה הן בחירות שלה ולא של סבתא. אבל היא התעקשה שזה קשה מדי. נו טוב. נאלץ לשמוע את התלונות שלה כלפיי עצמה שוב ושוב. שיהיה.
             
            דווקא לי נדמה שהאייקיו בכלל לא הקיים במקרה הזה..

  2. תגיד מי אתה חושב שאתה?. אתה חייל גובניק מסריח עם ריח של בקו"ם, ואתה נותן פרשניות יותר מהתחת המסריח שלך שחירבן באסלה ולא בבול פגיעה.

    1. מי אני חושב שאני? אזרח במדינת ישראל שיש לו זכות להביע את דעתו על מה שקורה כאן. זה שלדעתך הפרשנויות שאני נותן לא טובות זו זכותך. גם זכותך לדעת שאני לא ג’ובניק, ובטח שלא מסריח (למעט אחרי ריצת 2000).
      nadavs

  3. אתה לא בעד הבמצע?
    ואווו מה זה השטויות האלה? כאילו מה? הבנתי שהמטרה קצת מעורפלת ונכון שזה לא ממש בסדר וזה מהווה מכשול אבל בכל זאת לעשות משהו גם כדי שנרגיש שאנחנו לא לבד במערכה וגם כדי לעשות משהו סוף סוף להחזיר…….
    נראה אותך עובד יום אחד עם קסאמים ועוד מדבר נגד המבצע שיש לו סיכוי כשלהו לעזור לך? נראה אותך מייבש את התקווה היחידה שכרגע יש לך לחיים נורמליים……
     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה