אדולף פייגלין

ערב טוב לכולם!


לפני כמה ימים התקיימו הפריימריז בליכוד והאירו אותו באור חדש. את הדגל שלהם אפשר לצבוע באדום, לעשות באמצע עיגול לבן ולהוסיף בתוך העיגול צלב קרס. ככה לפחות חושב אחד מחברי המפלגה, משה פייגלין. מראיונות איתו אפשר להבין שישראל צריכה לחזור לימים העליזים של 1932 והשלטון הנאצי שלאחר מכן.


רק מלקרוא את מה שאמר האידיוט הזה קיבלתי בחילה. הדמוקרטיה לא טובה לו, צריך להשליט בארץ מדינת הלכה. את המטרה הזו הוא יבצע בדרך הדמוקרטית, כמובן. גם בגרמניה היה אחד, אדולף משהו, שהשתמש באותה שיטה. הלך לו אז לא רע. למרות שהוא לא השליט מדינת הלכה, שלטון היחיד שלו החזיק כמה שנים טובות והצליח לרצוח מליוני אנשים. אותו משטר גם הפיץ שמועות ו”עובדות מדעיות” לגבי היהודים, ופייגלין התמחה באותו דבר לגבי הערבים. חסר רק שפם שחור ואנחנו מסודרים.


את האיש הזה צריך להוציא מכל מוסד דמוקרטי. יש מושג שנקרא “דמוקרטיה מתגוננת”, ומאוד כדאי להפעיל אותו כאן. נותנים כאן לאנשים להרוס את השיטה הדמוקרטית באמצעות השיטה עצמה. דרך אגב, יש עוד מפלגה שמנסה להשיג את אותה מטרה, קוראים לה ש”ס. לא עובר יום שאני לא שואל את עצמי למה המפלגה הזאת עדיין חוקית.


ובנושא אחר, תלמידי ישראל הגאונים. כידוע לכולם, הוציאו תלמידי כיתות ח’ ציון ממוצע של 44 במבחני המיצ”ב (“מי צריך בית ספר”). הציון הזה מצביע על מגמה מדאיגה של ציונים עולים בבתי הספר בישראל. אם עד לפני כמה שנים תלמידים היו צריכים לקבל 70 כדי לשמור על ממוצע 56, היום תלמידים צריכים לקבל כמעט תשעים בשביל שיהיה איזה משהו בסגנון של 44. זו מעמסה גדולה מדי שבלתי אפשרי לעמוד בה.


וברצינות, מדובר בעוד שפל של מערכת החינוך שמוכיחה פעם אחר פעם, כמו הבורסה, שאפשר לרדת נמוך יותר (שנה הבאה ממוצע 32?). הפתרון נורא פשוט – להחליף את כל המורים למתמטיקה שלא יודעים ללמד. רק בעיה אחת קטנה יש בפתרון הזה – רובם לא יודעים ללמד. בשביל ללמד מתמטיקה צריך לאהוב את המקצוע, לא לשמש כעוד תקן של משרד החינוך. כשאני שומע מורים אומרים “לא צריך לדעת למה זה, פשוט תדעו שזה ככה”, בא לי לבכות. כשחברים לכיתה אמרו לי “זה לא משנה למה זה עובד, פשוט תעשה את זה במבחן”, רציתי לברוח משם (בדיעבד, עשיתי את זה לא רע. לא הייתי בהרבה שיעורי מתמטיקה בי”ב). הופכים מקצוע של הגיון למקצוע שינון. אחר כך מתפלאים שתלמידים לא סובלים אותו. נורא חכם.


אני אסיים את הפוסט כאן, לא לפני שאני אזכיר לכולם שוב לא להצביע ש”ס ואוסיף גם את הליכוד לרשימה. האופציות מצטמצמות, אבל בסוף אולי תהיה מפלגה טובה לבחור בה.


נתראה עוד שבוע (או שבועיים – אולי אני נשאר שבת, ואולי לא. זו הפתעה).


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “אדולף פייגלין”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה