זוכים ובוכים

בוקר טוב לכולם!


אחרי המתנה של שנה עם חצוצרות בפה, שלשום התחילו לנגן כל הנגנים בטקס הפתיחה של האולימפיאדה בביג’ינג. הטקס היה מרשים ביותר, וכלל בעיקר ייבוש של המשלחות הראשונות במשך שלוש שעות (שמתוכן ראיתי פחות משעה, כי אני לא חובב גדול של עינויים סיניים בצורת מוזיקה). על מנת למלא את כל האצטדיון הענקי, המציאו כל מיני מקומות שלא קיימים, כמו סין של טאיפאי (עד כמה שידוע לי, טאיפאי זו עיר). בסך הכל יש 205 משלחות, בחלק מהן, כמו משלחת הרפובליקה המרכז אפריקאית והמשלחת של פלסטין (יש דבר כזה, והיא עוד תביא לועדת חקירה אם הם יזכו במדליה), יש חמישה אנשים. אחרי שנכנסו כל המשלחות נתנו לאחד הספורטאים רד בול והוא ריחף והדליק את הלפיד האולימפי הגדול שנועד, ככל הנראה, להביא את הזיהום בעיר לרמה שתדמה מנוע של משאית.


השטויות של האיראנים לא פסחו גם על האולימפיאדה הזאת. שחיין איראני ושחיין ישראלי היו אמורים להשתתף באותו מקצה. השחיין האיראני במסלול מספר אחד והישראלי במספר שבע. האיראני לא הסכים להשתתף. כל הכבוד לממשלה האיראנית שמשניאה על עצמה את התושבים. השחיין הזה התאמן ארבע שנים בשביל הרגע הזה, אבל רק בגלל שבאותם מים יהיה באותו רגע גם ישראלי, הוא לא השתתף. אני משוכנע שהוא ואזרחי איראן חושבים שזו השטות הכי גדולה שנעשתה אי פעם, והם בקרוב יפסיקו לשתוק על זה.


בינתיים הרגע הכי מעניין שראיתי היה הניצחון של קוריאני אחד במדליית זהב בג’ודו. איך שהוא שמע שהוא ניצח הוא קם והתחיל לבכות. בהיסטריה. האוסטרי שקיבל מדליית כסף היה נבוך וניסה להרגיע אותו, אבל לשווא. הוא בקושי הצליח לחזור לנקודת ההתחלה בשביל הקידה בסוף הקרב, והשופט היה צריך גם להרגיע אותו. גם אחרי זה, כשהוא הלך למאמן שלו, הוא המשיך להציף את האולם. את טקס חלוקת המדליות לא ראיתי, אבל ככל הנראה שמו מתחתיו דלי.


ובעניין אחר, היום תאריך מאוד חשוב לכל שטופי המוח ומספרי הסיפורים – תשעה באב. לפי התנ”ך, היום לפני המון זמן הרסו הבבלים את בית המקדש, ולכן זו סיבה טובה מאוד לא לאכול. אחרים, שלא מכירים כל כך טוב את הסיפור, צמים כי הם שמעו שזה בריא לצום מדי פעם, כי זה מנקה את הגוף מרעלים. הם כנראה לא יודעים מה קורה כשהם הולכים לשירותים בבוקר. חבל שהקבוצה הראשונה, שעוד בוכה על משהו שקרה לפני יותר מאלפיים שנה, שולטת במדינה הזאת ובגללה אין שידורי אולימפיאדה בערוץ הראשון (שגם ככה מעדיף לשדר כדורעף חופים, ספורט חשוב לכל הדיעות, במיוחד כשהוא מתקיים בתוך אולם, במקום התעמלות קרקע). אתמול גם שמעתי שבעשרת הימים לפני התשעה באב אסור להיכנס למים. אם מישהו יודע איפה זה כתוב ומי כתב את זה, אני אשמח לראות.


עוד ארבעה ימים אני הולך למקום שכולו ירוק, ולא בגלל מכוניות היברידיות. בשבע וחצי בבוקר אני צריך להתייצב בתחנת חוף הכרמל, משם לנסוע לבקו”ם ומשם אין לי מושג. אחר כך אני פשוט צריך להישאר שם שלוש שנים ולשמוח על כך שגם אם יעברו כאן חוקים פשיסטיים בסגנון איסור מימון ממשלתי להופעות של אומנים שלא שירתו בצבא, אני עדיין אוכל לקבל מימון (במקרה שלי המימון יהיה כדי לא להופיע).


ולסיום, ברכות לאלכס שטילוב שעלה לגמר, גל יקותיאל שכמעט סיים עם מדליה, השחיינים הישראלים ששברו שיאים ישראליים ושיאים אישיים ובהצלחה לכל מי שצריך להתמודד בקרוב.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה