הגבלת חופש התנועה

לילה טוב לכולם!


ביום רביעי בצהריים יצא תושב מזרח ירושלים למסע הרג, ככל הנראה לאחר שהתחרפן קצת מהעבודה (ולפי התיק במשטרה, הוא היה מחורפן באופן כללי). בגלל שהוא ערבי עם תעודת זהות כחולה, ישר סיווגו את האירוע כפיגוע וירו בו. אחר כך, כשהתחילו קצת לחפור בעברו, גילו שיש לו חברה יהודיה ותיק פלילי שמן. זה כמובן לא מפריע לאהוד ברק להורות על הריסת הבית שלו (כי חייבים להעניש ילדים קטנים על זה שאבא שלהם מטורף) ולעדר הישראלים החכמים להציע פתרונות חכמים לא פחות, כמו להוריד את כל הבתים בשכונה, להוריד את כל הבתים במזרח ירושלים ולשלול לכל מי שמתפלל למוחמד את האזרחות. אלו רעיונות מצויינים שבטח היו עובדים ברוסיה הקומוניסטית, אבל במדינה דמוקרטית כמו ישראל יש מה שנקרא חוק, והוא אוסר על הדברים האלה. אמנם חוק זה לא משהו בעל משמעות בישראל, אבל מדי פעם מומלץ להתייחס אליו.


ההצעה הכי חכמה הגיעה כמובן מהאדם הכי מוסמך לתת אותה – אלי ישי, שר המסחר ו(חוסר) התעסוקה. הוא הציע להגביל את חופש התנועה של תושבי מזרח ירושלים. הצעה נהדרת, מתאימה במיוחד לתלמידי אזרחות שמתכוננים לבגרות. לא פלא שזו הבגרות עם הממוצע הכי נמוך. כששומעים משר בממשלה (למה הוא שר?) שצריך להגביל את חופש התנועה לאזרחים חפים מפשע, להגביל זכות יסוד, אין מה להתפלא מהציונים הנמוכים באזרחות. לי יש הצעה יותר טובה – להגביל את חופש התנועה של הפה של אלי ישי, ואם אנחנו כבר בהגבלת חופש התנועה, הגיע הזמן להגביל את חופש התנועה של כספי המדינה למוסדות ש”ס. כל מה שהם עושים עם הכסף זה לחייב בנות להתחפש לנסראללה כדי שלא יזהו שהן בנות. אלוהים הזה ממש אידיוט אם הם הצליחו לעבוד עליו ככה. הוא אפילו קיבל לכבוד זה קטגוריה משלו.


דרך אגב, זה מזל גדול שהדורס היה ערבי. לשטויות שאמר אלי ישי אין משמעות מעשית. אם הוא היה יהודי, כבר היינו שומעים על משחקי מחשב אלימים שמקורם, איך לא, באינטרנט ההרסני (שזה כמובן בולשיט אחד גדול). חוק הצנזורה וחוק להגבלת משחקים אלימים (סימס זה גם אלים? יש שם מכות) היו עוברים בקלות ואזרחי ישראל היו מתבקשים להוריד את התפילין מהבוידעם.


מלבד הגנבים עם הכיפה יש בארץ עוד גנבים, הבנקים. הלכתי אתמול להפקיד את הצ’ק שקיבלתי מעסקיי באינטרנט. הפקידה היחידה שיודעת להפקיד צ’קים בדולרים (ולא עוסקת בבנקאות הפרטית) עבדה בקופה הרגילה, ככה שהתור אליה היה ארוך (דרך אגב, היא ערביה. מה יקרה אם יגבילו את חופש התנועה שלה? מי יפקיד לי צ’קים?). לקחתי מהמכונה מספר והתיישבתי בתור. המספרים של התור הולכים ביחד עם אותיות כדי שידעו מה סוג הפעולה שצריך, ואצלי זה E. חיכיתי עשר דקות ונקראתי לעמדה מספר 14 על ידי מסך הפלזמה בסניף. הלכתי לעמדה מספר 15 (הרי המערכת לא יכולה לעבוד באופן מושלם, והמסך הראה מספר עמדה לא נכון), הפקידה שאלה אותי מה שלומי ואיך היא יכולה לעזור לי. כשהיא ראתה את הסימן של הדולר היא אמרה לי שהיא לא מתעסקת עם זה (אז למה קראת לי?) ואני צריך ללכת לפקידה שאליה אני בדרך כלל הולך. הלכתי לחכות בתור הארוך.


אחרי רבע שעה של המתנה קראה לי הפקידה הקודמת (זאת שלא יודעת להפקיד צ’קים בדולרים) ואמרה שיש מישהי שתעזור לה (מהבנקאות הפרטית). מכיוון שלא היה לה מושג מה לעשות, היא עשתה את הכל מאוד לאט. הצעד הראשון היה כמובן לוודא את סוג הדולר, כי יש המון סוגים: אוסטרלי, קנדי, ניו זילנדי ואמריקאי (כל השאר לא ממש מעניינים). למרות שהצבעתי להן על הכתובת, שמצביעה לאיידהו, הן התעקשו שמדובר בנוואדה (כי קוראים לי באנגלית Nadav. מאוד חכם מצידן). לשמחתי גם נוואדה נמצאת בארצות הברית, ככה שלא היו בעיות, אבל למרות זאת הראתי להן את הכתובת הנכונה. אחרי ההבנה שמדובר בדולר אמריקאי היא הכניסה מספרים למחשב והלכה לעשות צילומים של כל מיני מסמכים שקשורים לעניין. הפקידה השניה בינתיים תחקרה אותי על הצ’ק: מאיפה הוא הגיע, מה עשיתי בשביל לקבל אותו ולמה הוא כחול. אלה היו שתי דקות מאוד מעניינות.


כשחזרה הפקידה המצלמת, התברר לי שאני מקבל את העמלה הנמוכה על ההפקדה. בדרך כלל, יש עמלה של שלושה דולר על הפקדה של צ’ק מתחת לסכום מסויים, אבל אני עברתי אותו הפעם. כשעוברים את הסכום הזה, משלמים עמלה הרבה יותר יפה, של שלושים דולר (בשער הגבוה, אלא מה). לשמחתי, בגלל שהפקידה המדריכה היתה מהבנקאות הפרטית, הרף לעמלה הגבוהה עלה ולא הגעתי אליו. חבל רק ששער ההמרה שלהם היה 3.28 במקום 3.25 שהיה באותו זמן. בטח במצב ההפוך הם היו נותנים 3.22. גנבים.


אחרי עשר דקות (זמן שיא, הפקידה הרגילה עושה את כל התהליך בשלוש דקות) לקחתי את הדפים והלכתי לאוטו. איך שהתיישבתי והתכוננתי להתניע, מצלצל הטלפון. הפקידה ביקשה שאני אחזור רגע פנימה. חזרתי לבנק רק כדי לגלות שהתחלפנו במסמכים – אני לקחתי את העותק של הבנק והבנק קיבל את העותק שלי. חבל שהעותק של הבנק היה באוטו. חזרתי לאוטו כדי להביא את המסמכים ולבסוף החלפתי אותם. בטח האנשים בבנק חשבו שאני משוגע.


ולסיום, יום עצמאות שמח לאמריקאים שחוגגים היום 232 שנים לארצות הברית עם מחירי נפט בשיא. את הזיקוקים השנה הם כנראה יראו מהבית.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “הגבלת חופש התנועה”

  1. אין מה לפרק את הבנקים, צריך רק להעביר אותם למצב שהם מרוויחים את המרווח בין הלוואות לפקדונות במקום את המרווח בין ההתמרמרות של האזרחים לגבי העמלות לרצון שלהם לעשות משהו.
    nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה