תרים את הארץ

ערב טוב לכולם!


בשעה טובה נגמרה היום שנת הלימודים תשס”ח לכיתות א’ עד ט’, חוות ההכשרה לקראת מטחנת המוח הגדולה של התיכון. בגלל שהמורים היו חייבים להשיג עוד שקל לפחית ולשבות על זה חודשיים וחצי, אני ועוד אלפי תלמידים צריכים להגיע לבית הספר ביום שני הקרוב, בשבעה ביולי ובעשרה ביולי על מנת לסיים את תהליך הפיטום שעברנו ולהוציא את הכל על נייר המשבצות של משרד החינוך.


היום הלכתי לבית הספר לא בשביל לקבל תעודה, אלא יותר בשביל לקבל כאב ראש. קודם כל, הבוקר נפתח בפקק ארוך בגלל ששאול מופז הוא שר התחבורה (הנה, גאון, יש לך רגיעה בעזה, אבל אתמול נהרגו בכבישים תשעה אנשים. מה תעשה עכשיו?) והיתה תאונה. הגעתי לבית הספר קצת לפני תשע והלכתי להיפגש עם המורה השניה הכי חכמה ביקום (את המקום הראשון לוקחת המורה שלי לאנגלית, בלי ספק) על מנת לעשות את המתכונת בלשון. היא שאלה אותי למה אני לא בכיתה והסבירה לי בצורה הכי ברורה שאפשר (משהו כמו “אתה הולך לשם, אז פונה לצד ההוא והכיתה ממש איפה שאתה נמצא”) איך להגיע אליה. הלכתי לשם, קיבלתי הכוונה אמיתית ומצאתי כיתה ריקה עם תלמידי כיתה י’ היסטריים בחוץ.


משיחות עם חברים לשכבה הבנתי שהם בלחץ לא נורמלי וזו המתכונת הראשונה שלהם. גם המורה המשגיחה שיחקה את המשחק הזה ועשתה מהמתכונת אלוהים. לשמחתי, היא מרחה רק עשר דקות בזמן שהיא חילקה טפסים וביקשה לא להפוך אותם.


ברגע שנשמע הגונג הפכנו את הטפסים (סתם, התחלנו ברגע שהיא אמרה “אתם יכולים להתחיל, ומי שידבר אני אפסול לו את הבחינה”). היא נתנה עצה לעשות קודם את השאלות האחרונות ורק אז להתמודד עם הפרק של הפועל, אבל אני לא מכיר את השיטה הזאת. המשכתי עם השיטה שעובדת לי מכיתה א’ – לעשות את המבחן לפי סדר השאלות (גם לא לעשות שיעורי בית זו שיטה שפיתחתי כבר בכיתה א’).


ככל שהמבחן עבר, נגלה אלי יותר ויותר ידע (להיזכר בדברים באמצע המבחן זו אחת השיטות הטובות ביותר לעשות מבחנים) וככה הצלחתי לזהות טעויות. גם האינטואיציה לא איכזבה. חוץ מזה, העובדה שהיו שאלות ממש קלות כמו “מה ההבדל במילה תרים בין המשפט ‘הם תרים את הארץ’ ל-‘היא תרים את המסמכים שנפלו לה’?” גם מאוד עזרה (לא לתלמידי י’ המסכנים שכנראה לא יודעים מה ההבדל, התלוננו כל הזמן שהמבחן קשה ואפילו הצליחו לשכנע את המורה שיש שם טעות. כבר ציינתי שהיא חכמה?).


בסוף המבחן גיליתי שיש גם פרק של כתיבת סיכום שלא ידעתי עליו (חשבתי שהבעה זה מה שהמורה החכמה “לימדה” אותי במשך ארבעה חודשים), אבל בסופו של דבר הצלחתי להתגבר על הפחד ולכתוב סיכום של 15 שורות על חוקי מרפי.


ביום שני אני בא לבית הספר בערב (איזה כיף) על מנת לסיים את המקצוע שמשרד החינוך התעלל בו הכי הרבה, מתמטיקה. ביום ראשון עוד שבוע יש מתכונת באזרחות, בשבעה ביולי יש בגרות באזרחות ובעשרה ביולי אני מסיים סופית את בית הספר עם הבגרות בלשון. לא להאמין שזה נגמר.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

12 מחשבות על “תרים את הארץ”

  1. ואוו בהצלחה!!וחשבתי שי"א זה קשה..לא מעודד שאתה י"ב וככה פותחים אותכם..אגב,דפדפתי קצת אצלך בבלוג-ודיי קשה להתעלם ממה שכתבתה שם בקשר לדתיים..מה הסיפור שלך איתם?תסביר בבקשה..

    לילה טוב-ובהצלחה בבגרות במתמטיקה!(שיש גמליי=|)

    1. י"ב היא לא שנה קשה. המבחן שעשיתי הוא של כיתה י’, והוא מציק מאוד.
       
      עם הדתיים אין לי בעיה. יש לי בעיה עם זה שהם כופים עלי את דרך החיים שלהם.
       
      שיהיה לך בהצלחה במתמטיקה!
      nadavs

      1. כופים עלייך את דרך החיים שלהם?????מי כפה עלייך?איך בידיוק?בזה "שאוסרים"למכור בחוץ חמץ בפסח?-אם באלך תאכל חמץ בבית שלך,אבל תכבד את אלו שלא אוכלים,כי יש להם גם בעיה לראות חמץ בפסח.זה לא עניין של כפייה,זהעניין של חינוך,למדו אותך לכבד?-אם אתה מכבד אנשים לא תעשה את זה..-אני דתייה,ואתה מזכיר לי תאנשים האלו שדווקא ביום כיפור יסעו בחוץ עם פול ווליום,יעשו על האש מתחת לאף שלך,יארגנו מסיבות הכוללל-רק שאפחד לא יעז להגיד לי משו,שלא יכפו עלי,אלו אנשים שלא שמים קצוץ על אפחד,לא על משפחה ולא על חברים…כי הכל זה חינוך ובא מהבית.אני טועה?(לא אמרתי שאתה כזה,אנילא מכירה אותך-נתתי דוגמא)אגב,היי..סליחה אם זה פוגע או משו..אנילא מתכוונת.אני ישמח אם תבהיר לי את עניין הכפייה הדתית..

        1. אני לא מאלה שנכנסים לבני ברק עם מנגל ביום כיפור או למאה שערים עם פיתות בפסח. זה נכון שאני לא צריך להסתובב עם כיפה וללכת לבית הכנסת כל שבת, אבל יש דברים אחרים שכופים עלי.
          לדוגמה, אם אני רוצה להגיע לנתניה בשבת, אני חייב לנהוג לשם או לנסוע עם מישהו, מסיבה אחת פשוטה: אין אוטובוסים. אם אני רוצה להגיע לבאר שבע אני צריך לפנות בכלל את לוח הזמנים שלי, כי הרכבת לא תגיע לשם.
          כשאני ארצה להתחתן, אני אצטרך להזמין רב ולחתום על התחייבות שלא ממש מתאימה למאה ה-21, אלא יותר למאה ה-12. מזל שיש דילים לקפריסין.
          וזה עוד בלי להזכיר את ש"ס שבשבילה המיסים שאני משלם זה מימון נהדר לישיבות, כוללים ויצירת חבורת פרזיטים שלא עובדת. אלוהים לא משלם משכורת.
          nadavs

  2. אלוהים בהחלט לא משלם משכורת-צודק,אנשים צריכים לעבוד בשביל להרוויח את לחמם,-למה אני צריך לפרנס אותם בגלל שהם לא עושים משו עם עצמם,-זה בגלל שהם יושבים מהבוקר עד הערב ולומדים תורה,אתה מאמין בזה בכלל?אבל..אני ממש לא בעד זה…אצלנו במשפחה ההורים עובדים ואחים שלי לומדים בישיבות תיכוניות מדעיות-שמשלבים גם לימודי קודש(ולא שעתיים של תנ"ך כמו בבצפר חילוני)וגם חוכמות העולם(ביולוגיה מתמטיה מוציאים בגרויות וכו’)בקשר לש"ס..בננו מי נשאר בפוליטקה לא מושחת??ונכון שזה לא מצדיק,אבל כל הממשלה שלנו על הפנים..אז גם ש"ס..כסף מסנוור אנשים לא משנה דתיחילוני.
    אם הרוב בנתניה הוא דתי מן הסתם שיאסרו תחבורה בשבת.אבל אינלי מושג מה הולך שם..אז אל תתפוס אותי בקטנות..אני מקווה שאתה לא חושב ככה על כל הדתיים-כי חבל,הרוב דווקא נהדר(אלו עם הכיפה הסרוגה יותר!:)

    1. בקשר ללומדים בישיבות והכוללים – זה לא משנה אם אני מאמין בזה או לא (התשובה ברורה למדי). אני למדתי בבית הספר וגם מהבית שכסף לא צומח על העצים וצריך לעבוד בשבילו. אם הם רואים בלימוד תורה עבודה, שישקיעו בזה כמה שהם צריכים. אבל בגלל שאני לא המעסיק שלהם ולא לקוח בעסק שלהם, אני לא צריך לשלם להם את המשכורת. אני לא חושב שהרוב בנתניה הוא דתי, וזה לא משנה לצורך הדיון בתחבורה הציבורית. רכבת אין בכל הארץ, ובפעם האחרונה שבדקו אין כאן רוב דתי. אפשר להירגע – אני לא חושב על כל הדתיים ככופים. אני מקווה שבכיפות סרוגות לא התכוונת גם למתנחלים, כי בנושא הזה באמת לא כדאי להתחיל…nadavs

      1. ישרא-בלוג והשגיאות המעצבנות שלו… התגובה היתה אמורה להיות מחולקת לפסקאות…nadavs

  3. יאפ,הבנתי-לא התכוונתי למתנחלים,ככה שזה בסדר..חחח לא נורא שזה לא התחלק לפסקאות בקטנה..
    שיהיה לך אחלה יוםם!(אחלה יום אחריי הבגרות במתמטיקה=||)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה