אירניום מועשר

בוקר טוב לכולם!


ראשית, אני רוצה לברך את שאול מופז. בנאום אחד, שכלל את המילים “אירן”, “אנחנו” ו”נתקוף”, הוא הצליח להעלות את הנפט ביותר משבעה אחוזים ביום אחד. זה הישג מרשים ביותר. אני לא מכיר הרבה שרי תחבורה שמדברים בנושאים שלא קשורים אליהם ומשפיעים ככה על השוק העולמי.


למען האמת, כל הדיבור הזה על על מופז ומחירי הנפט הוא, תסלחו לי, בולשיט אחד גדול. ביום שישי, באותו יום שמופז נשא את הנאום הרגיל שלו (שמשום מה לא כלל תחבורה ציבורית, בטיחות בכבישים ופחות הרוגים), פורסם דוח התעסוקה של ארצות הברית שגרם לדולר לקפוץ מצוק. גם התחזית של מורגן סטנלי שהנפט יגיע למאה חמישים דולר לחבית ממש בקרוב לא ממש עזרה למחיר הנפט לרדת. ייתכן שמופז הוסיף עשרה סנט למחיר הנפט, אבל יכולת שינוי השוק שניתנה לו בארץ פשוט מדהימה. אם אני אשקיע באורז יום אחד, אני אבקש ממנו שיודיע שישראל תוקפת את תאילנד וסין.


האירנים, דרך אגב, הרוויחו שמונה וחצי מליארד דולר מעליית מחיר הנפט. ברכות לאחמדינג’אד.


שאול מופז, למרות יכולת ההשפעה שלו על שוק הנפט ושוק המניות בארצות הברית (וכתוצאה מכך, בעולם), חסר כל השפעה ברגע שזה מגיע לתחבורה. אמנם הוא שבר שיא והצליח להישאר שנתיים בתור שר תחבורה (זה באמת שיא. דבר כזה לא נראה בארץ כבר הרבה זמן), אבל בשנתיים האלה הוא הצליח בעיקר להציע הצעות מטופשות (שינוי שיטת לימוד הנהיגה – עוד שנתיים יסבלו הנהגים החדשים מהחלקים המתישים של השיטה הישראלית והשיטה בקליפורניה), להעביר חוקים מסוכנים (הארכת יום העבודה של נהגי משאית ל-15 שעות), לאיים על החמאס, על נסראללה ועל אחמדינג’אד וגם להביא סבל לנהגים עם העלאת מחיר הנפט. התועלת היחידה שהוא הביא למשרד שלו היא היכולת לקחת את העבודה של משרדים אחרים.


אם כבר מדברים על הישגיו של שר התחבורה המוכשר, היום פורסם בווינט שבשבוע שעבר נהרגו עשרה אנשים בתאונות דרכים. בחורף התגאו במשטרה במספר תאונות נמוך, אבל שכחו לספר לעולם שזה בגלל כמות גשמים נמוכה. אבל הסטטיסטיקה לעולם לא טועה, וחודש יוני נטול הגשם מכה בנו בגדול עם עשרה הרוגים בשבוע. הסיבה לכך היא חום. ברגע שחם, מתעייפים וקשה להתרכז. אני אישית לא יכול לנהוג אם אין באוטו את הטמפרטורה הנוכחית באנטארקטיקה. מסתבר שגם לאחרים קשה לנהוג כשבאוטו יש טמפרטורה של תנור, אז הם הולכים להתקרר קצת בחדר המתים.


לבעיה הזו יש פתרון קצר, פתרון יותר ארוך ופתרון קל. הפתרון הקצר הוא בנייה של מערכת תחבורה ציבורית שעובדת (מישהו ראה ערוץ 10 ביום חמישי בתשע וחצי?). המערכת עכשיו לא עובדת, ואת זה אני יכול להגיד כי כשאני יוצא מהבית אני צריך לחכות שעה לאוטובוס, וכשאני יוצא ביום שישי בערב אני צריך לחכות לו עשרים וארבע שעות. הפתרון הארוך הוא חינוך נורמלי לנהיגה נכונה בתוספת לתחבורה הציבורית. הפתרון הקל הוא לאיים על האירנים, להעלות את מחיר הנפט ובכך לגרום לאנשים לנהוג פחות. זה לא גורם להם לנהוג פחות, זה רק גורם להם לחשב כמה כסף הם שורפים כל שניה ולא לשים לב למעקה הבטיחות המתקרב.


ולסיום, בעיתון אמצע נתניה פורסמה ידיעה לפיה קרוב ליישוב שלי תוקם תחנת רכבת עד שנת 2011. לפני כמה שנים גם פרסמו ידיעה לפיה תהיה רכבת קלה בירושלים עד 2012. עד כמה שאני זוכר, גם הרכבת הקלה בתל אביב צריכה להתחיל לפעול עד השנה הזאת. אם אחד מהפרוייקטים האלה יתממש, משרד התחבורה יעשה מזה רעש כאילו נפתרו כל בעיות התחבורה. אחר כך הם ילכו לאיים על האירנים.


יום טוב וחג שמח.


שלכם,


nadavs

6 מחשבות על “אירניום מועשר”

  1. ממ היי 🙂
    קודם כל אני רוצה לברך אותך על הדברים שאתה כותב..
    אם לא הייתי רואה שאתה עוד מעט בן 19 הייתי נותנת לך 25 על המידע הכלכלי שנתת לנו פה.. (זאת מחמאה למקרה שתהית)
     
    דבר שני ראיתי שאתה מחכה מאוד שהבית ספר יתסיים כבר.
    קח עצה ממני-אחת שמכיתה א’ רצתה לסיים בית ספר.
    תהנה מכל שניה כי וואלה שתתגייס אתה כ"כ תתגעגע לזמן הזה..אין לך מושג כמה..
     
    סכל מקרה שיהיה לך אחלה של המשך שבוע 🙂

    1. תודה רבה לך. 🙂
      כולם אומרים לי שאני אתגעגע, ויש סיכוי שזה מה שיקרה. אבל עד שאני לא אסיים את בית הספר ואתגייס, אני לא אדע. תמיד נחמד לגלות משהו לבד. :-)nadavs

        1. מחר אין לך מה לחפש אצלי בבי"ס, אבל ביום רביעי את מוזמנת בהחלט. אל תשכחי להביא עט ולקרוא את המאהב לפני זה.
          nadavs

  2. נדב היקר.
    אתה לא מכיר אותי. חיפשתי משהו בגוגל (אני כבר לא זוכר מה) ובמקרה הגעתי לבלוג שלך, והזדמן לי לקרוא את ההודעה שכתבת. אני חייב להודות שזו היתה אחת הטעויות המשמחות שקרו לי השבוע. יש לך כישרון כתיבה טבעי ואתה כותב על עניין אקטואלי ומעניין (לא כמו רוב ההודעות שאני נתקל בהן בבלוגים), ובאמת הצלחת לעניין אותי.

    תמשיך לכתוב כך, אולי יזדמן לי להגיע בטעות שוב לאחד הפוסטים שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה