יוגוסלביזיון

ערב טוב לכולם!


אתמול התקיים היוגוסלביזיון, תחרות השירים בה כל מדינות יוגוסלביה לשעבר מצביעות אחת לשניה ולרוסיה. השנה הצטרפו כמה מדינות חדשות, כדוגמת סן מרינו, שהתרוקנה מתושבים: חמישה הופיעו על הבמה בבלגרד ועוד אחת הושארה לבד על האי כדי לדווח על התוצאות (שהיא פיברקה, כי אף אחד לא הצביע באמת). התחרות הזאת הפכה לתחרות חנופה פוליטית, שבה כל המדינות הסלאביות מצביעות לרוסיה ובתמורה הרוסים מצביעים לארמניה. העיקר שצביקה הדר יופיע גם השנה חמש שעות יותר מדי כדי לבחור מי הולך לקבל מקום תשיעי. חוץ מזה, מישהו שם לב לשוודי שהקריא את התוצאות? אני חושב שהמשטרה פשטה על הבית שלו אחרי ההופעה אתמול. חוץ ממנו, היתה עוד קריינית תוצאות אחת שלא ממש ידעה מה היא עושה ונתקעה חצי דקה מול המסך (עם חיוך דבילי, כמובן). ברכות לרוסים. בשנה הבאה במוסקבה הבנויה.


אם כבר מזכירים את צביקה הדר, היום מתחילה העונה המי יודע כמה של כוכב נולד. בשל ההתחלה המאוחרת (סוף חודש מאי), ניתן להעריך שהגמר יתרחש בין אמצע ספטמבר השנה לסוף דצמבר 2010. בזמן הזה נשמע את צביקה הדר מדבר הרבה, נשמע אנשים מזייפים יותר ממני, נראה סיפורים מרגשים על תנאים קשים בבית ואהבה גדולה בלב, וכמובן ניפול שוב בפח של “היו לנו רק 18 מקומות בנבחרת, אבל שניכם כל כך טובים שהוספנו שני מקומות!”.


המכה הגדולה באמת שמביא כוכב נולד היא הקמפיין נגד המשתמטים (“ישראלי אמיתי לא משתמט, הוא בורח לחו”ל”). שנה שעברה המצב הגיע לכך שעלו כל מיני הצעות חוק שנועדו לשלול מה”משתמטים” את היכולת להוציא רשיון נהיגה, לעבוד במשרד ממשלתי ולהצביע בבחירות. אם הצעת חוק כזאת תגיע לדיון בכנסת ותעבור אפילו בקריאה ראשונה, אתם יכולים להיות רגועים – אני לא אתגייס. אני לא משרת מדינות פשיסטיות (וגם לגבי מדינות דתיות אני לא כל כך שמח).


החוקים הדביליים לא נעצרים שם. בקרוב כל מי שנוסע באופניים בלילה בכבישי ישראל יצטרך ללבוש אפוד זוהר. כן, כנסת ישראל בתפארתה. מדהים איך היא עוזרת לאזרח הקטן. בעיקר עוזרת לו להוציא כסף על דברים מיותרים, כמו אפודים זוהרים. הנה משהו שבכנסת כנראה לא יודעים: אם יהיו שבילים לאופניים, כאלה שמכוניות לא מגיעות אליהם, יהרגו פחות רוכבי אופניים. אה, שכחתי. זה עולה כסף, כסף שבמקום לבנות איתו שבילי אופניים או לעשות קמפיין שיעודד את רוכבי האופניים ללבוש בגדים בהירים בלילה יופנה לקמפיין נגד משתמטים. מזל שלכנסת יש סדר עדיפויות.


ולסיום, כמה ימים לפני ל”ג בעומר ארגן סגן ראש העיר של אור יהודה, שנבחר מטעם המפלגה החשובה (יותר נכון החשוכה) ביותר בכנסת, שריפת ספרים של הברית החדשה. באמת הגיע הזמן. כבר נמאס מכל המיסיונרים האלה שנמצאים בצמתים, מחלקים ספרי דת ורוצים שנתקרב יותר לדת שלהם. אח… הימים הטובים של נובמבר 1938.


יום טוב וללא שריפות.


שלכם,


nadavs

4 מחשבות על “יוגוסלביזיון”

  1. לא ממש. אצלינו הספרים שייכים לספריה, והם לא ממש יתלהבו אם הספרים האלה יישרפו. בתקופה שהספרים לא היו שייכים לספריה היינו יכולים להחזיר אותם ולקבל הנחה על הספרים לשנה הבאה (במקום לשלם עליהם 2,000 שקלים הם עלו רק 1,999 שקלים!).
    nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה