בגרות ספורטיבית

ערב טוב לכולם!


היום בצהריים נערכה אצלי בבית הספר בחינת הבגרות השניה הכי מיותרת (יש תארים שאי אפשר לקחת מספרות). מדובר כמובן על הבגרות בספורט. זו ההזדמנות של כל התלמידים שלא זוכרים איפה הכיתה להוכיח לחרשנים שלא יהיה להם ממוצע מאה בתעודת הבגרות. זו גם ההזדמנות של משרד החינוך להציג את האפליה הקיצונית שלו בין בנים לבנות (למה בנים צריכים חמישים שכיבות סמיכה ובנות רק עשרים?) ואת הטמטום הגדול שלו (לא היה שום בוחן חיצוני בבגרות).


בשעה אחת עשרה בבוקר הגענו למגרש של בית הספר כדי לגלות שהקבוצה הקודמת עוד לא סיימה. אחרי חצי שעה שבה אנשים סיימו לרוץ ארבעים מטר הלוך וחזור הלכנו לכיוון מגרש הריצה של בית הספר. מי שחושב שמדובר במגרש ריצה שאפשר לקרוא לו “מגרש ריצה”, טועה. מדובר בשבילי עפר חקלאיים שעוברים בין חממות. אחרי הסברים חסרי משמעות צעקה אחת המורות לספורט “צאו לדרך! והנה משה מתחיל לרוץ, דן מיד אחריו…” (סתם, היא צעקה “צא!”).


אין צורך לתאר יותר מדי את הריצה או התוצאות שלה, מכיוון שהן לא היו משהו (מחוץ לדף הניקוד). אחרי הריצה (שהצלחתי לסיים בלי ללכת) עברנו הישר למגרש הקודם על מנת לנוח קצת ולעשות את המבחנים האחרים: שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, קפיצה לרוחק מהמקום ו”ארבע על עשר” (לרוץ ארבע פעמים בין קונוסים שהמרחק בינהם הוא עשרה מטרים).


המבחן הראשון היה שכיבות סמיכה, מבחן שבו הייתי צריך לעשות חמישים שכיבות סמיכה כדי לקבל מאה. מכיוון שבכיתה ז’ עשיתי ארבעים (ומאז עשיתי בערך עוד ארבעים עד היום) והיום היתה לי תחושה טובה, ידעתי שאני אצליח לעשות היום חמישים. ואכן, המבחן הזה עזר לי לעבור את הבגרות המיותרת הזאת.


אחרי שכיבות הסמיכה הגיעו כפיפות הבטן, שעליהן אני לא ארחיב הרבה (רק נגיד שהתוצאה לא היתה משהו). לאחר מכן היה מבחן הקפיצה לרוחק מהמקום (2.15 מטר) ולבסוף מבחן ה”ארבע על עשר”. שם, בכשרוני הרב, הצלחתי להחליק בנסיון הראשון, מה שהוביל לתוצאה לא משהו. בנסיון השני לא החלקתי, אבל זה עדיין לא עזר לתוצאה שהיתה עדיין לא משהו (אבל הרבה יותר טובה).


מעכשיו אין יותר ריצת אלפיים, אלף, או חצי. סוף סוף נגמר אחד העינויים הגדולים ביותר במערכת השעות. עכשיו רק צריך לסיים את הגדול מכולם.


יום טוב.


שלכם, עבר את הבגרות בספורט,


nadavs

5 מחשבות על “בגרות ספורטיבית”

  1. וואי… בגרות בספורט… אני זוכר את הכדור ברזל שהיה צריך לזרוק… איזה קטעים…
    שמע, בהיי טק יקבלו אותך גם אם תקבל רק 65 במקצוע הזה   :-P;-)

    1. כדור ברזל? לזרוק? למה זה טוב?
      אני מקווה מאוד שיקבלו אותי גם עם 65, כי זה בערך מה שקיבלתי. P:
      nadavs

  2. קיימת אפליה בין בנים לבנות כי אנחנו שונים ביולוגית. לבנים יש יותר שרירים ויותר כוח, ולכן זה לא הוגן לצפות מבנות שיצליחו לעשות את מה שהבנים עושים באותה רמה. אז במקום לעשות לבנים חיים קלים ולהתאים את התוצאות גם לבנות וכדי לאפשר לבנות להצליח בספורט יש לבנים ולבנות לוח תוצאות שונה.

    אבל אני מניחה שידעת את זה ואתה סתם מתמרמר על זה שלבנים יותר קשה, אז סתם חפרתי. נו, לא נורא.

    אחלה בלוג:-)

    1. אני יודע למה לוח התוצאות שונה. זה בסדר. 😉
      אבל אם כבר מדברים על שונות ביולוגית, גם המוח שונה בין בנים לבנות. אז למה שאר הבגרויות זהות עבור בנים ובנות? ;-)nadavs

      1. חח נייס וואן:-)

        זה בטח בגלל שבמקצועות אחרים הבנים והבנות יכולים לגשר על ההבדלים בעזרת קצת יותר השקעה, ובספורט לא משנה כמה הבנות יתאמצו הן לא יוכלו להשתוות לבנים בלי לקחת סטרואידים או משהו כזה.

        (למה אני ממשיכה לחפור על זה ברצינות?)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה