יום הפאי

ערב טוב לכולם!


היום, כמדי 14 למרץ, מתקיים יום הפאי. למה זה ואת מי זה מעניין, אתם שואלים? היום הזה נבחר מכיוון שפאי הוא בערך 3.14, ובכתיבת התאריך האמריקאית כותבים את החודש לפני היום, ככה שכותבים 3.14. את מי זה מעניין? את כל האנשים שמשום מה מגיעים לסן פרנסיסקו כל שנה כדי לחגוג את היום הזה וללכת במעגלים.


ואתמול, יום לפני יום הפאי, יצאה כיתת הכימיה של בית הספר לסיור במכון ויצמן. כך יצא שבמקום שיעור כימיה משעמם (כי התחלנו לחזור על החומר) בבית הספר, קיבלנו שיעור כימיה משעמם במכון ויצמן. יצרנו סיבי פלסטיק (או במילים אחרות: שרפנו פלסטיק), השתמשנו בחיישנים מתקדמים (או המצאנו תוצאות ניסוי), שיחקנו הכספת באינטרנט בלי שהמורה תראה, המסנו כוסות פלסטיק עם אצטון, צבענו בדים באדום וכחול ולבסוף אכלנו גלידה שהוקפאה עם חנקן נוזלי. היא היתה לא רעה דווקא.


אחרי שסיימנו לשמוע על סיבים ולקרוע אותם יצאנו לבקר בבית הנשיא הראשון חיים ויצמן, שהיה כימאי עם 120 פטנטים כפי שטרחה להסביר לנו שוב ושוב המדריכה (אחד הפטנטים היה הפקת אצטון מתפוחי אדמה, מה שעזר לבריטים להמיס לגרמנים את הכוסות במלחמת העולם הראשונה ולנצח את המלחמה). הסיור היה מעניין כמעט כמו שיעור היסטוריה, ולאחריו חזרנו הביתה (עם נהג שלא הפנים עד הסוף את המשמעות של מהירות קבועה).


בערב אתמול הייתי גם בצילומים של ארץ נהדרת ליום ראשון. בהתחלה הדריכה אותנו אחראית הבמה בנושא של מה צריך לעשות ומתי, ולאחר מכן נכנסו השחקנים והתחילו הצילומים. כשהגיע התור של יובל סמו היו צריכים לכוון כמה דברים, והוא בינתיים התחיל לדבר שטויות בכמויות ולהצחיק את כולם. מתישהו העניין נעשה קצת מעיק (במיוחד עם שלפוחית לוחצת), אבל נשארנו עד הסוף וקיבלנו את הבשורה המרה: ביום ראשון הבא יש לקט.


צפו בארץ נהדרת ביום ראשון, גיא זוהר יהיה שם.


ולסיום, הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות היום היא על נייר הטואלט הירוק – הדולר האמריקאי. הוא כבר שווה פחות מפרנק שוויצרי, דולר קנדי ונייר טואלט מבושם. למעשה, כל מה שאפשר לעשות איתו זה לשים מתחת לבלטות ולקוות שהוא לא ירקב שם. או שאפשר לקנות שקלים.


שיהיה לכם יום פאי נהדר.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

3 מחשבות על “יום הפאי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה