בוקפייס

ערב טוב לכולם!


אתמול קצת לפני השעה שש בערב התכנס כל עם ישראל לראות קטעים מ”הישרדות” באתר נענע, והחלק השני התכנס לראות את מסקנות ועדת וינוגרד. הפרשנים בטלוויזיה חפרו בנושא שוב ושוב, ניסו להעלות את כל התרחישים האפשריים (בלי להעלות על הדעת שהם מדברים על פולטיקאים – אין סיכוי שמישהו שם יתפטר) ודנו שוב ושוב בבקבוקי השמפניה בלשכת אולמרט. ואז הגיע רגע האמת. בשש בערב הגיעה כל הועדה לבשר את מסקנותיה לציבור.


למרות כל הספקולציות, המסקנה היתה חד משמעית – השופט אליהו וינוגרד יודע לקרוא ממש יפה. הוא קרא באופן מרשים ביותר את מאתיים העמודים שהוא כתב לעצמו בעוד שאר חברי הועדה הולכים לישון לידו. הוא קרא בלי טעויות והבהיר לכולם בצורה חד משמעית שעיתונאים מקשיבים גם לדברים ברורים מאליהם. הרי למה הם ציפו? שהם יגידו שכולם צריכים ללכת הביתה? חוץ ממשפט אחד חכם – לתת לציבור לבצע גם את השיפוט שלו, לא היה שם דבר חדש או מפתיע. אבל עדיין, וינוגרד יודע לקרוא ממש יפה מהדף.


לפני כמה ימים עלתה בכנסת הצעת חוק לטפל בהומואים ולסביות “כמו שמטפלים בשפעת העופות”. הצעה מדהימה זו הגיעה מלא אחרת מהמפלגה שלא ברור איך היא קיימת בכלל במדינה דמוקרטית – ש”ס. הצעת החוק מבקשת לשנות את חוק יסוד: ירושלים ולאשר לעירייה לבטל קיום מצעדים שפוגעים ברגשות הציבור בעיר. זה חוק מאוד דמוקרטי. הרי הציבור בעיר, זה שיש לו השפעה, כולל בעיקר שני מגזרים: החרדים ואוהדי בית”ר. כנראה שבקרוב בירושלים יתקיימו רק צעדות למען הבאת המשיח ומשיחת גיידמאק למלך ישראל. דמוקרטיה? מי צריך.


ובנושא הדימוי המדהים של חבר הכנסת ניסים זאב – יש לי הצעה דומה. לטפל בכפייה הדתית כמו שמטפלים בשפעת העופות. לקחת את הדפים המתאימים מספר החוקים, להזריק להם רעל ולקבור אותם באדמה. עמוק.


אתמול בכלבוטק שודרה כתבה (שלא ראיתי) על התיאוריה במשרד הרישוי בנתניה (והתייחס לרוב הארץ). הם הסבירו שם שאנשים לפעמים מגיעים באמצע הלילה עם שקי שינה וישנים שם בשביל הסיכוי לקבל מספר ולעשות את המבחן המצחיק הזה. התלונה המרכזית היתה על כך שהמבחן מתקיים יום אחד בשבוע במשך ארבע שעות בלבד. לאחר השידור הופיעה הבטחה של שאול מופז שהתיאוריה תתקיים מעתה שישה ימים בשבוע בכל הארץ. במידה וזה יהיה נכון (אני עדיין מחכה לתיאוריה הממוחשבת שהבטיחו מאוקטובר), הגיע הזמן לעשות גם כתבה על הטסטים. הם יגלו שם דברים שלא ייאמנו.


ולסיום, אתמול הנשיא פרס אמר ש”לנוער של היום יש בוקפייס”. באמת הגיע הזמן שיהיה לנו נשיא שמבין בטכנולוגיה (למרות שאי אפשר להשתוות למשה קצב שהבין מצויין במזכירות לא אלקטרוניות). הוא רק הפך את שני חלקי המילה. לפחות הוא לא מחפש אתרים בגוגול (Googol) או קונה באיבאי (eBuy).


יום טוב וחודש פברואר מצויין (הוא ארוך השנה, נצלו אותו).


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “בוקפייס”

  1. מה היה לנו שם?
    וינוגרד, נסים זאב, מופז ופרס… אם נחליט לעשות ועדת חקירה משותפת לכל הארבעה האלו, יש סיכוי שנסוך במשהו?   😉

    1. לפני שנחליט להקים ועדת חקירה, צריך לבחור לה שם (כמו שבחרו למלחמת לבנון השניה). אני מציע את השם "ועדת מופ"ז" (מופז, וינוגרד, פרס, זאב).nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה