הפראיירים

ערב טוב לכולם.


ברעש גדול, אותות ומופתים נגמרה ההצגה של המורים השובתים. ההסכם נחתם, כולם מרוצים, אפשר לחזור הביתה. כל הבעיות בחינוך נפתרו, המורים יקבלו העלאת שכר של שקל וחצי לשנה וגם הורדת מספר התלמידים בכיתה עד תחילת המילניום הרביעי.


נראה שכולם יצאו שידם על העליונה. המורים הצליחו להשיג העלאת שכר משמעותית (תוך ארבע שנים הם חוסכים מספיק לפחית שתיה) והקטנת מספר התלמידים בכיתות (של הנינים של הנינים שלהם) ומצד שני במשרד האוצר הצליחו להוציא מהמורים הסכם שדורש מהם להוסיף בערך מאתיים אלף שקלים לתקציב המדינה. גם במשרד החינוך חוגגים – סוף סוף יפסיקו לבוא אליהם בטענות של רצח בגלל השביתה ויחזרו להאשים את המשטרה שלא עשתה כלום (מעובדות פשוטות, כמו זה שאותו ילד הסתובב עם עבריינים, אפשר להתעלם). בעצם יוצא שכולם מרוצים. אה, רגע, מסתבר שלא. הם שכחו איזו קבוצה קטנה. קבוצה כזאת של איזה שני מליון אנשים. הם שכחו את התלמידים.


זה באמת נהדר שהמורים שלי סוף סוף יקבלו את השכר שחושבים שמגיע להם (לדעתי הם צריכים לשלם לי על זה שאני אצלם בכיתה). אולי סוף סוף המורים יוכלו להסתכל על תלוש המשכורת שלהם ולהגיד “וואלה, הנה סכום רציני” (זה לא יקרה, כולם חושבים שמגיע להם לפחות עוד קצת). אבל התלמידים, שעוד משלמים להיות בבית הספר, לא יהנו.


אנחנו נמשיך לשבת בכיתה שעות על גבי שעות בעוד מורה שבטוחה שהכתבות זה טוב תטרטר לנו בשכל. ימשיכו להגיד לנו שהבגרויות זה הדבר הכי קשה בעולם כשלמעשה זה מבחן שאפשר להתכונן אליו שבוע מראש ולהצליח בגדול. ימשיכו להגיד לנו שמה שאנחנו עושים יעזור לנו בחיים, אבל שוכחים להגיד לנו שתוכניות טריוויה זה לא החיים. ימשיכו להגיד לנו להפסיק להתחכם, אלא לעשות בדיוק מה שצריך.


ואני רואה כמה קשה לאנשים לא לעשות בדיוק מה שצריך אחרי שתיים עשרה שנים. כמה קשה להם להיות יצירתיים. בקורס שאני עושה בהרצליה צריך לחשוב מחוץ לקופסה. וזה קשה לאחרים. קשה להם. אני חושב שחלקם עוד לא הבינו את הרעיון הכללי מאחורי העניין. והם לא אנשים טיפשים. הם פשוט עושים את מה שהם יודעים מבית הספר.


אז זה יפה מאוד שיש הסכם, אבל כל עוד לא יכלילו בו את התלמידים ולא יראו את הבעיות שלהם, גם תוספת של מליון שקלים לשכר המורים לא תעזור.


וביום חמישי, בהנחה שהמורים יחזרו לעבוד, יחזרו מאות אלפי פראיירים לבתי הספר. הם לא צריכים. תלמידי ישראל צריכים לפתח קצת חוש הגיון, לחשוב מעבר לתעודת הבגרות שלהם, לחשוב על הבאים בתור למטחנה. מה יהיה עם תלמידי כיתה א’ של היום? מה יהיה עם תלמידי כיתה א’ עוד 20 שנה? ועוד 50 שנה? כל הפטריוטים הגדולים (שמיניסטים שחושבים שברגע שהם יגיעו ליחידה שהם רוצים ימותו כל הערבים/יהיה שלום עולמי) מדברים על הצבא והשירות הקרבי כתרומה עצומה למדינה, אבל רק כל עוד הם מרוויחים מזה, ורצוי עכשיו. אולי ברגע שיפקחו את עינהם ויראו שהחינוך חשוב לא פחות מהצבא, הם יחשבו אחרת.


ולסיום, בנושא אחר, קשור קשר הדוק לחינוך, אתמול בלילה נהג רכבת ראה באיזור נתניה משהו באיזור המסילה, בלם בכל הכוח אבל לא היה יכול שלא לפגוע בו. הוא ירד לבדוק מה קרה וראה שהוא דרס סוס. מכיוון שנהלי הרכבת לא מחייבים דיווח מיידי על פגיעה בבעל חיים (שזה כבר טמטום מסוג אחר), הוא המשיך בדרכו. היום בבוקר התברר שהוא דרס גם נער בן 16 שרכב על הסוס, אבל אותו הוא לא ראה.


עכשיו, את מי האשימו? את הנהג כמובן. הרי איך הוא יכול שלא לראות משהו גם בחושך מוחלט? הוא חייב לראות כל דבר בכל תנאי הדרך. זה שילד מטומטם אחד החליט להסתובב עם סוס על המסילה לא אומר שצריך לפגוע בו. פשוט נוראית החשיבה הדבילית של אנשים.


יום טוב ושביתה טובה.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 17 להפראיירים
  • נרקיס
    11/12/2007 ב20:41

    מאיפה אתה?
     
     
    ביוש נרקיס!!!! נשיקונת.
     
     

    הגב
    • nadavs
      11/12/2007 ב20:48

      ישראל.
      nadavs

      הגב
      • נרקיס
        12/12/2007 ב14:07

        אוקיי השאלה האמיתית איפה אתה גר בישראל מחפשים אותך בנרות מה הולך איתך ילד?
         
        ביוש♥ נרקיסי…
         
        נ.ב: אל תפחד ממני אני לא מפחידה באמת זה רק נראה כאילו יצאתי ממוסד סגור אבל זה לא נכון..
         
        חחחחח 😛

        הגב
        • nadavs
          12/12/2007 ב17:01

          מחפש? מי מחפש אותי?
          אני גר באיזור השרון, אם זה עוזר. מעבר לזה אין תגובה. :X
          nadavs

          הגב
          • נרקיס
            13/12/2007 ב22:55

            אוף קיוותי שאתה ירושלמי …… לא שווה
             
            נרקיסי זאת אני…אני מחפשת אותך מזאת אומרת?
             
            נדב שניר הנה אני מגיעה
            נדב שניר אם היית ירושלמי הייתי אונסת אותך..אבל מכיוון שלא אולי תעשה את זה בהסכמה? 😉
             אני חייבת לציין עוד פעם אני באמת לא מפחידה רק לעיתים קרובות ואני כן בן אדם נחמד רק שאנשים רגילים לא רואים את זה אבל אתה מיוחד
             
            נכון שאתה מיוחד?
             
            ביוש נרקיסי 
             

  • בני
    11/12/2007 ב23:05

    אבל לפי "הלכת יערי" שקבע בית המשפט העליון לא סביר גם הפעם שהנהג היה רואה את מי שעל המסילה כי זו כמו התגנבות דרך השיחים למסילה והנהג פטור? מי טוען שמאשימים אותו?
    אולי מאשימים אותו על זה שהוא לא דיווח-זה כבר סיפור אחר. אתה באמת מאמין לאותו נהג שהוא ראה את הסוס ולא ראה את הרוכב עצמו?

    הגב
    • nadavs
      11/12/2007 ב23:28

      מי שהאשים אותו זה המגיבים לכתבה בווינט. זה שמערכת החוק והמשפט מטומטמת זה ידוע. ברגע שכל האנשים חושבים ככה, זו בעיה.
      אני באמת לא יודע עד כמה הנהג דובר אמת, ואם הוא שיקר בנושא "ראיתי רק סוס" זו בעיה. אבל על הריגת הילד אין מה להאשים אותו.
      nadavs

      הגב
  • ויקה
    11/12/2007 ב23:37

    רציתי לשאול (וסליחהשאני לר מגיבה לפוסט שלך) האם היה לך טוב באמריקה? ואיפה יותר טוב לך?

    אנחנו רוצים לעבור

    הגב
    • nadavs
      11/12/2007 ב23:49

      היה טוב? כן. איפה יותר טוב? זו כבר שאלה של מאיזו בחינה יותר טוב.
      פני אלי במסנג’ר (<A target=_blank nadavs_snir@hotmail.co.il)&nbsp Target=_BLANK class=msg>href="mailto:nadavs_snir@hotmail.co.il">nadavs_snir@hotmail.co.il)&nbsp;או אייסיקיו (כתוב למעלה) ואני אוכל לתת תשובה קצת יותר רצינית.
      nadavs

      הגב
  • Girl Afraid
    13/12/2007 ב14:01

    צודק לגמרי.
    אהבתי את הפוסט 😛
    הם שכחו אבל שצריך לשנות לגמרי את שיטת הלימוד, כדי שהתלמידים אשכרה יבינו משהו ולא רק ישננו – זה לא נכלל במהפכה שהם תכננו?

    הגב
    • nadavs
      13/12/2007 ב14:03

      איזה לשנות שיטת לימוד? שהמורים יעבדו? מה פתאום. בשביל זה יש ספרי מיקוד.
      nadavs

      הגב
      • ליטליקSD
        13/12/2007 ב17:00

        חח וספרי המיקוד (בעיקר של יואל גבע) באמת יותר יעילים מלבוא לבצפר.. למי שבאמת מעניין אותו בגרויות או להבין משהו מבזבוז הזמן במוסד הסגור הזה.

        הגב
  • Stars Hunter
    13/12/2007 ב16:52

    הו
    אדם שיודע להביע את עצמו ולעניין (ואפילו בצורה שנונה למדי אם יורשה לי לציין)
    כל הכבוד

    הגב
    • ליטליקSD
      13/12/2007 ב17:02

      וזאת ניצן, אחת מחברותיי הטובות ביותר. תכירו>:D<
      השנינות שלך מזכה אותך ברייטינג מסתבר..

      הגב
    • nadavs
      13/12/2007 ב23:24

      תודה רבה. 🙂
      nadavs

      הגב
  • ליטליקSD
    13/12/2007 ב16:54

    חחחח הרגת אותי עם הפוסט.. אמא שלי כבר ביקשה הקראה והתפוצצה בעצמה. אממ… והאמת שזה די עצוב שזה מצחיק..

    אניוואי, אתה מתאר פה יותר מדי ימים מיותרים ובוזבזים שלך במוסד הסגור הזה והחלטתי שלשם שינוי שלי הידרדר מאז שהחליפו לנו מנהלת (זמנית, שנה הבאה היא חוזרת ובגדול ואחרי לידת תינוקת מקסימה!), אז אני אנצל במה זאת כדיע לתאר יום חמישי רגיל בבצפר שלי: אקטואליה- ישהבנו וקשקשנו על הא ודא עם המורה להיסטוריה א’, ספורט- חצי סיבוב בקיבוץ המוזנח הזה ורביצה עלהדשא להמשך השיחות על הא ודא, הפסקה-אכילת עגבניה ומלפפון ושיחות עם חברה, עבודת חקר- רביצה מול מחשב חסק אינטרנט לצורך חיפוש חומר על נושא שעוד לא ממש בחרתי ועזרה בשליחת אימייל לחברה, מתמטיקה- לקובץ שרצינו לשלוח למורה אחרת שהייתה בבצפר לקח חודשים לא לעלות והגעתי רק ל3 דקות אחרות, אנגלית- אני וחברה עושות את עצמנו לומדות ותוך שליחת אסמסים אני משחקת אותה קוראת אתהטקסט במודול אי (מה לעשות, באנגלית אני מעדיפה להתקדם בבית), חיבור- המחנכת שלי יצאה לחצי מהזמן והשאירה אותנו עם "מיד אחזור, תוציאו חיבור" בסוף קיבלתי להכין ולהגיש קטע בבית, ש&qu

    הגב
    • ליטליקSD
      13/12/2007 ב16:57

      שיעור אחרון, ש"ב (כןן…)- בעקרון רוב רובו של הבצפר מפוזר בחוץ בשעות האלה, אני ספציפית ניסיתי לחזור קצת על היסטוריה ב’ ממה שלמדנו מתחילת שנה (47 עמודים בדפי פוליו) ובסוף נכנעתי להאזנה למוסיקה בפלאפון המשוכלל שלי.
      מה שנקרא, ניצול זמן יעיל ביותר. מעניין שאפילו בחופש הספקתי למשך שנה שלמה + בילויים וימים שלמים מחוץ לבית.

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.