עד החג הבא

ערב טוב לכולם!


ימים נוראיים הגיעו אלינו, ימים בהם אתרי האינטרנט הישראליים מוצפים במליוני כתבות על מי צריך לבקש סליחה ולמה. אז לכבוד יום כיפור המתקרב, יממה שלמה בה האינטרנט הוא הדבר היחיד במדינה שאפשר למצוא בו סימני חיים, הנה כמה סליחות שהייתי רוצה לשמוע.


קודם כל, גברת נינט טייב. היום פורסם בעיתון שהיא כרגיל חנתה באדום לבן, אבל הפעם צלם של העיתון צילם את העבירה. כאות תודה על זה שהוא הציל את המכונית של הקרציה הלאומית, הוד טיפשותה יצאה וקיללה אותו בקללה שלא הייתה מביישת ראפר משכונת הארלם בניו יורק. אני חושב שהגיע הזמן שהיא תבקש סליחה מכל ישראל על זה שהיא משגעת לנו את השכל, חונה באדום לבן ולא מקבלת על זה דו”ח. אולי גם פקחי החניה של תל אביב יוכלו להצטרף אליה.


אחר כך, מגיע בית הספר שלי. היום, בציפיה למעבדת כימיה אחר הצהריים, הגעתי לבית הספר כשבמערכת השעות שלי כתוב “שינה, שינה, שינה, שינה, שינה, כימיה, כימיה”. בפועל, קצת לפני תחילת השיעור הראשון נודע לי שאין כימיה. מיד פיתחתי דחף עז לדפוק את הראש בקיר. לשמחתי המורה למתמטיקה הסכים שאני אלך הביתה מוקדם (כי הוא שוב הולך להיתקע מול תרגילים בנושא שאני מכיר) ומישהי מהכיתה שלי חזרה הביתה באותה שעה (כי היא סיימה כבר מתמטיקה), ולכן הגעתי הביתה לפני אחת בצהריים. אני חושב שמגיעה כאן סליחה על זה שהייתי צריך לגלות שאין לימודי אחר הצהריים עד אחרי סוכות (ובטח אחרי סוכות יזיזו את זה לאחרי חנוכה) וללכת ליום שכולו ספרות ואזרחות עם מורה היפראקטיבי.


שלישית נמצאת המחנכת שלי. זה די ברור על מה היא צריכה לבקש סליחה. על הצעקות, הפעילויות המפגרות, האמירות המטומטמות, הפמיניזם הקיצוני ופליטת הפה הטפשית שלה שבוע שעבר.


רביעיים נמצאים זמרים חדשים שמושמעים ברדיו. נתעלם מזה שבפעם המאתיים השיר קצת מציק, אבל כששומעים משהו כמו “שבע חתולים” או “עזבי אותי באמא שלך”, אני חושב שמגיעה לנו סליחה על הריגת תאי מוח.


חמישית נמצאת מערכת החינוך. כל עובד, מהשרה ועד העוזרת לאחראית מכונת הצילום, צריך להתנצל בפני מליוני תלמידים על הסבל שהם עברו במשך 12 שנים. המערכת שמצליחה להפוך כל ילד סקרן למבוגר שחושש מאנציקלופדיות צריכה לעמוד ולהגיד “סליחה. חלק גדול מהמצב שיש במדינה מוטל עלינו”.


ולבסוף, אלה שהכי צריכים לבקש סליחה, החרדים. סליחה על זה שהם מגבילים אותנו, על זה שאין לנו תחבורה ציבורית בשבת, על זה שאין VOD ביום כיפור, על זה שנישואים אזרחיים וקבורה אזרחית הולכים ביחד עם הדרישה לסכום נאה של מזומנים, על זה שבגללם אין תקציב לדברים חשובים כמו תרופות או עזרה לנכים, על זה שעכשיו שנה שלמה מחירי הירקות יהיו בשמיים ובעיקר סליחה על זה שכל הבעיות האלה הן בגלל משהו שאיש מעולם לא הרגיש באחד מחמשת החושים שלו ויכול להוכיח את זה לשאר העולם.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

6 מחשבות על “עד החג הבא”

  1. יופי של רשימה!

    קראתי קצת גם בפוסטים למטה, וצודק לגביי שנת השמיטה… הולך להיות בגלל זה בלאגן.

    רציני, אבל משעשע. זה אחלה:-)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה