פולני מלווה

צהריים טובים לכולם!


ובכן, אתמול זה סוף סוף קרה. הבורסה בארץ ירדה. ולא סתם ירדה, אלא הצליחה לרדת 4.5%. כל מי שהסתכל על הבורסות בשאר העולם לא ממש הופתע, אבל כל אתרי החדשות מיד עשו מזה מפולת והחליטו שהגיע סוף העולם והגיע הזמן לשים את כל הכסף בפק”מ בתקווה שהבנק לא יקרוס עם הבורסה. כל העמודים הראשיים של עיתוני הכלכלה באינטרנט הוצפו בתמונות אדומות ודיעות של עשרות אנליסטים וחברות שעשו כמיטב יכולתם להסביר איך הבורסה נופלת ביום יותר מארבעה אחוזים.


האמת, ההסבר מאוד פשוט. פה בארץ יש בורסה מיוחדת שנשלטת על ידי כמה אנשים. ביום רביעי האחרון, כשבארצות הברית היו אחרי ירידה של אחוז ולפני ירידה של שני אחוזים, אצלינו דווקא לקחו את הדברים החיוביים ועלו. כמובן שכל הכלכלנים התעלמו לגמרי מהעובדה הפעוטה הזאת. רק ביום חמישי הפסיקו לווסת את הבורסה, ואז נפרץ הסכר. העיקר לצעוק “מפולת!” ולהגיד עוד חודש “אמרנו לכם” (או במקרה של עליות חדות, להגיד “אמרנו לכם שזו ירידה זמנית”).


חוץ מהירידות המרשימות שהגיעו לדרגה של כותרת ראשית בוואלה ובנענע, אתמול גם קיבלתי נייר שנותן לי את הזכות לנהוג בתנאים הבאים: האוטו של אבא שלי בבית ואחד ההורים שלי בבית ורוצה לנסוע. האחראית במשרד הרישוי בנתניה סירבה לאשר את הסרת חובת המלווה שלי, ובזאת אימתה את העובדה שהיא יכולה. סיבת הסירוב? היה לי את הרשיון רק חודשיים. אם היה לי אותו שנה היא היתה ממירה אותו לרשיון ישראלי מיד ושולחת אותי הביתה לחפש ביטוח. לפי מקורות מהימנים, היא היתה חותמת על הסרת המלווה ללא היסוס אם הייתי אחיין שלה או משהו דומה (או בקיצור קצת ויטמין P). צריך לראות איך מבטלים את זה. חוץ מזה, המלווה יותר מציק להורים שלי משהוא מציק לי. הם מימנו לי את הרשיון (ועכשיו דורשים החזר…) גם בשביל שיהיה להם שירות משלוחים, הסעות לחוגים ובכלל להשתמש ברשיון בשביל כל דבר שהשתמשתי בו בארצות הברית. אילנה מנתניה לא מאשרת. נברר כבר איך גורמים לה לאשר.


ולסיום, אתמול הייתי שוב בבית הספר באמצע החופש. והפעם – הוראות בטחוניות מהקב”ט של המועצה. את מה שהוא אמר אפשר לסכם בשתי מילים – “מה, באמת?”. הוא אמר דברים נורא מפתיעים כמו “אל תביאו בקבוקי מים או משחות שיניים בתיק הקטן”, דברים שאמרו לנו עשרות פעמים כבר. לאחר מכן עשינו הכנה רגשית, שכללה בעיקר כלום ושום דבר. ולבסוף, כדי שהמורה שהצטרפה כמלווה (אולי אנחנו צריכים גם לשים שלט צהוב “קבוצה חדשה”?) תכיר את כולנו ולאחר פליטת פה מאוד לא במקום של אחת הבנות (“אולי כל אחד יגיד את השם שלו וחיה שמתחילה באותה אות כמו השם שלו”) נגררנו למשחק הדבילי הזה בגירסת “כל אחד אומר מה שאמרו הקודמים לפניו”. באמת כל הכבוד על הניג’וס הזה.


זהו זה. מחר אני טס לפולין עד יום רביעי הבא. בתוכנית – מחנות השמדה, לאומנות, קניות ומשטר צבאי. ולפי מה שאומרות התחזיות, חום אימים. אני כבר לא יכול לחכות.


יום טוב.


שלכם, לא פה עד השמיני באוגוסט,


nadavs

6 מחשבות על “פולני מלווה”

    1. אפשר להבין, בבקשה, איך אפשר להגדיר מסע למחנות השמדה במילה "להינות"? ועוד להוסיף :"אני מקנאה"…..?
      מישהו החמיץ כנראה את הפואנטה במסע הזה.

      1. המסע הזה לא כולל טיול ולינה באושוויץ למשך שמונה ימים. יש גם זמנים שנותנים לנו להסתובב קצת בעיר, לקנות וגם להינות קצת. שמונה ימי דיכאון זה משהו שאפילו מדריכים מנוסים לא יעמדו בו כל חודש.
        בקשר לקנאה – כנראה המסע היה בשבילה חוויה מיוחדת. כשרוצים לחזור למקום מסויים זה לא חייב להיות מקום כיפי.
        nadavs

  1. ההערות האלה אף פעם לא יעילות מידי מסתבר.
    בכל מקרה… תחזור אלינו עם חוויות מפולין. הייתי שם. זה באמת די מדהים… עוברות מחשבות די מטורפות בראש לפעמים אז אל תרגיש רע. זה קורה לכולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה