בושה לטלוויזיה

ערב טוב לכולם.
ביום שישי האחרון, אחרי תוכנית די מוצלחת של ארץ נהדרת (שהובהר שוב ושוב שהיא תוכנית חדשה), התחילה תוכנית זוועתית חדשה. מרגול שופטת. זה היה יכול להיות מאוד מוצלח אם את מרגול היו מחליפים בארז טל ואת התוכנית כולה היו מחליפים במועדון לילה, אבל בקשת החליטו לעשות ניסויים בבני אדם ושידרו את הדבר הזה.
למי שלא ראה, היה לו שכל או שכפי שכתב מבקר הטלוויזיה בידיעות אחרונות, המוח שלו עשה כיבוי אוטומטי, התוכנית מרגול שופטת מביאה מקרים של סכסוכים קשים ומרים (כמו מלצרית שהתחילה להתנשא מעל חברותיה, ובלשון הכרוז, “תופסת עליהן תחת”, ושתי בחורות שרוצות לשיר דואט עם בחור כלשהו). כל כך מרים הסכסוכים שהם לא רוצים לפנות למערכת המשפט האיטית שלנו אלא הולכים לבית הדין המהיר של מרגול.


הבעיה היא שאם זה משפט צודק ואנשים מקבלים אותו, אנחנו בבעיה חמורה. כשהובא מקרה הנחשים (היחיד שראיתי), היתה העדפה ברורה של מרגול לכיוון האישה שלא אהבה נחשים. זה כמו ששופטת תחבורה שנוסעת על אופניים תהיה תמיד נגד נהג המכונית. אפילו לאמריקאים יש חוש צדק יותר טוב מזה.
וזה לא שהרעיון של השופט הטלוויזיוני חדש. כמו כוכב נולד, גם זה הגיע מהיבשת המערבית הגדולה. אבל שם הדברים קצת יותר שפויים. ראיתי כמה תוכניות של הגרסה האמריקאית, ושם ה”תביעות” הן “רציניות”, כלומר ברמה של בית משפט אמיתי (פציעות, ביטוחים, אי-תשלום וכו’). “לתפוס תחת” זה לא משהו שאפשר לתבוע עליו (בחלק מהמקרים. כשמפרשים את זה באופן מילולי כבר קוראים לזה הטרדה מינית).


אני פונה ללב שלכם. אל תראו את זה. אם אין רייטינג, אין תוכנית. זה עד כדי כך פשוט.


היום בבית הספר היה יום הפאניקה – מתכונת במתמטיקה. עוד לפני שהספקנו להגיד שלום למישהו נכנסנו לכיתה וחילקו לנו את המתכונת לשאלון 005. יסלחו לי כל אלה שרואים את הביטוי x בריבוע ובורחים, אבל אני נעלבתי. אחרי שכל השנה הזאת עשו כזה רעש וצלצולים, אני מקבל מבחן ברמה כזאת נמוכה. בסופו של דבר כולם כמובן הצליחו הכל, ואז הגיע המבחן של 006.
המורה אמר מראש – מי שלא רוצה לעשות את 006 לא חייב עכשיו, אבל את הבגרות הוא יעשה רק במועד ב’. מתוך 15, 6 חטפו שבץ שהם ראו את המבחן וברחו החוצה. השאר פשוט המציאו מתמטיקה חדשה. למישהו יצא שטח עם יחידת אורך שלא מוכפלת ביחידה אחרת, אחרים שכחו אסימפטוטות וחלק פשוט שכחו איך עושים שורש שלישי לקוסינוס בשלישית. אני נתקעתי על תרגיל אחד המון זמן מכיוון שבשאלה היה כתוב הזווית בין המקצוע הצדדי לבסיס ואני לקחתי זווית בין פיאה לבסיס. אחרי חצי שעה שהזווית שלקחתי לא עובדת וזווית אחרת כן עובדת, הגיעה לי ההברקה שאני אידיוט וכדאי בפעם הבאה לקרוא טוב את השאלה. מסתבר שהזווית שכן עבדה זו הזווית הנכונה ובעצם זו שאלה ממש פשוטה.


יום טוב, עד כמה שניתן ביום הזה.
שלכם,


nadavs

6 מחשבות על “בושה לטלוויזיה”

  1. אני חייבת להגיד שצדקת במה שכתבת על התוכנית החדשה של מרגול.
    בכלל חיקו את התוכנית הזאת מחו"ל(אני יודעת כי הייתי רואה אותה). המקורית שדרה פה ב REALITY TV.
     
    מקווה שהלך לך טוב במתכונת….

    1. זה בדיוק מאותה סיבה שיש אנשים שמקשיבים למכוניות ויודעים בדיוק מה התקלה ויש אנשים שלא שומעים שהמנוע עומד להתפוצץ וצריך להחליף הילוך.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה