קבלים הרמוניים

בוקר טוב לכולם!


אתמול, כמדי יום חמישי, נסעתי ברכבת להרצליה. מכיוון שקבעתי גם שאני אחזור ברכבת, בדקנו וגילינו שהרכבת שמגיעה אחרי הקורס היא בתשע ו-17 דקות, מה שאומר שצריך לצאת די מוקדם. להפתעתי, הרכבת להרצליה איחרה רק בשלוש דקות ושברה שיא חדש. הקורס נגמר אתמול יחסית מוקדם, ככה שיכולתי להגיע לרכבת בזמן. הלכתי מהר מאוד והגעתי לתחנה טיפה לפני הזמן המיועד. בתשע ועשרים פתאום הופיעה רכבת, אבל התברר שהיא לא ממש עוצרת בהרצליה. רק בתשע עשרים ושבע עצרה בתחנה הרכבת שלי. כל הכבוד לרכבת ישראל שלא איכזבה גם הפעם.


ועכשיו לכאב הראש שממנו אפשר לראות רכבות, הבצפר.


ביום רביעי היום התחיל בפיזיקה. למדנו על תנועה הרמונית. המורה לקחה קפיץ, חיברה אליו משקולות וראינו מה קורה כשמושכים אותו. לאחר מכן התחלנו לעשות כל מיני נוסחאות משעממות כמו איפה נמצא הקפיץ אחרי שתי שניות, מה המהירות שלו אחרי שתי שניות ומה התאוצה אחרי שתי שניות. בסוף גם עשינו תרגיל שבו יצחק מחובר לקפיץ, קופץ מקורה בגובה 77 מטר מהקרקע ומגיע לגובה 2 מטר מהקרקע לפני שהקפיץ מחזיר אותו. בסוף גם צריך לחשב כמה זמן לוקח לו להגיע מלמטה למעלה ולמה המסכן הזה ימשיך לזוז למטה ולמעלה עד אין סוף (רמז: אין חיכוך בעולם).


בשיעור השני והשלישי המשכנו עם הקפיצים, ובשיעור הרביעי הייתי צריך לצאת לכמה דקות למתכונת באנגלית. כמובן שהפורטפוליו שלי לא היה אצלי, אז נתתי למישהו אחר לעשות את המתכונת בינתיים. כשחזרתי שמעתי אותו מדקלם את מה שהוא התאמן עליו גם באוזני, ובסוף שיפר בחמש נקודות. כשנכנסתי, המורה ביקשה ממני לספר קצת על עצמי, על המשפחה, על העבודה ועל הסיפור עצמו. בסוף היא נתנה לי מאה, אבל הסבירה לי שאני צריך להשתמש במילים יותר פלצניות כמו elements of fairytails ו-stereotypes בבגרות עצמה. חזרתי לפיזיקה.


בשיעורים הרביעי, חמישי ושישי גם למדנו פיזיקה, הפעם על קבלים. שני הלוחות המעצבנים האלה שמנתקים את המעגל אבל שומרים על המטען שלהם. מכיוון שירדו הנוסחאות של פריקה וטעינה במיקוד, נשארו בערך שתי נוסחאות: האנרגיה והקיבול. מאוד קשה.


גם אתמול התחלנו עם פיזיקה, ושלוש שעות פתרנו תרגילים. לאחר מכן היו לנו שני שיעורי תנ”ך שבהם המורה סיפרה על נפלאות המתכונת שתהיה ביום ראשון (ותמנע ממני לקום בשמונה). בסוף היה מפגש הכנסה לפולין שלשמחתי היה לי את הקורס שיוציא אותי מוקדם יותר מהסיוט הזה.


זהו זה. שבוע הבא מתחילות המתכונות, תהיה הבגרות האחרונה באנגלית וגם המתכונת הראשונה בפיזיקה. אושר גדול.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

4 מחשבות על “קבלים הרמוניים”

  1. וווואיייי פיזיקהההה…
    אהבתי את זה רק כי איכשהו קיבלתי במבחנים ציונים גבוהים. כלומר, כל מבחן היה שיתוף של כל הכיתה חח =]
    anyway
    מוזמן =]
    Sheri

  2. רכבות הן באמת דבר יוצא דופן…
    ופיזיקה הייתה עשויה להיות נחמדה בעיני לולא היה לנו מורה כל כך מפלצתית שגרמה לי לברוח מהמגמה כמה שיותר רחוק החוצה.
    בלוג חביב. אני אחזור לפה=)

    1. איך זה שתמיד המורים לפיזיקה הם אלה שמבריחים? בגלל שהם לא שמעו שביטלו את ברית המועצות?
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה