שביתת השוואה

ערב טוב לכולם!


היום היתה שביתה במערכת החינוך שהוכיחה כמה שהתלמידים נחשבים בה. בשביתת התלמידים שהיתה השנה חלק מבתי הספר אסרו על קיומה וגם במשרד החינוך אמרו שהם לא מתנגדים, אבל הם ממליצים לא לשבות (בטח. הרי השביתה היא בגלל התקציב. שבמשרד החינוך יגידו שיש מספיק?). בבית הספר שלי ההגדרה של שביתת התלמידים היתה מאוד גמישה – כולם נכנסו לכיתה כשהתחיל השיעור. שביתה למופת.


השביתה היום גם קיבלה פירוש משונה בבית הספר שלי. מכיוון שאנחנו מתחילים ממילא ברבע לתשע כל יום, ה”לימודים” התחילו כרגיל והיו אמורים להיגמר שעתיים מוקדם מהרגיל. מכיוון שבבית הספר שלי כל שביתה מקבלת פירוש שונה, אנחנו סיימנו שעה מוקדם יותר ושכבת י”ב סיימה את הלימודים כרגיל. ככה מנהלים שביתה. כל הכבוד. לפחות לשביתה הזאת התייחסו במידה כזו או אחרת לעומת שביתת התלמידים שדוכאה תוך עשרים דקות מרגע התחלתה.


ועכשיו לשאר הדברים שקרו במקום שהשביתה בו לא היתה ברורה כ”כ, הבצפר.


היום התחיל עם מבחן במתמטיקה שכולם כמובן נכנסו לפאניקה ממנו. האמת, הוא לא היה קשה, אבל המורה יצא ממש מרושע. בתרגיל שלוש (הוא יצא גם עצלן. שלושה תרגילים? זהו?) היו נתונים כל מיני דברים על סדרות ויחסים בתוך הסדרה. השאלה היתה על יחסים שונים מאלה הנתונים בשאלה. מכיוון שהנתון היה עם הפרמטר k, מן הסתם גם בתשובה יופיע הפרמטר הזה (אלא אם הוא מתבטל באופן מסתורי). אחרי כמה שורות יצא לי שהתשובה היא kq (שהיא תשובה נכונה לכל הדעות). בדקתי את זה על כמה סדרות אפשריות והכל יצא מצויין. כשיצאתי התברר שהתשובה לא אמורה לכלול את q, ועכשיו הוא יוריד לי נקודות על זה. יפה מצידו לא לכתוב מה הדרישות של התשובה ואז להוריד נקודות על זה שהדרישות הופרו. רק חסר לו שהוא יכתוב “הבנה לקויה של החומר”. למי שרצה לדעת, התשובה שהוא ציפה לה היא (k / (k – 1. אם זה היה בבגרות, דרך אגב, היו פוסלים אותה או מקבלים את התשובה שלי.


אחרי המבחן המאוד הוגן הזה התחיל שיעור היסטוריה שהיה מרתק מאוד. למדתי הרבה מאוד על… אממ… בעצם לא למדתי כלום. כבר בארה”ב למדתי על קרבות המפנה של מלחמת העולם השניה. המורה כמובן לא הסבירה עליהם כלום, אלא שלחה אותנו להעתיק נתונים מהספר ומהסיכומים. בהחלט דרך מצויינת ללמד אותנו.


לסיום, היה שיעור תנ”ך בו למדנו על דיני רצח והריגה. כל הזמן צריך להבדיל שם בין שני המעשים האלה. מה שמצחיק הוא התיאורים של המקרים – אם במקרה זרקתי אבן והרגתי מישהו, אני לא אויב שלו, לא רוצה במותו ולא חושב שהוא מכוער (טוב, אין קשר לאיך הוא נראה) אז אני לא אשם ברצח, אלא רק בהריגה. גם הפעם שמעתי את זה בווליום גבוה מאוד. יש חסרונות בלשבת חצי מטר מהמורה רק כי מי שיושבת לידי לא מסוגלת לראות מהצד.


זהו זה להיום. מחר אני סוף סוף אוכל להשלים שעות שינה בלי לקום בשבע ורבע בבוקר. אני רק מקווה שהחתול השמן שלי לא יחליט לטייל עלי באמצע הלילה ויישן בשקט עד הבוקר. ותאמינו לי, זה מאוד לא נעים שחתול של שישה וחצי קילוגרמים מטייל עליכם.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “שביתת השוואה”

  1. החתול שלך שמן טבעי או שהוא אוכל ולא עושה פעילות מעיים?  למרות שעצם היותו כזה מבטיח לך השכמה וודאית ואולי קצת מפתיעה ..
     
    שביתה היא מילה שכל בי"ס מגדיר אותה אחרת אבל היישום מתרכז סביב לא לעשות כלום בזמן השביתה..
    (מי שבא ומי שלא בא, אף אחד לא באמת עושה משהו…)
    אתם לפחות עשיתם מבחן!
     
    k זה של אינדוקציה ו-q של סדרה הנדסית…יש סימנים מוסכמים..אולי הוא חיבר את המבחן בשעת לילה מאוחרת, או שאולי היה לו חשק לנקום בתלמידים על זה שהוא מקבל שכר מינימום…
     
    ערב זך וצח
     

    1. החתול שמן באופן טבעי. הוא אוכל בדיוק כמה שהוא צריך, אבל הוא ענקי בכל קנה מידה. אם הוא היה בן אדם, הוא בטח היה בגובה של שני מטר. P:
      ה-k בשאלה הספציפית הזאת זה היחס בין סכום כל האיברים בסדרה לבין סכום האיברים במקומות הזוגיים. היתה גם שאלה באינדוקציה, אבל זו היתה שאלה 2.
      ערב טוב גם לך. nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה