כמעט 88

ערב טוב לכולם!


שנת 2007 הגיעה סוף סוף לכל העולם וסימנה את המעבר מסיכומי שנה לתחזיות לשנת 2007. עכשיו במקום לבחור את מקש השנה בסלולרי כולם מנסים לחזות את מספר המילים שהן לא “מאמי” שיצאו מהפה של נינט. גם האסטרולוגים של אתר וואלה לא מאכזבים עם תחזיות, ולפיהם הולכים לקרות לי כל מיני דברים שסותרים אחד את השני לחלוטין. לפחות בכולם יש דבר משותף: כל בני מזל דגים יחגגו יום הולדת בפברואר או במרץ.


ועכשיו למקום ההוא שהתחלנו אותו בעשר בגלל התאריך המיוחד, הבצפר.


את היום התחלנו עם כימיה. למדנו על תגובות סיפוח שונות ומשונות והתברר שהמורה לקחה את העניין הזה של שיעורי בית ברצינות. לא נורא, זה ממילא שיעורים של חמש שניות.


לאחר מכן עברנו לשיעור הרבה יותר חשוב ומעניין, היסטוריה. השיעור התחיל עם חלוקת מבחנים, פרוצדורה לא פשוטה. קודם כל צריך להסביר את כל הטעויות שנעשו יותר מפעם אחת בכל המבחנים ורק לאחר מכן לחלק את החוברות עם השטויות. הפעם לא קיבלתי 88, אלא 86. מלבד סעיף אחד שבו באמת המצאתי כמה עובדות, בכל השאר עניתי בדיוק על השאלה. זה לא מנע מהמורה לכתוב לי כל מיני הערות כמו “וזה העיקרון הליבארלי של הכלכלה החופשית שהובר הנהיג” (אני אמור לכתוב את זה?) או משהו בסגנון. באחת השאלות היא אפילו אמרה לי “חסר” ופירטה מה “שכחתי”, למרות שהשאלה ביקשה שני דברים ונתתי שני דברים. אם השאלה ביקשה שני דברים מכל תחום, זה ממש לא ברור. וכמו תמיד, בתשובה הכי קצרה שלי קיבלתי את כל הנקודות. זה כנראה אומר משהו.


באנגלית הגשתי סוף סוף את הפורטפוליו השמן שלי ועשינו אנסין ברמה של שאלון G בבגרות. זה השאלון היחיד שמותר להביא בו מוח וגם להשתמש בו. בחיבור בסוף האנסין הצלחתי שוב לעמוד במכסת המילים ולא עברתי את המאה ארבעים מילים לעמוד (למרות שהדרישה היא מאה ארבעים מילים לחיבור ועשיתי שני עמודים, אבל למי איכפת).


לסיום היום המרתק הזה, היה פיזיקה ומתמטיקה. בפיזיקה התברר שאנשים הצליחו ממש טוב במבחן שהיה אתמול וקיבלו ציונים מדהימים כמו מאה, תשעים ושמונה ושישים ושבע (הרבה שישים ושבע). במתמטיקה המורה החזיר לנו את העבודות להגשה (ממתי יש עבודות להגשה במתמטיקה?) וכתב לי בסוף “אנא הקפד על הכתיבה”. אם שכחתי לכתוב משהו, מילא. אבל לא שכחתי כלום. כנראה שהוא התכוון לזה שאני אשפר את כתב היד שלי. אם בכיתה ג’ לא הצליחו לעשות את זה, גם בכיתה י”א לא יצליחו. חוץ מזה, להקטנת אותיות לגודל של מיקרון קוראים חיסכון בדיו ונייר, לא “כתב יד לא ברור”.


זהו זה להיום. מחר סוף סוף יום קצר בלי אנגלית, אבל בטח עם עוד תחזיות לשנה שנכנסה לפני פחות מיממה. אחת התחזיות שמפחידות אותי באמת נקראת “מפלס החשמל”. למה אני צריך לדעת מה היחס בין הביקוש להיצע של חברת החשמל? אנשים משלמים להם כדי שהחשמל יזרום כל הזמן, לא בהפסקות יזומות. ואם מישהו יסביר לי איך אני מתעדכן באמצעי התקשורת באמצע הפסקת חשמל אני אשמח מאוד. ולא, יונת דואר זה לא נחשב.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה