ושכל העולם ישמע

ערב טוב לכולם!


לאחרונה בעודי צופה בערוץ 2 יצא לי לראות שני דברים שלא ממש ברור לי איך הם הגיעו לטלוויזיה. הראשון הוא התוכנית “שכל העולם ישמע”. בשביל מה זה טוב? בתוכנית הראשונה סגרו קניון שלם בשביל שמישהו יוכל לבקש את ידה של חברתו. הבקשה הלכה ככה: “התינשאי לי?”, “כן, בטח”. זהו. כל ההפקה היתה בשביל ארבע המילים האלה, שהחצי הנשי שלהן נאמר מרוב הלם. החבר היה גם יכול באותה מידה לשאול “התחתמי לי על החוזה הזה שאומר שאת משלמת לי מליון דולר בחודש?” והיא היתה אומרת “כן, בטח”. בתוכנית האחרונה (שלא ראיתי, יש גבול) מישהי רצתה להגיד לאמא שלה תודה. עוד לא ברור לי מה הבעיה להשתמש בהמצאה עתיקת יומין, כלי רכב, להגיע לבית של מי שרוצים להגיד לו תודה ולהגיד את המילה הזאת. בימינו שלנו יש המצאה עוד יותר טובה, טלפון. גם במקרה הזה לא ברור הצורך של אותה בחורה בלסגור רכבת (שממילא מאחרת) במקום להתקשר לאמא שלה. רעיון לתוכנית הבאה: ילד משתלט על האולפנים שאחראים לזוועה הזאת ואומר לאמא שלו “אני רעב”. זה יהיה להיט.


וכאילו שלא די בטמטום הזה, הגיעה גם הפרסומת המדהימה של מוצר האנטי אייג’ינג החדש שניחן ביכולות של קרינה רדיואקטיבית – שינוי הדנ”א. עכשיו הכל ברור. הקרם חודר לדנ”א של העור וגורם לו להיראות צעיר ובריא. לא ברור איך מועצת הרשות השניה עוד לא הורידה את הפרסומת השקרית הזאת, אלא אם הם באמת שמים שם אורניום וחומרים אחרים שיכולים לשנות את הדנ”א.


וכעת למה שקרה במקום ההוא שלומדים בו איך עובד הדנ”א: הבצפר.


התחלנו את היום עם שיעור אנגלית ששוב גרם לי לרצות לרוץ לעבר קיר עם הראש קדימה. קראנו קטע משעמם כלשהו, ניתחנו אותו עד שהדופק שלו הפסיק ועכשיו אנחנו צריכים לכתוב לו הספד בצורת קטע כתיבה. אנחנו צריכים לכתוב על עצמינו בגוף שלישי מנקודת מבט של מישהו אחר. לא ברור לי איך היא מגיעה לשטויות האלה ואיך זה קשור לבגרויות שדורשות בעיקר כיבוי של המוח, אבל שיהיה. וכדי שלא יימאס לנו לדפוק את הראש בעצמים קשים אחרים, מחר יש גם אנסין, מה שאומר שאני ככל הנראה לוקח את החתול שלי לבצפר כדי שיעשה אותו במקומי. קשה לי להיות יותר מדי זמן על מצב “אדיוט”.


אחרי שעשינו לעצמינו כאב ראש רציני עברנו להשתמש בו בשיעור פיזיקה, שם המורה רק חזרה על שיעורי הבית הקלים.


אחרי פיזיקה התברר שריצת האלפיים בוטלה, אז במקומה עשינו רק ריצת 1500 מטר. עוד התברר לי שאם הברך כואבת מדי פעם בהליכה, המכות שהיא מקבלת בריצה יגרמו לה לכאוב עוד יותר. שוב עשיתי תוצאה מרשימה, אבל קשה לי לחשוב מה יקרה בריצת אלפיים האמיתית. המורה אמר שאנחנו עדיין לא מוכנים פיזית ונפשית. אני מסכים איתו, בעיקר במילה “נפשית”.


אחרי שהכאב בברך נרגע ואיפשר לי ללכת שוב, הלכנו לשיעור תנ”ך שם התחלנו ללמוד על החוקים בתנ”ך שמתחלקים לשני סוגים גדולים: קזואיסטים ועוד איזה סוג אחד שאומר את ההפך. השיעור היה מרתק, וקצת לפני הסוף הלכנו להרצאה, סליחה, סדנה להכנה לפולין.


למען האמת, למרות שהמרצה ניסתה להסתיר את זה, השיעור הזה היה יותר בכיוון של הרצאה. התסמין העיקרי: כמעט נרדמתי. היא אמרה שם כל מיני דברים על המסלול ועל מה שנראה, אבל לא נראה שמישהו הקשיב לה. החלק הכי מעניין היה כשנפתחה הדלת ויכולנו לצאת החוצה אל האור. בפעם הבאה כדאי לקרוא לדברים בשמם: זו הרצאה ולא יותר.


ולבסוף, בכימיה, התחלנו סוף סוף ניסוי חדש. הפעם הוא היה הבדלה בין ארבע אבקות לבנות שונות. אני הצעתי דרך כלשהי לבדוק אבקה אחת, אבל מכיוון שזה לא היה בדיוק מה שתוכנן המורה אמרה שזה רעיון יפה, אבל כדאי שנחשוב על דרך אחרת בינתיים. לשמחתי, המורה לא פסלה את הרעיון על הסף ולקראת סוף השיעור היא הביאה את הציוד הדרוש כדי לבצע את הניסוי. טוב לדעת שלפחות במקצוע אחד לא חייבים להיות ראש קטן.


זהו זה להיום. מחר שוב חוזרים הרבה אחרי השקיעה, ככה שלא אמור לקרות שום דבר מיוחד חוץ מהבוחן בהיסטוריה (מה הסיכוי שהוא לא יחזור עם המילים “קרא את הסיכומים מהאתר”?). נראה איך יהיה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

5 מחשבות על “ושכל העולם ישמע”

  1. עושה הרושם שבשבילך בי"ס זה כמעט קייטנה…
    ונניח שמארגנים בשבילך קייטנה מיוחדת, היא וודאי תהיה קייטנה כימית, מיקומה ליד הכור בדימונה (ובעוד כמה מקומות בארץ שיש בהם פצצה אטומית ושפרץ אינו יודע עליהם 😐 ).
    הנאות והצלחות לך
     
    בגרויות דורשות כיבוי מוח, מעניין. אתה טוען את הטענה הזו כלפי כל הבגרויות? יש לך מזל שאתה יודע אנגלית מצוין, לי היתה מורה שהגיעה מצרפת, היא ידעה עברית ויידיש ומדי שנה מונתה למורה לאנגלית. בשיעור למדנו בעיקר כמה כואב המוח כשהוא מתנוון. (או לחלופין, היא עוררה בנו את הרצון לרוץ לעבר הקיר עם הראש קדימה..)
    חבל שהבגרויות באנגלית לא משתנות. שנה שעברה בשאלון G נדרשו אותן דרישות כפי שהמורה שלך דרשה.
     
    אני לא בטוחה ששמת לב, אבל בין השורות נרמז שהחתול שלך אידיוט.
     
    בהצלחה בהיסטוריה (למד מתוך אהבה..אהמ.)

    1. חס וחלילה, אני לא רומז שהחתול שלי אדיוט. אני רומז שהוא חכם מרוב החתולים בכך שהוא יכול לקרוא שפה של בני אדם. ממילא לא נדרשת יכולת שכלית גבוהה מזה.
      אני לא טוען שצריך לכבות את המוח בכל הבגרויות, רק בהומניות (מלבד, מוזר ככל שזה ישמע, תנ"ך). מי שיכבה את הראש בבגרות בכימיה או במתמטיקה יקבל בין 0 ל- 10 (אם הוא הצליח לרשום נכון את השם שלו).
      בהיסטוריה אני מנסה ללמוד, אבל המורה לא נותנת לי.
      ובי"ס זה לא קייטנה. אני לא צריך לצרוח את ההמנון של המועצה/מושב/שכבה שלי. מלבד זה זה די דומה.nadavs

  2. מתחשק לי להגיב מהסוף להתחלה אם לא אכפת לך:P

    נתחיל מהיסטוריה: א) בהצלחה:] ב)היום קיבלתי 120 במבחן +בונוס בהיסטוריה א’, סתם כדי לגרות לך את החושים ההיסטוריים.

    כוימיה אני לא לומדת וזה די משעמם, אם תסלח לי.

    גמני נוסעת לפולין. יאיי לי! ואותי לא מפחידות כ"כ כל ה"שיחות נפש" האלה שלקראת.

    בתנ"ך יש לי פטור שנתי (יעני, רק לשנה הזאת).

    חוחו רק שנה הבאה יש לי בגרות ספורטיבית. חה חה.

    חחחח רק אצלי שיעורי אנגלית מועילים, הא?! הניסוח שלך הדךיק אותי לגמרי:]

    התוכניות האלו היו ברקע של הלימודים שלי.. נחמד נכון? אני תוהה איך הצלחתי להתרכז בכלל…

    1. מהמבחן השני הציונים בהיסטוריה הפסיקו לעניין אותי. יש מבחן אחד גדול וחשוב בחודש הבא, יש את המתכונת שתהיה מתישהו ויש את הבגרות בסוף השנה. ללמוד לכל השאר יהיה כאב ראש.לא חייבים לאהוב כל מקצוע. אני לדוגמה אוהב כימיה, אבל לא ממש אוהב ספרות, ואני מכיר כמה אנשים שאצלם זה ההפך הגמור.
      כששודרה התוכנית הראשונה של "ושכל העולם יראה אותי מזייף ורוקד כמו אידיוט" אני קראתי ספר בסלון. באמת היה קשה להתרכז.nadavs

      1. אני מאותם אנשים שאצלם זה ההםפך הגמור.
        במתמטיקה אני בקושי קולטת טריגו ואת הבגרות בספרות עברתי בלי בעיה..
         
        חחחח תדמיין את עצמך מנסה לסכם ספר, ללמוד הסטוריה ולשתות מים תוך כדי.. זה לא הכי אידאלי:|

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה