בעלי המסורה

ערב טוב לכולם!


גם אצלינו, כמו רוב בתי הספר האחרים בארץ, היה טקס לזכרו של יצחק רבין. אני חושב שזה חשוב מאוד לעשות את הטקס ולהזכיר את הרצח והמשמעות שלו (בבית הספר שהייתי בו בארה”ב לתלמידים לא היה מושג באיזה שנה נרצחו קנדי או לינקולן), אבל יש בעיה קלה עם הטקס. הוא… איך לומר… טיפה… משעמם. כבר בתחילתו ניכרו סימני המצוקה על פניהם של כל הנוכחים והבעת ה”כבר ראיתי את הטקס הזה” הופיעה אצל רובם. זה בית הספר השלישי שאני רואה בו את הטקס הזה, ולצערי הוא לא השתנה (גם בין בתי הספר). כמו כן, כל דיון על הרצח מתחיל ב”אתם זוכרים מה היה? לא, הייתם קטנים מדי”, ככה שהמורים תופסים חלק גדול מאוד בשיחה על הטקס והיום הזה וגורמים לזה להישמע די מונוטוני. צריך למצוא דרך לעורר יותר עניין בטקס בעיקר מסיבה פשוטה: השכבה הכי מבוגרת עכשיו בבית הספר היתה בת שש ביום הרצח, וזה רק הולך ויורד כל שנה.


לפני הטקס היום היו לנו שני שיעורי מתמטיקה בהם המורה פתר תרגילים בסדרות הנדסיות על הלוח ואני ישבתי בצד ופתרתי אותם במחברת. היה מרתק. בסוף השיעור השני המורה גם חילק חזרה את הבחנים. שלי חזר עם ציון תלת ספרתי ואצל הרבה אחרים ניכרה הבעת שמחה אדירה. הסיבה: הם עברו. אנשים (בעיקר אנשות) התרגשו מאוד משבעים ושמונים אחרי שהם היו בטוחים שהם יקבלו משהו בין אפס לעשרים. כשהמורה החזיר לי את הבוחן הוא אמר לי “יפה מאוד”, שאם אני לא טועה אלו המילים השביעית והשמינית שהוא אמר לי מאז ספטמבר. בהחלט מאורע מרגש. ולסיום הגדול, קיבלתי חמש נקודות לבוחן הבא על זה שהצלחתי לזכור בעל פה את כל המשפטים החשובים של האינדוקציה. בהחלט אושר גדול.


אחרי הטקס (שהתקיים בגשם נוראי) הגיע שיעור תנ”ך, שם סוף סוף גיליתי איך קוראים לאנשים שקראתי להם “האנשים שקיבצו את התנ”ך לספר”. קוראים להם בעלי המסורה, כנראה כי היתה להם מסורה. המבחן חזר עם 89, בעיקר בגלל בעלי המסורה האלה, אבל זה לא משנה. חלוקת המבחנים התבצעה באולם ריקוד של בית הספר, שם חיכה לנו אוכל וסרט לשיעור תנ”ך ושיעור חינוך אחריו. בסוף הסרט התיישבנו במעגל והועלו תלונות על בית הספר, בעיקר בנושא שאנחנו לא רואים אור שמש. התגובה שנמסרה היתה התגובה האוטומטית שמלמדים את המורים באוניברסיטה: “אני מסכימה איתכם, אבל אין לי מה לעשות”. בהחלט מעודד.


זהו זה להיום (והשבוע הזה, סוף סוף מנוחה). מחר אני אבקר אצל הרופא ואמא שלי תשלם לו 75 שקלים כדי שהוא יסמן וי על הטופס של משרד הרישוי (דיו זה באמת נוזל יקר) כדי שאני סוף סוף אוכל לגשת לתיאוריה (מעניין מתי יוסיפו דרישה לבדיקת תפקוד הכבד).


יום טוב.


שלכם,


nadavs

8 מחשבות על “בעלי המסורה”

    1. כדאי לחזור, אבל אני חושב שכדאי רק אחרי שגומרים את בית הספר שם, אחרת נתקעים עם מערכת החינוך הדפוקה לא פחות של הארץ …
      מלבד זה אין באמת הרבה מה לחפש שם.
      nadavs

  1. לחשוב שעוד לא מלאו לך 17 (סביר להניח שאתה בכיתה י’?),
    אתה עושה את שאלון 05 (סדרות) ו-06 (אינדוקציה) ביחד…
    אתה לומד נהיגה וחווית את ארה"ב.
     
    אתה וודאי אוהב את עצמך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה