השביתה השנתית

ערב טוב לכולם.


הנה, שוב עברו 354 ימים בהם חטאנו לבורא עולם, ושוב הגיע הזמן לבקש ממנו סליחה. למרות זאת, אני לא אבקש סליחה מניוטון, מאיינשטיין או מכל פיזיקאי אחר, כי הם לא בראו את העולם. מצד שני, אנשים בכל רחבי הארץ צמים עכשיו כי לפני שלושת-אלפים שנה לא היה לאנשים מושג איך נוצר העולם, אז הם כתבו ספר עם דמות כל-יכולה ;והסבירו בו שצריך לצום ביום מסויים כדי לבקש סליחה ממנה על כל “חטאינו”. אבל הבעיה עם יום כיפור היא לא זאת, אלא בעיקר קבוצת האנשים שהקשר היחיד שלהם לאלוהים הוא כשהם רואים סדרה אמריקאית בטלוויזיה ומישהי אומרת “Oh my god”.
יותר מדי אנשים רואים את יום כיפור כיום שבו אפשר לגרום לאנשים לשכוח את כל מה שהם עשו שנה שעברה בתמורה לזה שהפה שלהם נשאר יבש. הם אומרים לעצמם “אני לא אוכל ואשתה 25 שעות, אבל אחר כך אני אהיה נקי מכל חטא”. אולי כדאי להזכיר לאנשים האלה שיום כיפור נועד לבקש סליחה מאלוהים, ושסליחה מאנשים אחרים צריך לבקש כל השנה. הרי מריבה שהיתה אתמול לא תיפתר ע”י צום, היא פשוט תתחלף בתחושת רעב ותצוף שוב יום למחרת. דרך המחשבה הזאת ממש מעצבנת.
מצד שני, יש גם את “הצמים הבריאים”. אנשים אלה דוגלים בצום מכיוון שהוא מנקה את הגוף והנפש, גורם לתחושת רוגע ועוד כל מיני דברים בסגנון. אולי הם לא למדו ביולוגיה, אבל כדאי להזכיר לעולם שמערכת העיכול יכולה לפעול כל הזמן והיא לא צריכה הפסקות ארוכות. צום מסיבה בריאותית הוא צום שנקבע ע”י רופא מכיוון שיש למישהו ניתוח או בדיקה כלשהי יום אחרי זה. זה מוצדק בעיני. זו סיבה לצום. בשביל לנקות את הגוף, פיזית ונפשית, זו סיבה פחות טובה מבחינתי.


אבל מה שהכי מרגיז זה שהבחירה החופשית נלקחת מאלה שלא צמים ביום כיפור. מילא שלא יהיו טלויזיה ורדיו, הרי צריך אנשים שעובדים בשביל זה, אבל לסגור את ה-VOD ל-25 שעות כי יום כיפור? איפה נשמע דבר כזה? אין אף אחד מאחורי זה, זה הכל ממוחשב. מי שלא מפעיל חשמל ביום כיפור ממילא לא יראה טלויזיה. מי שההגבלות האלה לא ממש מעניינות אותו צריך להיות בעל הזכות להחליט אם הוא רוצה לראות סרטים וסדרות על פי בחירה (אחרי הכל, לא סתם קוראים לזה Video On Demand). זה מהלך מאוד מטומטם של הוט, והם צריכים לשקול להפסיק לעשות את זה. אני בטוח שברגע שליס יהיה VOD והם יפעילו אותו ביום כיפור, חלק מלקוחות הוט יעברו לשם בגלל זה. יש גבול לכל דבר.


זהו זה. שיהיה צום קל למי שצם ורכיבה בטוחה על האופניים וצפייה מהנה בחמישים הסרטים ששכרתם לכל מי שההגבלות קצת פחות נוגעות אותו. אני רק מקווה שלא ירד גשם. יש לי אופניים חדשים.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

12 מחשבות על “השביתה השנתית”

  1. ביס יש גם סוג של VOD זה סרטים שאפשר להזמין, סרטים יחסית חדשים, וגם את זה הם סוגרים רק ערוצים אמריקאים הם לא סוגרים אבל עושים בלי תרגום.

    1. כנראה שאין אף חברה נורמלית. צריך לעשות חוק שאוסר ביטול שירותים לא חיוניים שלא דורשים כוח אדם.nadavs

  2. רד מהפוזה של בארצות הברית זה אחרת, כאן יש דתיים שיושבים לממשלה על התחת ובגללם אין שידורים.

    1. יום אחד בשנה, ובטח לא מתת מזה.

      לפעמים כדאי לנוח, לפעמים כדי לחשוב ולהצטער.
      תלמד לבקש סליחה.
      גאים יש רק בגהינום, תיזהר לא ליפול לשם עם התחכום-משהו שלך.

      1. סליחה אני מבקש ממי שאני צריך אחרי שפגעתי בו ואני חושב שמגיעה לו התנצלות. כן, לפעמים אני גם לא מתנצל ומצטער על זה. אני לא מחכה שנה שלמה בשביל להגיד סליחה על כל מה שעשיתי.nadavs

        1. בסדר, אתה אחד, ויש עוד מליוני אחרים שכן מחכים ליום הזה. מה גם, שחטאת חטאים שאינך מודע אליהם.

          אגב, התגובה שלי, ההיא של מעלה, הייתה מופנית למגיב ההוא, אני מקווה שהבנת את זה…

    2. לא אמרתי שזה אחרת בארה"ב (כי זה אחרת ברוב העולם), אבל לדעתי הגיע הזמן באמת להפריד את הדת מהמדינה.nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה