חימצון – חיזור

ערב טוב לכולם!
מסתבר שהוט מאוד אוהבים אותנו, אחרת אי אפשר להסביר את כמות התקלות האסטרונומית שקורית אצלינו בזמן האחרון. ה-VOD עובד רק כשמתחשק לו, המודם מתאבד כל שני וחמישי ובאופן כללי דברים של הוט לא שורדים אצלינו יותר מדי. אחרי שביום רביעי החליט המודם שלנו ללכת באופן סופי לעולם שכולו טוב, בא הטכנאי הדגול ביום חמישי. הוא בדק את המודם מכל הכיוונים, בכל השקעים שנותרו פנויים, בכל זווית אפשרית ואחרי שאמא שלי אמרה לי שהוא לא עובד גם בפלנטה אחרת, הוא הגיע למסקנה מדהימה: צריך להחליף מודם. הפעם היה לו טיפה יותר שכל מהטכנאי אינטרנט הקודם והוא חיבר את הכבלים באותו סדר כמו במודם הלבן ולא ניסה כל מיני קומבינציות מוזרות. גם ל-VOD הגיע טכנאי (אחרי שלושה ימי המתנה), אבל ה-VOD מסרב לעבוד. אמא שלי אמרה שאמורים להתקשר מהוט לבדוק אם הוא התחיל לעבוד. אני רואה ששכל זה לא הצד החזק שלהם.
ועכשיו למקום ההוא שבגללו אני צריך לקום כל בוקר בשבע ורבע, הבצפר.


היום התחיל עם הרצאה של מחלקת הביטחון של איזה משהו על הצו הראשון (או לפי המרצה, “זימון ראשון ללשכה”). ההרצאה היתה מאוד מעניינת, בעיקר למרצה. אני חושב שרוב התלמידים פשוט היו ערים פיזית, אבל לא מנטלית. יש דרך להעביר הרצאה, לא בלהגיד “זה חלק חשוב מאוד, נגיע אליו עוד מעט” ואז להגיע אליו חמש דקות לפני שמתחילה ההפסקה. בלי קשר לצורה שבה הועברה ההרצאה, התברר לכולנו שהצבא הוא גוף מוזר מאוד עם התנהלות לא ברורה. עוד שנתיים אני כבר ממילא אראה איך זה.
אחרי ההרצאה עברתי לשיעור שכ”כ רציתי לפספס, חנ”ג. לצערי לא יצא לי, ולכן שוב קפצנו אל המים הקרים ועשינו כמעט אותו דבר שעשינו ביום שלישי הקודם, רק שהפעם היתה לי משקפת, מה שגרם לי לא לשחות כאילו אני טובע. כמו כן, אתמול התברר לי גם שההורים שלי מכירים את המורה לחנ”ג. מעניין מה יקרה כשהוא יקשר בינהם לבין שם המשפחה שלי.
אחרי השיעור חנ”ג שבו המורה גרם לכולנו לרצות לישון, הגיע שיעור שעוד יותר גורם לנו לזה. תנ”ך. אמנם אי אפשר לישון שם בגלל הקול של המורה (שהיא גם המחנכת, ככה שיוצא שלא ממש לומדים תנ”ך). לא סתם שיעור תנ”ך היה לנו, אלא שיעור כפול. לא נראה לי שהיה מישהו שהיה מרוכז בצורה כלשהי. זה היה ממש מתיש.
אחרי השיעור תנ”ך הגיע גם שיעור כימיה כפול. לשמחתי זה הרבה יותר מעניין מהשיעור הקודם, מה שגרם לי לפחות להיות הרבה יותר עירני. בשיעור הזה, כמו שני השיעורים הקודמים, למדנו על תגובת חימצון-חיזור בין מתכות ליוני מתכות. רוב הכיתה לא הבינה את זה גם היום, מה שגורם לזה שמחר יהיה בוחן קטן בשביל לראות מי נמצא איפה. זה רעיון מעולה, עכשיו כולם יותר בפאניקה.
זהו זה לבצפר להיום. מחר אני נשאר שם עד מאוד מאוחר וגם הולך לשיעור ביולוגיה האחרון לפני המעבר לפיזיקה. בהרשמה נאמר לי שאי אפשר לקחת כימיה ופיזיקה ביחד, אבל עכשיו, כשהתגלתה הטעות, החלפתי לפיזיקה. אמנם יש קצת יותר חומר להשלים משנה שעברה, אבל יהיה יותר מעניין.
יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “חימצון – חיזור”

  1. בתור אחד שלמד פיזיקה וכימיה בתיכון אני אומר לך שעשית בחירה נכונה.
    ביולוגיה זה שואת עולם בכיתה י"ב וזה בלאגן ממש גדול עם הביודע, ביוטופ, 10000 מבחנים שונים שבסוף מצטברים ל5 יח"ל וכו’.
    בחרת נכון שעברת לפיזיקה – מגמה לא קלה אבל בהחלט אפשרית.
    עצה שלי : אם אתה טוב בערבית ואוהב ערבית לך ללמוד את זה בשילוב עם כימיה.
    ישמע לך קצת מוזר עכשיו אבל תאמין לי זה משתלם בסוף כי זה פותח המון פרספקטיבות מבחינת הצבא – יותר מפיזיקה, וזה מקצוע לא פחות "נחשב".

    בהצלחה.

    נ.ב.
    יהיו הרבה רגעים קשים במגמות האלה – אל תשבר.
    בסוף מבינים והכל נגמר טוב.

    ועוד משהו…בכימיה יש קטע של מעבדה ותיק חקר.
    אל תזלזל! תשקיע בזה כבר מי"א. זה יחידה שאתה יכול להוציא בה 100 בלי בעיה רק אם תעשה את המינימום ותגיש דוחות מושקעים.
    כנ"ל לגבי המעבדות בפיזיקה ד"א.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה