הוט, כל מה שמטומטם

ערב טוב לכולם!


אתמול, בעקבות הפסקות חשמל משונות שהתרחשו בבית בזמן שלא הייתי, אחד המודמים (משום מה יש שניים) החליט לעשות לנו תרגיל ולא לעבוד. ניסינו להעביר אותו לשקע אחר והוא ממשיך בשלו. התקשרנו להוט וקיבלנו הבטחה לטכנאי היום. כשהטכנאי הגיע, אמא שלי הכניסה את המודם לחשמל וגילתה שהמעצבן הקטן והלבן החליט לעבוד פתאום. היא העבירה אותו לחדר של המחשב וניתקה אותו מהחשמל, שהטכנאי לא ידע (היא אמרה שממילא היה לו פרצוף של אחד שלא יודע איך מפעילים את המחשב). הטכנאי בדק, הסתכל, חיבר איזה כבל למחשב, גילה שזה לא עובד, שאל את אמא שלי למה ניתקנו את הכבל מהמודם (זה עוד כלום, השאלה היא למה הוא בכלל שואל דברים כאלה. הכבל הגיע מארה”ב ואין לו קשר למודם, מה גם שלא צריך אותו) והלך עם הערה אחת מפגרת במיוחד: “תתקשרו לברק, הם יענו לכם”. מסתבר שהטכנאי האינטיליגנט לא ראה שיש ראוטר ולא חשב לעשות מעשה מיוחד כלשהו, כמו לחבר למודם את הכבל שיוצא מהראוטר. בסוף הכל הסתדר.


ומלבד זה, המקום שבו לא ראיתי הרבה מחשבים, הבצפר.


אתמול פתחנו את היום עם שעתיים כימיה. חולקנו לשתי קבוצות, עשינו היכרות (יותר נכון אני עשיתי. את כל השאר היא הכירה), המורה הסבירה על הנושאים שנלמד השנה ובשיעור השני עשינו ניסוי בתגובת חימצון-חיזור. שמנו כל מיני מתכות בתוך תמיסות של יוני מתכות וראינו מה יוצא מזה. לשמחתי, ראיתי שלא פספסתי הרבה (או שבינתיים אני רואה שלא פספסתי הרבה). כימיה בסיסית למדתי בכיתה ז’, אז בח’ וגם בי’ (אותו דבר שלוש פעמים). בסוף השיעור יצאנו והלכנו לכיתה שלנו, להיסטוריה.


בהיסטוריה המורה פתחה בסיפור של עשר דקות עם פואנטה שכולם הבינו מהעמוד השלישי, ואת ארבעים הדקות הנותרות היא בזבזה בלהסביר לכולם איך לסדר את הקלסר. קודם תוכן עניינים, אחר כך כרטיסייה שמפרטת את תוכן העניינים ואז הסיכום (נסו להגיד סיכום עם הדגשה על הס’ עד שזה יהיה צורם באוזן. עכשיו תעשו את זה במשך ארבעים דקות). לפחות בהיסטוריה אין קשר בין החומר של השנה לחומר של השנה שעברה, אז תמיד אפשר להשלים (לעומת בית הספר השני ששם כבר רצו שאני אעשה בגרות בהיסטוריה בחורף. הזה). אחרי ארבעים דקות ששמענו בהן את המילה סיכום שמונים אלף פעמים, עברנו לאנגלית.


באנגלית המורה החליטה שחוזרים לכיתה א’ וסידרה את השולחנות בקבוצות במקום בטורים. היא פתחה את השיעור עם כל מיני הודעות על הבגרויות (שלושה אנסינים ושני חיבורים בהמון זמן. שינסו לעשות את ה-SAT). אחרי הבגרויות עברנו לעניין והיא גילתה לאכזבתה שאין לנו ספרים וגם לא יהיו עד יום חמישי. במקום זה היא נתנה לנו כשיעורים לקרוא את הסיפור “כיפה אדומה” באתר שלה, ובגלל שלא מצאתי שום דרך לקרוא את זה שם, מצאתי גירסה באתר שפורסם שם. היא אמנם ביקשה גם להדפיס, אבל בגלל שבארה”ב המתח של החשמל הוא 110 וולט, המדפסת שלנו משמשת עכשיו כפסל סביבתי. נראה מה יהיה.


אחרי אנגלית היינו אמורים להמשיך ל”סל ב'” (אצלי – ביולוגיה), אבל בגלל סיבה כלשהי (שעד עכשיו לא ברורה לי) חזרנו ישר הביתה. לא נראה לי שמישהו התלונן.


היום פתחנו עם השיעור שקיוויתי שכבר נפטרתי ממנו (וגיליתי שיש גם שנה הבאה), חנ”ג. באותו שיעור גיליתי שהמים בבריכה ממש קרים, ושבלי משקפת רוב האנשים נחנקים. לפחות אני יודע מה להביא בפעם הבאה.


אחרי חנ”ג שוב היו לנו שעתיים כימיה, בהן המשכנו עם חימצון-חיזור של מתכות, עברנו להלוגנים ולבסוף לחמצן. המורה אמרה שיש עוד הרבה בנושא הזה. כדאי להתכונן נפשית.


ולסיום היום היו אמורות להיות לנו ארבע שעות מתמטיקה, מתוכן היו רק שתיים. בשיעור ראיתי שאני לא כ”כ מאחורה, ושממילא את החומר שאני לא יודע לומדים רק בסימסטר השני. קיבלתי גם דף עם תרגילים כדי לראות מה אני יודע לעשות ועל מה צריך לעבוד קצת.


זהו זה לבצפר. אין הרבה שיעורים ביום, אבל לפחות בניגוד לארה”ב יש שיעורים שונים בכל יום (אבל משום מה יש כימיה שלושה ימים ברצף). מחר אנחנו גם אמורים לסיים מאוחר, אבל לפי היומיים האחרונים לא נראה לי שזה יעבוד.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “הוט, כל מה שמטומטם”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה