קבוצה גדולה של אנשים טיפשים

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!
באחת מארוניות הספרים שיש לנו בבית (ומחר תתנקה מכל ספר לקראת המשלוח לארץ) יש ספר עם “אמרות מצחיקות”. אמנם לא כולן מצחיקות, אבל ברובן יש גרעין של אמת, בייחוד באמרה “אל תזלזל בקבוצה גדולה של אנשים טיפשים”. כנראה שמי שכתב את הספר הזה ביקר בארה”ב, כי רק כאן אפשר לראות דוגמה לזה כמעט כל יום.
משפחת חברים שלנו נסעה לארץ, והבעל נשאר כאן, לטפל בעסק שלו עד שהוא טס לארץ. למשפחה יש כלבה, אבל בגלל שהוא לא נמצא בבית רוב היום, היא מגיעה אלינו, שנשמור עליה. היא כלבה ממש טובה, לא נובחת, לא משתינה בבית ולא עושה הרבה נזק (אם שמים את כל הנעליים במקום גבוה). היום הגיע אלינו מכתב מהעירייה שכתוב בו שהגיעו תלונות על כלב שרץ בפראות ובלי שליטה באיזור שלנו. הנמען היה הבניין שלנו ואנחנו המשפחה היחידה שהיה אצלה כלב אי בזמן שהיינו פה. מה שלא נכון הוא שהכלבה רצה בפראות, או לפחות בלי שליטה. כשהיא בבית היא בלי רצועה, אבל כשיוצאים זה רק עם רצועה, והיא די אוהבת את זה. כנראה שאחד השכנים הגאונים ראה אותה רצה במרפסת בלי רצועה, וכמה נורא, המרפסת היא חלק מהחוץ, אז חייבים להתלונן לעירייה. מה שהחמיר את המצב היא העובדה שהכלבה רשומה, אבל לא בבית שלנו. היא רשומה כמובן בבית שלה. אם יתקבלו עוד תלונות עד ה-28 ליולי אנחנו עלולים לקבל קנס. אחרי שנעבור לבית של החברים שלנו (מכיוון שאנחנו אורזים את כל הבית והם בארץ, הם נתנו לנו את הבית שלהם עד שנחזור לארץ), כדאי שנתקשר לעירייה. עוד תלונה אחת ואנחנו עלולים להתחיל לממן את העירייה שוב (אני לא אשכח את החודש הראשון שלנו בארה”ב. חטפנו דו”חות חנייה על בסיס שבועי כמעט). מה לעשות, האמריקאים הם קבוצה גדולה, ולפי מחקר בשטח, גם אנשים טיפשים.


חוץ מענייני הכלבים בעירייה, ביקשנו גם מידע לגבי החנייה בעיר, בעיקר החנייה הלילית, מכיוון שלא ראינו שלט שמתיר חנייה לילית עם אישור. סתם לידיעתכם, אישור חנייה באיזור מסויים (כל העיר מחולקת לאיזורי חנייה) יכול לעלות בין עשרה לעשרים דולר. חניית לילה עולה לא פחות מתשעים דולר, וזה לשעתיים וחצי. בחוברת הקטנה כתוב שחייב להיות שלט שמתיר חנייה עם אישור, ככה שנצטרך איכשהו לדחוס שש מכוניות בחנייה הלא גדולה שלהם (שביום רגיל נכנסות שם ארבע, אבל עם רווחים גדולים. נראה מה יהיה). כמו כן, כתוב גם, לכל התושבים שגילו שהרחוב שלהם מלא, המספר של פקחי החנייה. למרבה הזעזוע, התברר שהשכנים שלנו מלמטה (שהמדינה שהם מגיעים ממנה מתחילה בי’ ונגמרת בל’) התקשרו למספר הזה כשהרחוב מול הבית היה מלא. הפקחים לא פספסו שום הזדמנות לתת דו”ח של 45 דולר ומיהרו לגרור את המסכן התורן מהרחוב. אם זה לא מעורר בחילה, אני לא יודע מה כן.


חוץ מענייני העירייה, שום דבר מעניין לא קורה. אני הפכתי להיות שליח הסופר הרשמי ומביא העיתונים בבית, מה שגרם לי לנסוע לשם פעמיים. גם מטבעות למכונת כביסה וגם קצת אוכל. לפני האוכל עוד הספקתי לנסוע בשביל אבקת כביסה. החלטתי שהיום אני מיישם את מה שאמא שלי עושה כשהיא חונה, כי השיטה שלי (להסתובב מוקדם מדי ולהכנס לחנייה בחמש דקות) לא הוכיחה את עצמה. השיטה של אמא שלי כנראה כן עובדת טוב, כי הצלחתי פעמיים להכנס במכה אחת. אתמול גם הבנתי סוף סוף מה לעזאזל רצה הממציא של החנייה במקביל. עכשיו נשארו רק שתי תעלומות: מי חשב על חנייה בנתיב הימני (שחוסמת אותו לגמרי ומאלצת אנשים להשתלב שמאלה חמישה מטר אחרי צמתים) ומי, לכל הרוחות, המציא את שיטת הפנייה שמאלה האמריקאית. חייבים לראות את זה כדי להאמין. זה הטמטום בהתגלמותו.
זהו זה. מחר המחשב ינותק מכל כבליו וביום שני יובל אחר כבוד אל תוך המכולה. לקראת סוף אוגוסט הוא יתחבר לרשת החשמל הישראלית. אל תדאגו, גם לחברים שלנו יש מחשב, ולא סתם מחשב, אלא כזה עם חיבור לאינטרנט. אני אוכל לעדכן גם משם (רק חבל שהמקלדת שלי תחזור רק לקראת ספטמבר. קשה לי להתרגל למקלדות אחרות).


יום טוב.


שלכם,
nadavs

16 מחשבות על “קבוצה גדולה של אנשים טיפשים”

  1. אתה חמוד ) אבל אני חושבת שבממוצע הם לא טיפשים יותר מכל עם אחר, פשוט עם סטיית תקן גדולה יותר – הטיפשים טיפשים יותר, החכמים חכמים יותר. תוצאה ישירה של חופש.

    1. אני אגלה לך סוד קטן, אבל אל תגלי. הטפשים באמת הם רוב האוכלוסיה, החכמים באמת לא שמעו על אמריקה לפני גיל 20.חופש? לא ממש.nadavs

      1. לא מסכימה. גם אני נמצאת כאן, ועוד במדינה טיפשה במיוחד.

        אבל שוב, אותה מדינה עם ה-hicks הכי דוחים בעולם אוצרת בתוכה גם את גדולי הפילוסיפים והמדענים, את MIT וה-NIST.

        שוב – חופש מגדיל את סטיית התקן. הטיפשים יכולים ללכת לקיצוניות עם הטיפשות שלהם, והחכמים עם החכמה שלהם.

        מה גם שכך בנויה מערכת החינוך (השקעת רוב המשאבים במעט שכן יכולים).

        1. לפי התגובה הבנתי שאת נמצאת במדינה שאת השם שלה כמעט בלתי אפשרי להגות. שם לא הייתי, וכנראה אני לא אהיה (אלא אם יזדמן לי לבקר בבוסטון יום אחד).ובקשר לחופש, תני לי להבין, בישראל אין חופש? אין אותן זכויות כמו כאן (ואפילו יותר)? אני לא מוצא הבדלים ב"חופש" בין ישראל לארה"ב.מה שנכון הוא הרעיון של מערכת החינוך. את הטובים מעלים למעלה ואת הגרועים שולחים לקבל מלגות של פוטבול. את כל השאר מעודדים עד בלי די לקבל C, כדי שיהיה ממוצע.חוץ מזה, גם קליפורניה לא תזכה בתואר "מדינת החכמים".nadavs

          1. לא, אני לא נמצאת במדינה הזו דווקא 🙂 למרות שבאמת קשה להגות את שמה הארור.

            לא, דווקא במקום יותר גרוע, שאת שמו קל להגות. אבל זה לא משנה כרגע 🙂

            בכל מקרה, כן, גם בארץ יש חופש, אבל הוא לא הערך העליון של התרבות. יש הבדל בין תרבות שיש לה חופש לבין תרבות ששמה עליו דגש כערך העליון שלה.

            שלא ישתמע מכך שאינ מתה על אמריקאים או משהו, אני פשוט לא חושבת שהם יותר טיפשים מכל קבוצת אנשים אחרת.

          2. חופש כערך עליון? אני תמיד חשבתי שמדינה שחופש הוא הערך העליון שלה צריכה לשים את חופש הביטוי בחוקה המקורית, ולא כתיקון לחוקה, אבל זו רק דעתי.יכול להיות שבמקומות אחרים יש אנשים טיפשים פחות, אבל ממה שאני ראיתי באיזור כאן, שכל אין הרבה.ד"א: יש לך מסנג’ר או אייסיקיו? את האייסיקיו שלי אפשר למצוא למעלה, את המסנג’ר אפשר לשאול כאן.nadavs

          3. אוקיי, אז כל מדינה אחרת בעולם לא שמה על זה דגש בכלל, וארה"ב שמה דגש – אבל רק כתיקון לחוקה.

            הכוונה היא שזה מאוד מושרש בתרבות – אחרי הכל, המדינה הזו קמה תוך התנגדות לממשלה אחרת.

            בכל אופן 🙂 אני לא חסידה של מסנג’רים, אבל יש לי מייל ובלוג.

  2. נדבבבבבבבבבבבבב!!!!
    קיבלתי תעודת הצטיינות וקראו לי לבמה פחחחחחחח טוב שלקחתי את זה בקלות…
    היה טקס משגעעעעעע
    עכשיו אני סופית בוגרת תיכון .

    1. יש רגעים שכן ויש רגעים שפחות. אפשר לקרוא בארכיון. אחרי שמסננים קצת ציניות, אפשר לראות איפה כיף ואיפה פחות.nadavs

  3. איפה אתה גר ? (הכוונה לעיר)
    והאמריקאים לא כאלה טיפשים ,אבל יש להם את הקטעים שלהם  
     

    1. עיר בתוך לוס אנג’לס (ממש בתוך, והשעון בצד יראה באיזו עיר).
      לא בטוח שהם טפשים, אבל חכמים גדולים הם לא.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה