נחשים במחשבים

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!
תערוכת E3 התחילה היום. זו התערוכה החשובה ביותר בעולם משחקי המחשב ושלושת הימים החשובים ביותר בשנה לכל מיני חברות כמו נינטנדו, סוני ומיקרוסופט. אם הייתי יכול, הייתי נכנס. אבל אני לא יכול, ומסיבה טכנית לחלוטין: אני עדיין לא בן 18. האמריקאים החליטו לא לתת למליוני ילדים להציף את אולם הכינוסים בלוס אנג’לס (רק חצי שעה מפה, שעתיים עם פקקים) ולכן הם הגבילו את הכניסה. זה עדיין לא ממש משנה. לאחד הדוכנים יש תור ממוצע של שלוש שעות. בטח הוא ירד עכשיו לשעתיים, בגלל הלילה. עוד שנתיים יש לי לחכות. נקווה שיהיו משחקים מעניינים באלפיים ושמונה.


חוץ מזה, נרשמתי גם למבחן ה-SAT. לשם הזה יש הרבה פירושים, כמו Stupid American Test, אבל זה לא משנה את העובדה שזה פסיכומטרי לכל דבר. אפילו מקבלים את זה בארץ כפסיכומטרי. הסתכלתי בספר הכנה לזה וראיתי שהמבחן לא קשה במיוחד, אלא דורש מהירות רבה. החלק של המתמטיקה לא מהווה אתגר במיוחד, אבל החלק של האנגלית, בעיקר החלק של הקריאה, דורש קצת יותר זמן. על הזמן של החיבור אין מה לדבר בכלל. תוך עשרים וחמש דקות אני צריך לכתוב חיבור די מלא על נושא מסויים. המבחן יומיים אחרי הטסט. נקווה שיהיה בסדר.


ועכשיו מה שהיה במקום ההוא שאני מקווה להבחן בו ב-SAT: הבצפר.


במחשבים הסתכלנו כולנו על שפת תכנות עם שם של נחש: Python. אמנם זה לא על שם הנחש, אבל זה לא ממש משנה. השפה הזאת מאוד קלה לשימוש, אבל יש בה משהו קצת מעצבן. לא יודע מה. אני אשאר עם ג’אווה בשביל הפרוייקט של סוף השנה. מחר אני אדע מה הוא.


בחנ”ג עשינו את הספרינטים שכ”כ רצינו. אחרי הריצות הקצרות אותגרנו ע”י כיתת החנ”ג המקבילה מאותו שיעור. התארגנו, עשינו סדר חובטים והסתדרנו במגרש. בפעם הראשונה שהם עלו לחבוט ועד שהתחלפנו הם לא השיגו שום נקודה. אחרי החילוף, החובט הראשון והמבטיח שלנו פישל בגדול. החובט השני כבר הצליח לזוז כמה בסיסים. השלישי, הרביעי, החמישי, השישי, השביעי וככה עד בערך החובט השש עשרה עשו משהו. הכנסו שישה עשר חובטים בחלק אחד. ניצחנו בסוף 13-0. נקווה שהם יודעים עכשיו איזה כיתה יותר טובה.


במתמטיקה למדנו על פונקציות טריגונומטריות הפוכות. אני יודע שזה נשמע ממש מורכב ומסובך, אבל זה ממש לא. כל מי שהתעסק עם טריגונומטריה בטח יודע על מה אני מדבר. מחר נלמד מה קורה שהארגומנט של פונקציה נחצה לשניים. יהיה מרתק.


בביולוגיה היה לנו את המבחן. היה ממש, אבל ממש, לא משהו. אני בטוח שהיא היתה יכולה לשאול שאלות ברמה קצת יותר גבוהה, אבל כאן זה אמריקה. מכוונים כאן למכנה המשותף הנמוך ביותר. אחרי המבחן למדנו על ציפורים וממש קצת על יונקים. מחר נמשיך עם זה, והפרוייקט הוא ליום שני. הפעם אני עושה אותו לרוחב.


באנגלית עשינו בעיקר בוק ריפורטים. היה ארוך ומשעמם. כרגיל. אחר כך, בתקוות גדולות, בכלל היה די מרדים. לפחות אף אחד לא הפריע, אבל זה בגלל שכמה הצליחו לעוף כבר בתחילת השיעור.


בספרדית היה בוחן ואז שיעור חופשי של שעה. אחלה שיעור. הבוחן היה קל ואנשים אפילו הצליחו להשיג ציונים טובים. היו כמה לא ממש טובים (כמו ארבעים), אבל נראה לי שבסך הכל הלך לכולם לא רע.


זהו זה להיום. מחר סוף שבוע, ואולי גם נראה איזה סרט. מעניין אם משימה בלתי אפשרית 3 זה סרט טוב.


ולסיום, אין משפט אמריקאי, ואני בטוח שאם תסתכלו טוב טוב בכותרות של העיתונים תבינו למה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “נחשים במחשבים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה