חמש

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!


הנה, סוף השבוע שמסמן עוד שמונה שבועות של בצפר הגיע. עוד ארבעים ימים של ללכת לשם, ואז חופש קצר. כן, בגלל מגבלות משונות אני צריך לעשות כימיה בקיץ בשביל אייפי בכימיה לשנה הבאה. מזל שזה רק חודש וחצי, אבל חמש שעות בכל יום (יקולל מי שחשב על הרעיון של חמש שעות כימיה ביום, בחופש הגדול). לא נורא, זה למטרה טובה. צריך להשיג את הלפחות ארבע כיתות אייפי האלה, ואחת כבר יש לי.


ועכשיו למקום ההוא עם האייפי, הבצפר.


כיתת האייפי הראשונה שהיתה לי אי פעם בחיים היא כיתת המחשבים. אתמול עשיתי במשך ארבעים דקות את מבחן הדוגמה של האייפי, בסלון. היה נורא נחמד. היום בדקתי את התשובות, והיו שם תשע לא נכונות. אם הייתי זוכר שבעצים בינאריים הענף השמאלי בא לפני הימני, זה היה שבע. אם גם הייתי זוכר את סוגי המעברים על העץ, זה היה שש. אם היה לי דף וסבלנות לבדוק מה הפונקציה המסובכת ההיא עשתה, זה היה חמש. אם הייתי זוכר המרה של מחלקות, זה כבר ארבע. שיטות מיון אפקטיביות: שלוש. היו עוד שלושה דברים, אבל הם לא ממש מעניינים. אבל התברר שהסטנדרטים הם נמוכים ביותר, וקיבלתי חמש במבחן. חמש זו התוצאה הכי גבוהה, התוצאה שאמריקאים מתפללים אליה יומם וליל. אחד שיושב לידי בשיעור קיבל שלוש, ויש לו ספר הכנה. החלק של המבחן האמריקאי לא קשה, אבל הוא דורש דף לכתוב התקדמות של פונקציה מסויימת, אחרת אין שום סיכוי לענות נכון על חלק מהשאלות שם.


בחנ”ג היום החלטתי לקחת הפסקה קצרה מסופטבול וסתם הרסתי את הזרוע הימנית עם זריקות ואת אצבעות יד שמאל עם תפיסות. אין לי מושג למה תופסים ביד החלשה, אבל זה כנראה כי לזרוק עם הכפפה הזאת לא ממש נותן לכדור תנופה, אלא יותר נותן לו להתגלגל לך על הרגל. משחק די מפגר, אם תשאלו אותי. כבר עדיף ההרמת משקולות.


במתמטיקה עשינו מה שהמורה כבר התפוצץ מרוב המתנה שנעשה: שרטטנו פונקציות טריגונומטריות ופונקציות מעגליות. עכשיו אפשר לישון בשקט. לעולם לא נסתכל על סינוס וקוסינוס באותה דרך מעכשיו. חוץ מזה, השיעור היה זמן נהדר לעשות שיעורים בביולוגיה. סימטריה של אורגניזמים מעולם לא היתה מעניינת כ”כ.


בביולוגיה, אחרי שהגשנו את השיעורים, ראינו סרט על תמנונים. היצורים האלה חכמים ביותר, והם מסוגלים אפילו לאכול כרישים, כך נודע אחרי שכרישים נעלמו בכמה אקווריומים בעולם. הם גם מסוגלים לצאת מהמים בשביל קצת סרטנים. מוזר ביותר, אבל ממש מדהים.


באנגלית… לא היה שיעור. המורים היו עסוקים בלפענח כתבי יד של תלמידים ואנחנו הלכנו לשמוע הרצאה על “איך להוציא את המיטב מהחיים שלך”. מכיוון שאנחנו היינו שיעור לפני אחרון שם, כולם רצו להתנדב, ומסיבה חשובה ביותר: היו שם שטרות של חמישה דולר למשתתפים. אמריקה הגדולה מונעת ע”י ניירות ירוקים, פשוט מדהים. כולם היו די שמחים כשנגמר השיעור הזה.


בספרדית התחלנו עם בדיקת שיעורי הבית שלאחריה הבוחן ממנו כולם חששו. מי שידע לכתוב מגבת, חוף, סנדלים, משקפי שמש, עננים וגלים היה יכול להסתדר שם בקלות. מי שלא ידע, ככל הנראה נכשל. אחרי הבוחן של שתי השניות עברנו לחזרה על זמן העבר בספרדית. זו הפעם הראשונה שמבקשים מתלמידי ספרדית ברמה כזאת לדעת גם את זמן העבר. יש כאלה בכיתה שבקושי יודעים את זמן ההווה. לפחות העתיד קל.


זהו זה לבצפר לשבוע הזה. בשבוע הבא מבחני הסטאר ששיבשו לגמרי את מערכת השעות. אין לי מושג אני קם באיזה יום. ומה שיפה, מדינת קליפורניה היתה כ”כ נחמדה עד שהיא עשתה השנה מבחן רק לתלמידי כיתה י’, בדיוק כשאני בכיתה י’. הם פשוט אוהבים אותי עם כל המבחנים האלה.


עוד שמונה שבועות, אני יכול להחזיק מעמד. זה לא רחוק, כבר רואים את הסוף.


והמשפט האמריקאי: “I like can like park like everywhere like in like the city like because like my like mom like works like in like the like transportation like department”. אולי שיניתי קצת את המילים בין ה-like, אבל זה בערך המשפט שיצא מהפה של מישהי היום בשיעור ביולוגיה. פשוט מדהים.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

4 מחשבות על “חמש”

  1. ”הגורל”

    כמות המשתתפים במשחק תהיה כמה מאות (ובשאיפה אלפים) שחקנים מחוברים בו זמנית, כאשר פעילותם תשפיע גם על עולם המשחק וגם על שחקנים אחרים. דמותו של שחקן תוכל לסחור, להשתתף בקרבות, להתנקש, לגנוב ולטייל בעולם המשחק תוך כדי קרבות במפלצות והתלת קסמים. אך זה לא העיקר, הרי בהליכי אינטראקציה עם דמויות אחרות, בדיוק כמוכם – אתם חיים בעולם הזה. אתם תוכלו להתקיים ולהתפתח בעולם ווירטואלי תמידי, בו תכירו חברים וגם אויבים חדשים. עולם זה מלא בקסמים, מפלצות וגיבורים, כאשר אתם מוזמנים להתנסות ולהיהפך לאחד,לאחר הרשמת הדמות.

    =================================
    <a href=http://go.battle.co.il?id=66961 Target=_BLANK class=msg><a href=http://go.battle.co.il?id=66961http://go.battle.co.il?id=66961</a>

  2. like i like cant like fuckin like believe like shes like such lika a like snob like!!
    על זה נאמר WTF!!!

    בחופש של חודשיים חודש וחצי אתה אמור ללמוד חמש שעות ביום? ועוד כימיה?! פאק!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה