בחירות מוזרות

בוקר טוב לכולם (ערב טוב לישראלים)!


ביום שני בערב פה התחילו הבחירות ברחבי הארץ. כל 8298 הקלפיות (היה קשה לעגל?) היו מוכנות עם פרגודים, פתקים ומעטפות וכמובן אנשים שיצטרכו לזכור פרצופים בשביל לגלות זייפנים (הנה רעיון, צלמו כל מי שנכנס). כמובן שכמה אנשים הגיעו וגילו שאנשים טרחו להצביע בשבילם וכמובן שכמה אנשים ניסו להצביע כמה פעמים “כדי שיהיו הרבה מעטפות”. היו שמונים התרעות חמות, עשרות מקרים של נסיון להפריע לבחירות ועוד כל מיני דברים שונים ומשונים. המכה הגדולה הגיעה אתמול, בתוצאות.
אתמול אחרי השיעור אנגלית אכלתי מהר ורצתי לספריה לראות את המדגמים. ידעתי אי שם בפנים שקדימה תזכה בשלושים והרבה מנדטים, העבודה עשרים וקצת, הליכוד עשרה, ליברמן הרבה וש”ס יותר מדי. המדגמים היו כמעט תואמים לניחוש שלי, חוץ מקדימה. העם לא האמין כ”כ לאולמרט והצביע לגמלאים. הליכוד לשמחתי ירד למקום הרביעי וליברמן לקח את המקום השלישי. הדבר החיובי פה היה שש”ס היו אי שם במקום החמישי או השישי, ככה שלא דאגתי יותר מדי.


כשחזרתי הביתה באותו יום התוצאות לא היו מרשימות במיוחד, אבל עדיין מספיקות בשביל ליצור ממשלה של קדימה, עבודה, מרצ והגימלאים. ש”ס ישארו בבית הכנסת וליברמן יקבל נייט. הנה, משהו חיובי אחד בתוצאות הנוראיות האלה (מפלגת שלטון עם שלושים מנדטים? איך?). הבעיה היתה שאחוז הקלפיות שנספרו עד אז היה בערך עשרים או שלושים אחוז, לא משהו שאפשר לסמוך עליו שישאר.
לקראת הסוף, בתשעים אחוז, עדיין היה סיכוי טוב למשהו נורמלי. קדימה עם 29, העבודה עם 20, גימלאים עם 8 ומרצ עם 5, מה שנותן 62 חברי כנסת. ואז הגיעו עוד תשעה אחוזים.
את התוצאות הסופיות כולנו יודעים, והן מעצבנות. מפלגת שלטון עם 28 מנדטים, ש”ס מקום שלישי עם 13 ליברמן עם 12 ולפחות הליכוד ירד ל-11. וכמו שאמרו בטלויזיה (לאן נעלמה מינה צמח?), אם תחברו את המנדטים של הליכוד וקדימה תקבלו 39, שזה בערך מה שהיה לליכוד בבחירות הקודמות. הגימלאים קיבלו שבעה מנדטים, ועכשיו לארץ נהדרת יהיה מקור נהדר לבדיחות עד בלי די. זה שהם אמרו באחת עשרה בלילה שהם הולכים לישון ושהם “יקחו את זה עכשיו לאט” זה כבר מקור למאתיים אלף בדיחות.


המנצחים הגדולים הם ללא ספק הגמלאים, מפלגה שתיכנס לממשלה בפעם הראשונה שבחרו בהם. אחריהם מגיע עמיר פרץ שיתחיל עכשיו לבקש כל מיני תיקים שונים ומשונים, וכל פעם שהוא יגיד לאולמרט לקפוץ על רגל אחת הוא יקפוץ, אחרת הוא ייצא מהממשלה.


נראה מה ייצא עכשיו מכל הבלאגן הזה. נקווה שאולמרט יעשה את הבחירה הנכונה, או ששרון יתעורר פתאום ויבחר בשבילו, כי בשביל אולמרט “שרון הוא עדיין ראש הממשלה”.


מי ייתן והכנסת הזאת תחזיק ארבע שנים. אני אחכה אמנם שנתיים אחרי גיל 18 למימוש זכות ההצבעה, אבל לא איכפת לי. רק שלא יקרה משהו, כי לכולם כבר נמאס מהבחירות האלה.
יום טוב.


שלכם,
nadavs

9 מחשבות על “בחירות מוזרות”

    1. הם אמרו יותר לכיוון 63%, שאחרי שמורידים אנשים שאין להם שום סיכוי להצביע (אנשים בחו"ל, מתים), זה בערך 68%. זה עדיין לא מספיק.nadavs

  1. זה עצוב שלאנשים כבר לא היה במי לבחור, אז הם בחרו בגימלאים. זה עצוב שאנשים כבר לא מאמינים למפלגות הגדולות.

    1. כן, זה בעיה. בעיה גדולה.אבל עדיף להצביע לגימלאים מאשר לא להצביע בכלל… אחרי הכל, בלי זה נותנים לש"ס יותר מנדטים, וזה אף פעם לא טוב.nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה