3.1415926535897932384626

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!
אני יודע שאמרתי שאני אכתוב פה על המקרה ההוא שציינתי אתמול, אבל עיון בחוק ההגבלים הכתיבתיים, סעיף א’ אומר במפורש שאני לא כותב על זה. למען האמת, אני גם לא ממש רוצה לכתוב על זה, בין היתר כי זה עדיין לא נגמר. המצב בסדר, תרגעו.


ועכשיו, במעבר חד, ליום הפאי הבינלאומי. כפי שאתם יודעים (או לא יודעים), היום נחגג ברחבי העולם יום הפאי. לא, זה לא עוגות שאמריקאים מכינים, אלא המספר פאי, היחס בין היקף מעגל לקוטרו ועוד בערך מליארד דברים אחרים. התאריך ליום הזה נקבע לארבעה עשר במרץ, כי כשכותבים את זה בשיטה האמריקאית יוצא 3.14, ואלו הן שלוש הספרות הראשונות של פאי. האמריקאים לא היו סבלניים מספיק בשביל לחכות לשלושים ואחד באפריל, וזה גם לא מעניין אותם. אם תכתבו להם 18/3 אתם תהרגו כמה מהם. את יום הפאי המורה למתמטיקה חגג בהתעלמות מוחלטת (דווקא המורה לביולוגיה התייחסה לזה), אבל הוא נתן לנו משהו לפתור שמעצבן אותי מאוד. מחר אני אסתכל בספר כדי לראות אם יש משהו שפספסתי בשאלה. MathType מעולם לא עבד כ”כ קשה.
ועכשיו למקום שבו היתה התעלמות כמעט מוחלט מיום הפאי (ויום ההולדת של אלברט איינשטיין), הבצפר.


במחשבים גיליתי את מדור הבחירות של נענע. זה נורא נחמד, ונורא צודק. אנחנו לא מפגרים והתעמולה הזאת לא ממש משפיעה על אף אחד, חוץ ממצביעי ש”ס שעדיין לא גייסו את אדם וחווה, כי הם לא מצאו את הת”ז שלהם.


בחנ”ג המורה הצטרף לריצתינו. כמובן שהוא לא רק רצה “להישאר בכושר”, אלא לתפוס את כל אלה שרצים ממש לאט. היתה ממש הפתעה גדולה שכולם רצו כמעט כל הדרך. ממש מדהים. מחר עולים לחדר כושר, אחרי ריצה. מעניין מה הסיכוי שנעשה את הספרינטים.


במתמטיקה למדנו על סדרות הנדסיות מתכנסות. התרגיל הזה שהמורה נתן זה בהתכנסות של סדרות, ואנחנו פשוט צריכים למצוא את הסכום הכללי של כל זה. ממש נחמד. יש לי שלושה עמודים מלאים בשרטוטים, וכנראה מחר בספרדית וביולוגיה אני אוסיף כמה. אני אמצא את זה עד יום חמישי בתשע וארבעים. עלי.


בביולוגיה היה לנו את המבחן. אין מה להגיד. כזו תת רמה מזמן לא היתה. שאלות כ”כ בסיסיות שאפילו האריות והטיגריסים שהיו במבחן לא הבינו מאיפה זה בא להם. אם היה משהו שלמדתי זה שללוויתן כחול יש שם מדעי ארוך כמעט כמו החיה עצמה.


באנגלית המורה התעסקה עשרים דקות בלהעיף שני אנשים מהכיתה ויתר הזמן בלהסביר לנו את ההבדל בין lie ל-lay. יש הבדל, אבל אלו מילים של שיעור אנגלית. לא של דיבור שוטף. זה לא מעניין ממש אף אחד.
בספרדית עשינו את ההצגות הטפשיות האלה. מכיוון שהפרטנרים המעולים שלי לא טרחו להסתכל על זה בבית, היינו אחרונים. בסוף גם לקחתי את התפקיד של המראיין, כי זאת שהיתה אמורה לעשות את זה התלוננה על אורך השורות (שתכתוב בעצמה!). היה בסדר, יצא A ונגמר בטוב. בפעם הבאה אני אשתדל להיות עם אנשים שיודעים גם לדבר.
זהו זה לבצפר להיום. מחר יהיה יום קצר, ועם קצת עבודה, גם יום טוב. עוד ארבעה ימים ליום הגדול, חודש ויום ליום גדול מסוג אחר (אמנם אני לא אהיה בקליפורניה, אבל אחד המונים ברשימות ייגמר). עוד שלושה חודשים ויום ליום ממש גדול.


והמשפט האמריקאי להיום: “You will find like 10 ways for this”. מצטער לאכזב, בינתיים לא מצאתי אפילו דרך אחת.
יום טוב.
שלכם,
nadavs

12 מחשבות על “3.1415926535897932384626”

    1. אוף אני התכוונתי להגיד "יום פאי שמיח"
      מה אני יגיד עכשיו?
      יום הולדת שמח לאינשטין?יום מות קרל מרקס עצוב?
      אוווווווו

      1. לכי לויקיפדיה, חפשי באנגלית את החודש מרץ, ותבדקי מה קרה בארבעה עשר לחודש, ככה יהיה לך מה לברך. nadavs

  1. אני זוכרת שהיו חוגגים לנו את יום הפאי בבצפר למחוננים [זה היה משעשע בטירוף, וחצי מהזמן אכלנו עוגות. אהא]. ואני לא אוהבת מת’, בגלל שכל הזמן אנשים זורקים מחקים בשיעור [אני התחלתי בזה, מודה], אבל גם בגלל שזה משעמם.
    אה, ומזל טוב למחר, או עוד יומיים, או מהשזהלאיהיה [נראה לי].

    1. כן, גם אנחנו למדנו את זה. מאז, לפני שלוש שנים (ויום), אני זוכר את ה-22 ספרות הראשונות של פאי. הכותרת זה כל מה שאני זוכר. P:nadavs

    1. וואו! טוב לדעת שלא כל המוחות בארץ ברחו מהארץ. אולי היעדרה של לימור לבנת עוזר גם.כל הכבוד להם!nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה