המהדקים במגרש השדכנים

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!


אתמול הייתי בפעם הראשונה בחיים שלי במשחק כדורסל. הקליפרס נגד קבוצה מדאלאס. בשש וחצי בערב יצאנו לכיוון דאון טאון לוס אנג’לס, והגענו לבניין סטייפלס, האולם הביתי של הלייקרס והקליפרס. בכניסה לשם ראיתי כמה גדול המקום הזה. היו שם המון מקומות ישיבה (שליש עם אנשים). השעון של הרבע ספר עד המשחק עצמו, ואני ואבא שלי התיישבנו איפהשהו באמצע, במקום טוב מאוד.


המשחק התחיל, והקליפרס פשוט נשחטו. הם היו ממש גרועים בכל המשחק. בכל פסק זמן הגיעה אישה קרציה עם שטויות אחרות כל פעם: כרטיס לדיסנילנד, תחרות של KFC עם ילדים מסכנים, שלוש מאות אלף דולר, מיצובישי, דודג’ על קליעה מחצי מגרש ועוד ועוד. השיא היה ברבע האחרון, כשהמעודדות של הקליפרס זרקו חבילות עם אוכל של קארלס ג’וניור לקהל. זה כבר היה ממש מצחיק. מלבד השטויות על המגרש, ישבנו מאחורי חבורת ילדים שכל הזמן צעקו לשופטים ולשחקנים של דאלאס דברים כמו “תחזרו לטקסס”, “תחשוב על הילדים”, “אשתך לא תענה לתא הקולי” ועוד דברים כאלה, מה שגרם לכל האיזור שלנו לצחוק. כשהכדור היה אצל דאלאס, הם צעקו “Defence”, ביחד עם הרמקולים והמסכים שהזכירו לקליפרס מה לעשות. למרבה הצער, הם לא הקשיבו.


המשחק נגמר 101:81 לדאלאס. כנראה בגלל זה חצי מהאנשים יצאו חמש דקות לפני הסוף. היה להם קשה לראות את זה.


ועכשיו, למקום כאב הראש, אבל בגרסה מקוצרת.


לאחרונה התברר שכולם בבצפר שלי עוסקים בשישה (או יותר) מבחנים שכנראה יש להם חשיבות כלשהי: המבחנים המסכמים. משום מה, כל המורים מטמטמים לנו את השכל עם המבחנים האלה. אני מתייחס למבחנים כדפי עבודה שלא צריך לעשות בבית ודרך לא רעה לבדוק כמה אנחנו יודעים. לא דרך לבדוק כמה אנחנו זוכרים מהחצי שעה שלפני המבחן. המורים אומרים “תלמדו! תלמדו!” ואני חושב שזה מוטעה לגמרי. הם רוצים לבדוק מה אני יודע, ולכן לא צריך ללמוד. נכשלת? לא למדת כלום. כנראה שזה לא חשוב בשבילך. הבעיה היא שהם לא אוהבים שאנשים לא לומדים כלום, ולכן כל שיטת המבחנים מפגרת. צריך למצוא דרך אחרת.


והנה שלושת המבחנים מאתמול. שלושת השיעורים האחרונים היו בלי מבחנים, ולכן לטעם רבים בבצפר, חסרי משמעות.


מבחן מסכם של מחלקת ביולוגיה, שיעור מספר 5 (אבל הרביעי, כי מתחילים לספור מ-2). המבחן בודק מה למדנו בפרקים 1 עד 11 של הספר, ומשמש כבונוס. מכיוון שחסרה לי נקודה אחת, אני צריך אפילו D בשביל להשלים את החסר. אני חושב שהיה לא רע, ואם יהיה A, הציון יקפוץ מ-99.9 ל-102 נקודה משהו. השיטה שלהם לא עובדת ממש לדעתי.


בשיעור אנגלית היה המבחן שחששתי ממנו יותר מכל: המבחן המסכם באוצר מילים. להפתעתי, גיליתי שאני יודע שם הרבה מילים, ואת מה שלא ידעתי השלמתי עם החלק של ההפכים. מבחן אמריקאי הוא הסוג הכי קל לפיצוח, במיוחד אם נותנים את אותה מילה ארבע פעמים באותו מבחן.


בספרדית היה את מבחן ההתמחות בפעלים. לא רק אצלינו, בכל הכיתות של השפות הזרות. המבחן היה טריקי ברמה מדהימה, אבל אני חושב שהיה די בסדר. המורה אמר שהמבחן המסכם הרבה יותר קל, אז אני רגוע. המבחן הזה היה ברמת קושי 1 (מתוך 10 בסולם נדב), ככה שיום חמישי לא אמור להוות אתגר.


זהו לבצפר. עוד שלושה ימים למבחנים המסכמים, והאמריקאים כבר מפתחים אינסומניה.


עוד חודש יהיה ה-21 לפברואר, יום ההולדת לבלוג שלי. אחרי חודש יהיה יום ההולדת שלי. אני אוהב את ינואר (חוץ מהרוח הנוראית והקור הזה).


והמשפט האמריקאי: “Pull you pants you big, dumb animal!”. אנשים לא בוחלים בכינויים לשחקנים של הקבוצה השניה. חבל שזה לא עבד.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “המהדקים במגרש השדכנים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה