רכבל שוויצרי, עץ בשם יהושוע ומדבר (חי?)

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!
הטיול לפאלם ספרינגס עבר, והגיע הזמן לחזור לשגרה. סוף סוף אפשר לקום בעשר בבוקר ולא להתעורר עם המון שמש בעיניים בשבע וחצי. סוף סוף אפשר לישון על מיטה שלא שוקעים בה עם כרית שלא יוצרת לצוואר זווית של 50 מעלות. סוף סוף בבית.


חוץ מבית המלון (הנחמד ביותר, חוץ מהמיטות שבו) היינו בעוד מקומות. הראשון שבהם היה הרכבל המסתובב בפאלם ספרינגס. אטרקציה מאוד נחמדה, ואם היו משקיעים קצת יותר, גם מאוד מסודרת. כל החלקים של הרכבל מלבד שני הקרונות נבנו בשוויץ. הקרונות נבנו בארה”ב (ולכן הם מלאים באזהרות ומדריך מפגר). נכנסנו, שילמנו, עלינו לרכבל והתחלנו להסתובב. בקרון עצמו יש פלטפורמה מסתובבת ככה שיהיה אפשר לראות את כל הנוף. נורא נחמד. אחרי כל אחד מחמשת המגדלים שמחזיקים את הכבלים הקרון התנדנד. בגלל שאמרו להם, האנשים עשו כל מיני קולות משונים בכל מגדל. מדהים איך אפשר לשלוט על אנשים. בתחנה העליונה לא היה משהו מיוחד חוץ מרוחות של 30 קמ”ש וטמפ’ של 5 מעלות (צלסיוס). אחרי לא יותר משעה ברחנו למטה. יש גבול לכמה שאפשר לסבול.


ביום השני נסענו לפארק שנקרא Joshua Tree National Park. לכל האנשים שלא מצויים ברזי השטויות האמריקאיות, העץ יהושוע הזה הוא סוג של קקטוס. מכיוון שכל האיזור הזה הוא מדבר אחד גדול, רק קקטוסים (ואמריקאים) מסוגלים לצמוח בו. עשינו שני מסלולים בפארק: אחד בשביל מסומן כדי לראות הרבה קקטוסים בעמק הנסתר (הוא באמת נסתר, לא מצאתי אותו!) ואחד בשביל מאולתר על סלעי גרניט באיזור. היה מאוד נחמד, רק חבל שהסלעים כ”כ מחוספסים וגורמים לידיים אדומות.


ביום השלישי (היום) נסענו למוזיאון התעופה ליד שדה התעופה הבינ”ל (והקטן) של פאלם ספרינגס. היו שם כל מיני מטוסים מתקופת מלחה”ע השנייה וקצת אחרי. המפורסם בינהם הוא ה-B-17 המפציץ, והישראלי בינהם הוא הדקוטה עם הדברים בעברית עליו, כולל תפילת הדרך. המוזיאון היה קטן ביותר והצלחנו לראות את כולו (כולל סיפורים של טייסים) בחצי שעה בערך. המוזיאון בב”ש יותר גדול.


לאחר מכן הלכנו לגן חיות בשם The Living Desert. השם נורא מטעה. הדבר הכי חי שם היו האנשים, אבל גם הם לא הסתובבו עם החיוך על הפרצוף. ראינו רק חצי מהחיות שם, והן נראו בודדות ועצובות. לחלק מהחיות הם נתנו מרחבים עצומים ככה שבכלל לא ראינו אותן, ונדמה לי שחלק מהחיות בכלל ברחו. משעמם ולא נחמד. חי? לא המדבר הזה.
כך הסתיים הטיול שלנו באיזור המדברי של פאלם ספרינגס. בדרך חזרה הספידומטר שוב היה בזוויות משונות (גדולות מ-90 מעלות!), היה משעמם בנסיעה, התעצבנו על פקקים ועל אנשים מפגרים אבל היה נחמד בסה”כ. הטיול הגדול ממש הבא: יוטה. שבוע של כיף במדינה אחרת.
יום טוב.


שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 6 לרכבל שוויצרי, עץ בשם יהושוע ומדבר (חי?)
  • Be My Escape
    30/12/2005 ב12:39

    חחח איזה כייף..אצלנו אפילו זה אין…
     
    תמשיך לעדכן

    הגב
    • nadavs
      30/12/2005 ב20:22

      את כל הפארקים בארה"ב אפשר לקחת וליצור שטח של פי 10 ממדינת ישראל. כנראה שבגלל זה אין הרבה דברים כאלה בארץ. nadavs

      הגב
      • be my escape
        02/01/2006 ב19:06

        חח ישראל תמיד לא הייתה שיא הבוטניות…

        הגב
  • s.m
    30/12/2005 ב19:13

    עושה חיים….
    תמשיך להנות :]

    הגב
    • nadavs
      30/12/2005 ב20:22

      אני משתדל תמיד להנות מכל דבר. nadavs

      הגב
      • s.m
        31/12/2005 ב4:12

        כמו שצריך :]

        הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.