שגעון

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!


לפני כמה ימים נודע לי מה מעוללת המורה המשוגעת שלי לאנגלית משנה שעברה. התברר שהיא עוקבת אחרי הציונים שלי השנה ובודקת אם אני לא מסתדר במקצוע כלשהו. במקרה הזה, היא פונה למורה של המקצוע הספציפי ובודקת מה הבעיה. עד כאן הכל טוב ויפה, ואפילו יפה מאוד מצידה. סוף סוף מורה עם אחריות בעולם הזה. אבל, לריגול הסמוי הזה גם צד שני. לפני כמה ימים היא הודיעה לכל הכיתה שלה בפומבי על הציונים שלי. מילא היתה אומרת “תלמיד משנה שעברה”, אבל היא ידועה בתור אחת שנותנת מינימום שם מלא. לא שהציונים שלי צריכים להיות מוחבאים, אבל היה נחמד אם היו שואלים אותי לדעתי.


ועכשיו, לדברים אחרים שקורים בתוך הבניין הזה המתקרא בצפר, והפעם מה שקורה לי, ולא לאנשים אחרים בכיתה של המורה המשוגעת.


בשיעור מחשבים עשינו תוכנה שמתרגמת מילים לשפה שנקראת Pig Latin. בעקרון החוקים של זה פשוטים: אם המילה מתחילה באות ניקוד (a, e, i, o או u), מוסיפים למילה way. ככה שהמילה apple הופכת ל-appleway. אם המילה מתחילה בעיצור, מוציאים את כל העיצורים מתחילת המילה עד האות ניקוד הראשונה, שמים אותם בסוף ומוסיפים ay, ככה שהמילה banana הופכת ל-ananabay והמילה great הופכת ל-eatgray. לאחר מכן צריך להוסיף עוד כמה דברים, כמו לקחת את q ו-u ביחד במקום להשאיר מילים מוזרות, ועוד. מכיוון שבסוף הסתבכתי עם משהו שקשור לסימן שאלה, לא סיימתי את הפרוייקט במלואו. מחר אני אוסיף בערך שתי שורות ואסיים אותו סופית, ואפילו אוסיף משהו שמתרגם משפטים שלמים. שיהיה נחמד.


בשיעור חנ”ג פשוט רצנו. המורה היה נורא נחמד ונתן לנו לרוץ בלי למדוד לנו זמן, אבל יש זמן מקסימום שאם עוברים אותו אז כדאי להיות מנודה מהעולם. לאחר סיום הריצה, עברנו לכדורסל, שם עשינו אימון על צעד וחצי ועוד משחק אחד קצר. אני מתחיל להסתדר עם הכדורסל הזה, כל עוד לא עושים דברים מסובכים מדי. אני עדיין חושב איך לעבור את המבחנים בסוף הסימסטר.


בשיעור מתמטיקה היה לנו מבחן. אני חושב שעשיתי אותו די טוב, בהתחשב שבחלק הקשה ביותר (חישוב מספרים מוזרים) משתמשים במחשבון. הבעיה היא שצריך לעגל לשלוש ספרות חשובות (או איך שלא אומרים significant digits). אני מקווה שעיגלתי מספיק טוב. חוץ מזה, המבחן היה קל נורא. בדקתי בערך שמונים פעמים, למרות שזה היה המבחן עם הכי הרבה תרגילים עד עכשיו.


בשיעור ביולוגיה התחלנו את פרק 7, שזה מיטוזה, או כמו שאנשים קוראים לזה, חלוקת התא. כמובן שהאמריקאים נכנסו ללחץ נוראי כי יש לזה כמה שלבים והמבחן ביום שלישי, אבל זה באמת נורא קל. כל מה שצריך הוא לזכור כמה דברים קטנים וזהו. חוץ מזה, נודע לנו שמבחן שהיה שלושה אנשים קיבלו A, חמישה קיבלו D ואחד מוכשר במיוחד (שיש לי חשד שזו אחת, והיא יושבת קרוב אלי) קיבל F. כל השאר קיבלו B או C, מה שגורם לכל האמריקאים שמחה גדולה. מעולם לא נראתה קבוצה כ”כ גדולה של אנשים מתפללים לשבעים וחמש.


בשיעור אנגלית פשוט עשינו בוחן על הסיפור המשעמם, דיון באורך הגלות (שהיתה יותר קצרה ממה שהשיעור נראה) ולבסוף מבחן על אוצר המילים, שהפעם שוב היה קל. עוד שבעה שבועות לסוף הסימסטר, חייבים לעבור את הכיתה הזאת. חייבים.


בשיעור ספרדית היה לנו את המבחן. אין מילים פשוט, המבחן הזה היה כ”כ קל שזה מצחיק. כמובן שאנשים נלחצו, נכנסו לפאניקה ועשו שטויות, אבל זה בגלל החלק של ההאזנה. אנשים יצאו מדעתם. כל מה שצריך לעשות זה לזהות כמה מילים ולעשות עם זה משהו, לא משימה מסובכת. לאחר ההאזנה היו כמה שאלות על דיאלוג כלשהו והרבה שאלות אמריקאיות קלות, בסגנון השאלות שאפשר לתת למבחן בעברית. זכר ונקבה, יחיד ורבים.


זהו ליומיים האחרונים. קצת עמוס, אבל עוברים. מחר סוף סוף יום שישי, שאחרי סוף השבוע המבורך שהוא מתחיל יש רק שלושה ימי לימודים ואז חג ההודיה. סופ”ש של ארבעה ימים, חלום שמתגשם.


והמשפט האמריקאי לימים אלה הוא: “But the test is on Tuesday!”. הו, פאניקה. אנא גלי לי את סוד קסמך על העם הדביל היושב ביבשת הענקית הזאת, אמריקה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

3 מחשבות על “שגעון”

  1. אם הם כאלו טיפשים, כשאני אבוא ללמוד שם באוניברסיטה יהיה לי קל, נכון?
     
    |תעודד עוגייה במצוקה שחוששת שלא תתקבל|

     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה