מיטוכונדריה

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!


אז כמו שכתבתי היום בבוקר (כשאצלכם היה אתמול בערב), היום התחלתי מאוחר את הבצפר (ומאותה סיבה גם סיימתי מאוחר). היום עבר בסדר גמור, אני פשוט חושש ממחר. יש לי שיעור נהיגה אחרי הבצפר, וחמש דקות לפני השיעור נהיגה אני כנראה אהיה בעיצומה של שינה טובה. אסור לי להירדם באוטו, אני עולה מחר על הכביש המהיר. אני אנסה מחר להירדם בתחילת השיעור, ככה שיהיה לי מספיק כוח בשביל ההמשך והשיעור נהיגה אחרי זה. מדהים כמה שהמורה הזאת משעממת שצריך לתכנן בשבילה דברים מראש. אפשר פשוט למות (משעמום) מזה.


ועכשיו, למה שהיה היום בבצפר.
השיעור ספורט התחיל עם הפתעה קטנה: בוחן פתע! הבוחן הקשה היה על המשחק בדיסק המעופף ששיחקנו בעשרה שבועות האחרונים, והוא כלל שאלה אחת: ציין ארבע דרכים בהן הפריזבי משנה קבוצה במהלך המשחק. כמעט התפוצצתי מצחוק. אחרי שנרגעתי, כתבתי “כשהפריזבי נוגע ברצפה, כשמחזיקים אותו יותר מעשר שניות, כשיוצאים מהמגרש ואחרי שמקבלים נקודה”. המבחן הזה היה כ”כ קל, אבל אני בטוח שכמה אנשים הצליחו להכשל.


בשיעור ביולוגיה התחלנו ללמוד על אנרגיה לתא. כמובן שבמהלך השיעור היו הרבה שאלות מפגרות מזוכת פרס נובל לטמטום היושבת מאחורי, דיבורים לא קשורים וגילוי קשה אחד. מישהו חכם ביותר כתב שבתאי עור יש יותר מיטוכונדריות מתאי שריר. שטות כזאת עוד לא שמעתי. תאי שריר צריכים להשתמש בהרבה יותר אנרגיה מתאי העור העצלים, אז איך לתאי עור יש יותר? הטמטום מרקיע שחקים בארץ הזאת.


השיעור ספרדית התחיל עם הבוחן שכולם דיברו עליו, בוחן הפעלים. לאחר בוחן הפעלים (שמישהו מטומטם, ישראלי-אמריקאי, ניסה לרמות בו) הגיע בוחן ההטיות ובוחן השעונים. שניהם היו קלים ביותר, רק חבל שבוחן השעונים היה נורא מטעה. לאחר כל הבחנים ראינו סרט כלשהו, וכנראה שנצטרך לענות על כמה שאלות עליו. לא נורא, נסתדר.


זהו זה להיום.


מחר יש שלושה מבחנים ושיעור נהיגה. הולך להיות יום די מתיש.
והמשפט האמריקאי להיום: “?What do you have? Like 104”. לא, הציון שלי בביולוגיה הוא 98, אבל עם המבחן הבא הוא עלול לעלות אפילו ל-99. הכל תלוי בשאלות האמריקאיות.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “מיטוכונדריה”

  1. על זה פרס נובל בטמטום?
    שנה שעברה, במקבץ ביוטכנולוגיה המורה הסביר שאפשר להנדס לבננה גנים משופרים.
    אחת התלמידות שאלה אם צריך לקלף אותה קודם בשביל להזריק לה את התכונות המשופרות.
    כיתה י’! ילדה בכיתה י’ שאלה את זה!

    1. שנה שעברה המורה למתמטיקה הוכיחה משפט בגיאומטריה מול העיניים שלנו, אבל אחד החכמים אמר "זה לא נכון". כמובן שהוא בילה 10 דקות לנסות למצוא דוגמה נגדית.
      והוא ככה היה תמיד. גם את משפט פיתגורס הוא ניסה להפריך.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה