התנתקות 2005 – נעבור את זה. לא ביחד

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!


אז זהו זה. עם ישראל יוצא מעזה. בתקווה שלא יקרה כלום אמורים לסיים את המבצע הזה תוך שלושה שבועות. מה יהיה אחרי זה איש לא יודע. חלק מעריכים שיהיה יותר טוב, חלק מעריכים שפחות. צריך תמיד לקוות לטוב. מי יודע, אולי עוד ייצא לנו איזה פרס נובל מהדבר הזה.


עכשיו, כל מי שיודע על מה ההתנגדות החריפה לפינוי, שיקום. “זה כתוב בתנ”ך”? אז מה. גם אני יכול לכתוב רב מכר ולציין בו שהאי בריטניה שייך לעם ישראל. זה לא הופך את זה לנכון. התנ”ך הוא אוסף סיפורים מתקופות שונות. חלק מהסיפורים הגיוניים (מצאו את ארמון המלך דוד בירושלים) וחלקם פחות (משהו שבוער מתכלה תמיד), אבל לשום ספר אין סמכות לתת מקום מסויים לקבוצת אנשים. גם לא לספר היסטוריה.


ההסבר השני להתנגדות הוא העובדה שזה שטח כבוש. אבל ברגע שמסכימים שעזה היא שטח כבוש נגמר הוויכוח. זה אותו מקרה כמו סיני. הממשלה לקחה והממשלה תחזיר. אני לא חושב שלמישהו יש זכות להגיד לממשלה לא להחזיר שטח שנכבש במלחמה. אמנם האמריקאים לא יעשו את זה לעולם (הם כבשו יותר מחצי מקסיקו של פעם), אבל אנחנו לא כמוהם. זו גם לא סיבה טובה.


ההסבר השלישי וההגיוני ביותר הוא שהם רוצים להישאר בבית שלהם, זה שהם השקיעו בו באמת הרבה. אני מוכן להזדהות איתם פה. אני הייתי צריך לעזוב בית למשך שלוש שנים ולקוות שהוא יישאר שלם ובמצב טוב אחרי שנחזור. הם צריכים לעזוב את הבית לתמיד. אבל שוב, יש כל יום אנשים שעוזבים בית. להיות בחוב זה לא קשה במדינת ישראל. אבל, זו לא סיבה לחסום כבישים. כשמעקלים למישהו בית הוא לא יוצא להפגנה נגד הממשלה ולא חוסם כבישים. הוא מחפש מקום חדש לגור בו. צריכה להיות התנגדות, אבל לא קיצונית כמו שהיתה.


ובעקבות ההתנתקות כל אתר גדול מוצא לו דרך אחרת למלא קצת את מסד הנתונים. ווינט כרגיל עשו “סיקור מיוחד”, כמו שהם עושים לכל אירוע שמצריך יותר משתי כתבות (כמו ההתפטרות של ביבי). מעריב עשו “חדר מצב” עם פלאש שיעודכן על מצב הפינוי, וידאו והמון כתבות. נענע עשו את “עזה, סוף” שדי דומה למה שעשו בווינט ווואלה הסתפק בלשים את הכותרת האדומה שלו במשך שמונה וחצי שעות, הישג מרשים. כל אתר מנסה להכניס כמה שיותר כתבות לארכיון. נראה מי ייזכה בתואר.


יום טוב.


בברכת התנתקות שקטה, שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 43 להתנתקות 2005 – נעבור את זה. לא ביחד
  • Jay.
    15/08/2005 ב9:08

    הממף.
    בהחלט נקווה לטוב ביותר.

    הגב
  • Cactus^Girl
    15/08/2005 ב9:11

    הלוואי שיהיה טוב..
    צריך להשאר אופטימית באמת, עד כמה שזה קשה…
    ___

    אגב, בקשר לבלוג שלך..
    אחי שונא את אמריקה… חחח…
    והוא גם אומר ש"אני שונא את האנשים שחושבים שאמריקה תפתור להם את כל הבעיות! זה בסך הכל אמריקה! שכל בנאדם שלישי שם הוא בעל עודף משקל!"

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב17:56

      השאלון השבועי הוא באמת על אופטימיות… מעניין.
      בכל מקרה אני אופטימי. ברוב המקרים.
      nadavs

      הגב
  • טינקרבל פיה אבודה
    15/08/2005 ב10:24

    אמממ הלוואי ויעבור בשלום… ובשקט כתבת הרבה דברים נכונים…

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב17:57

      בשקט? המקלדת שלי עושה המון רעש.
      ואמן.
      nadavs

      הגב
  • EvErDream
    15/08/2005 ב11:37

    הינתקות שקטה..כן..טוב.

    בכל מקרה, אני לא ממש מסכימה עם מה שרשמת.

    איך בדיוק אני יכולה להחזיר משו שאף פעם לא נתתי?

    מאז ומתמיד ניסו לחפש פרובוקציות ומניפולציות על המתנחלים. תמיד ניתן שייפגעו בנו, אבל לא נפגע חזרה. "כי כאלה אנחנו".
    ניתן לנאצים להשמיד 6 מליון מאיתנו ולא נחזיר. כי כאלה אנחנו. ניתן לערבים להתפוצץ באוטובוסים ולהרוג מאות אנשים בשקט , אך במקרה אחד בשפרעם אנחנו נקים מהומה על הקיצוניים, כי כאלה אנחנו.
    ניתן חלקים מהארץ היפה שלנו, אך לא נקבל דבר בתמורה (לא..אפילו אל תעז להגיד שיהיה שלום..) כי כאלה אנחנו.

    אם אני לא הייתי כותבת את זה, כל אחד היה חושב שאנחנו פשוט קלי דעת פראיירים וטיפשים. כמו שאתם רוצים שנהיה.

    כי מה..כאלה אנחנו.

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:04

      "שיפגעו בנו אבל לא נפגע חזרה"? הגרמנים עד היום משלמים על מה שהנאצים עשו. אחרי כל פיגוע הורסים את הבית של המחבל. הפיגוע בשפרעם היה קיצוני בדיוק כמו כל שאר הדברים שנכתבו. פיגועים של מוסלמים יש בכל העולם, וכולם חושבים שהם קיצוניים. הפיגוע בשפרעם היה של יהודי קיצוני. ולמען האמת, כל הפיגועים שנעשו על ידי יהודים נעשו ע"י קבוצה מאוד מסויימת שלהם. סתם, שתדעי.
      ובקשר לשלום, אף אחד לא מעיז להגיד שיהיה. פשוט אומרים שיהיה, אפילו במעט, יותר טוב.
      מקווה שהבהרתי את דעתי.
      nadavs

      הגב
  • bonzo
    15/08/2005 ב11:51

    האמת שאתה ממש צודק..
    ואף פעם לא חשבתי על זה ככה…
    יפה…

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:08

      תודה רבה. אני תמיד שמח להאיר את עינהם של כמה אנשים.
      nadavs

      הגב
  • girl like me!
    15/08/2005 ב11:52

    כתבת דברים נכונים… אוהבת את צורת המחשבה שלך!

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:08

      תודה רבה. יש הרבה אנשים שאפילו לא מבינים אותה.
      nadavs

      הגב
  • טריזומיה
    15/08/2005 ב12:10

    אני מסכימה עם כל מילה.

    הגב
  • danielosh!!
    15/08/2005 ב12:11

    אני קצת חולקת עלייך בעניין התנ"ך…
    אבל…באמת נקווה שההתנתקות תעבור שקטה ככל האפשר..

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:12

      על מה בכלל יש לחלוק בעניין התנ"ך? בשום מקום לא כתוב שבריטניה שייכת לאנגלים, אמריקה לאמריקאים, צרפת לצרפתים וכן הלאה. גם אם כתוב זה לא הופך את זה לנכון.
      nadavs

      הגב
  • 9ל9לת ½ מש!גyת
    15/08/2005 ב12:17

    יש לי שתי דעות לגבי ההתנתקות.
    אחת בעד – זה מימלא לא שטח שלנו, וככה לא ימותו סתם חיילים.
    אחת נגד – כי אנשים שם עוזבים את הבית..לא לשלוש שנים..ולא סתם לאיזה וויקנד.
    אלא לתמיד.
    וגם שלום לא יצא מזה.

    100% 7יל 9ל9לת

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:14

      שלום אולי יצא מזה. אין צורך לזלזל סתם כך.
      החלק שהם עוזבים בו בית הוא הכי קשה. גם אני הייתי בוכה אם הייתי צריך לעזוב את הבית שלי לתמיד. אבל יש חוק, ומאוחר מדי לבטל אותו.
      nadavs

      הגב
  • Viz
    15/08/2005 ב12:41

    למה לעזהזל אתה חוזר המצב פה כזה מגעיל תגיד תודה שאתה בארצות הברית

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:17

      אני חוזר עוד שנתיים ומקווה שיהיה יותר טוב.
      nadavs

      הגב
  • Gilush
    15/08/2005 ב13:15

    אתה משמיט פה הרבה פרטים ומתעלם מהם.
    מה למשל עם ההסתה שיש בארץ של התקשורת השמאלנית נגד הימנים והמתנחלים? מה עם העובדה שגורמים להם להרגיש נטע זר במדינה שלהם עצמם? מה עם העובדה שמכריחים אותם לעזוב את הבית, וזה לא מרצון?

    תקרא את מה שכתבתי בבלוג שלי על ההתנתקות. שני צדדים למטבע, ושניהם תמיד צודקים…

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:23

      מה שכתבת בבלוג שלך מתחיל ברצון שלך שראש הממשלה ימות. משם הפסקתי לקרוא. אפילו קראת לו "ראש הממשלה שלכם". זה נראה כאילו את לא מכירה בחוקי מדינת ישראל, ולכן ההתלהמות הגדולה.
      וכבר כתבתי על זה, מכריחים אנשים לצאת מהבית שלהם כל יום והם לא עושים כ"כ הרבה רעש. יש גבול כלשהו למחאה.
      nadavs

      הגב
      • Gilush
        15/08/2005 ב18:27

        אני יודעת שמה שכתבתי בהתחלה הוא קצת מוגזם, אבל בהמשך כתובים כמה דברים מאוד חזקים.

        הגב
        • nadavs
          15/08/2005 ב18:47

          קראתי הכל הפעם. אם מתעלמים מהעובדה שקראת לשרון טרוריסט, כתבת שם כמה דברים מאוד לא נכונים או הגיוניים.
          את ת"א, חיפה וירושלים לא יתנו אף פעם מאותה סיבה שלא יתנו את נתניה. זה נמצא בשטח ישראל אפילו לפי החלוקה של 47’, אז אין על זה ויכוח בכלל. זה מעצבן שכל אחד מכניס את הטיעון הזה.
          מצחיק שכתבת על רוסיה הקומוניסטית אחרי שכתבת על שוחד. לידיעתך, ברוסיה רק מי שהיתה לו מספיק קרבה לממשלה קיבל בתים טובים, חינוך טוב וכל השאר. כל שאר התושבים היו "מעמד נמוך" בתוך חברה "שוויונית".
          העובדה שעושים לאנשים שטיפת מוח לשנוא יהודים לא קשורה שם לכלום. החרדים גם טובים מאוד בזה. אמנם לא נגד יהודים, אבל זה אפקטיבי באותה מידה.
          nadavs

          הגב
  • white man
    15/08/2005 ב14:11

    אתה כותב יפה!!!
    חחח אהבתי

    הגב
  • שחף שכמותי
    15/08/2005 ב14:50

    אתה צודק

    הגב
  • ליטל
    15/08/2005 ב15:17

    חחחחח..אמרתה המון דברים נכונים ורציניים אניח ושבת שאתה צודק ודרך אגב אני ממש אוהבת את אמריקה…יש לי שם משפחה ובכמה פעמים שהייתי בה אני אוהבת תמקוםם….=]

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:25

      תודה רבה.
      אמריקה – המקום נחמד, האנשים יותר מדי.
      nadavs

      הגב
  • רותה
    15/08/2005 ב15:42

    צודק!!!

    הגב
  • Diet_Cola
    15/08/2005 ב17:09

    נדב השובב
    :O
    אפילו עשיתי פוסט חדש פתאום

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:26

      אה.
      למה שובב? P:
      nadavs

      הגב
  • ללא שם
    15/08/2005 ב17:11

    השאלה עם היה שקט אחר כך אולי זה צעד בדרך לשלום
    למרות שאני לא מאמינהבזה

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:27

      זה בטוח צעד לשלום. השאלה היא עוד כמה צעדים כאלה צריך.
      nadavs

      הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב18:27

      גם אני יודע לבכות מול המצלמה.
      nadavs

      הגב
  • aes
    15/08/2005 ב19:20

    בקשר לבתים.
    עזוב את זה שהם עוזבים בית, משהו שבערך כל ישראלי ממוצע עושה פעם בחיים לפחות, אבל תראה איזה בתים מציעים להם!
    בתים שכל אדם אחר, כל אדם ישראלי שהוא לא שרי הריסון היה מת לגור בו.

    הם מפונקים

    הגב
    • nadavs
      15/08/2005 ב19:28

      או כמו שאמרה "מוריה סרק" מארץ נהדרת: "לא וילה לא מתפנה!".
      nadavs

      הגב
  • אני
    16/08/2005 ב2:04

    בכל אופן- תמיד, אבל תמיד, שטח אדמה לא חשוב יותר מחיי אדם – החיילים במקרה שלנו. וזה לא משנה אם הקמת שמה בית. קח את הפיצויים שמשלמים לך, הון עתק, וקנה לעצמך בית אחר. לא מבינה איך אפשר שיהיה על מצפונך הרג של אנשים שנאלצים לשמור עליך ולההרג תוך כדי. קרקע לא חשובה יותר מהחיים שלהם!!

    הגב
    • nadavs
      16/08/2005 ב3:51

      את צודקת בהחלט. אני מסכים עם כל מילה.
      nadavs

      הגב
  • רוניה
    17/08/2005 ב6:09

    אתה לא כל כך צדקת פה…. הפינויי ממש לא צודקקק!! אהה ודרך אגבבב אני עכשיו בארה"ב ניו ג’רזי!

    הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.