התנתקות 2005 – נעבור את זה. לא ביחד

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!


אז זהו זה. עם ישראל יוצא מעזה. בתקווה שלא יקרה כלום אמורים לסיים את המבצע הזה תוך שלושה שבועות. מה יהיה אחרי זה איש לא יודע. חלק מעריכים שיהיה יותר טוב, חלק מעריכים שפחות. צריך תמיד לקוות לטוב. מי יודע, אולי עוד ייצא לנו איזה פרס נובל מהדבר הזה.


עכשיו, כל מי שיודע על מה ההתנגדות החריפה לפינוי, שיקום. “זה כתוב בתנ”ך”? אז מה. גם אני יכול לכתוב רב מכר ולציין בו שהאי בריטניה שייך לעם ישראל. זה לא הופך את זה לנכון. התנ”ך הוא אוסף סיפורים מתקופות שונות. חלק מהסיפורים הגיוניים (מצאו את ארמון המלך דוד בירושלים) וחלקם פחות (משהו שבוער מתכלה תמיד), אבל לשום ספר אין סמכות לתת מקום מסויים לקבוצת אנשים. גם לא לספר היסטוריה.


ההסבר השני להתנגדות הוא העובדה שזה שטח כבוש. אבל ברגע שמסכימים שעזה היא שטח כבוש נגמר הוויכוח. זה אותו מקרה כמו סיני. הממשלה לקחה והממשלה תחזיר. אני לא חושב שלמישהו יש זכות להגיד לממשלה לא להחזיר שטח שנכבש במלחמה. אמנם האמריקאים לא יעשו את זה לעולם (הם כבשו יותר מחצי מקסיקו של פעם), אבל אנחנו לא כמוהם. זו גם לא סיבה טובה.


ההסבר השלישי וההגיוני ביותר הוא שהם רוצים להישאר בבית שלהם, זה שהם השקיעו בו באמת הרבה. אני מוכן להזדהות איתם פה. אני הייתי צריך לעזוב בית למשך שלוש שנים ולקוות שהוא יישאר שלם ובמצב טוב אחרי שנחזור. הם צריכים לעזוב את הבית לתמיד. אבל שוב, יש כל יום אנשים שעוזבים בית. להיות בחוב זה לא קשה במדינת ישראל. אבל, זו לא סיבה לחסום כבישים. כשמעקלים למישהו בית הוא לא יוצא להפגנה נגד הממשלה ולא חוסם כבישים. הוא מחפש מקום חדש לגור בו. צריכה להיות התנגדות, אבל לא קיצונית כמו שהיתה.


ובעקבות ההתנתקות כל אתר גדול מוצא לו דרך אחרת למלא קצת את מסד הנתונים. ווינט כרגיל עשו “סיקור מיוחד”, כמו שהם עושים לכל אירוע שמצריך יותר משתי כתבות (כמו ההתפטרות של ביבי). מעריב עשו “חדר מצב” עם פלאש שיעודכן על מצב הפינוי, וידאו והמון כתבות. נענע עשו את “עזה, סוף” שדי דומה למה שעשו בווינט ווואלה הסתפק בלשים את הכותרת האדומה שלו במשך שמונה וחצי שעות, הישג מרשים. כל אתר מנסה להכניס כמה שיותר כתבות לארכיון. נראה מי ייזכה בתואר.


יום טוב.


בברכת התנתקות שקטה, שלכם,


nadavs

43 מחשבות על “התנתקות 2005 – נעבור את זה. לא ביחד”

  1. הלוואי שיהיה טוב..
    צריך להשאר אופטימית באמת, עד כמה שזה קשה…
    ___

    אגב, בקשר לבלוג שלך..
    אחי שונא את אמריקה… חחח…
    והוא גם אומר ש"אני שונא את האנשים שחושבים שאמריקה תפתור להם את כל הבעיות! זה בסך הכל אמריקה! שכל בנאדם שלישי שם הוא בעל עודף משקל!"

    1. השאלון השבועי הוא באמת על אופטימיות… מעניין.
      בכל מקרה אני אופטימי. ברוב המקרים.
      nadavs

  2. הינתקות שקטה..כן..טוב.

    בכל מקרה, אני לא ממש מסכימה עם מה שרשמת.

    איך בדיוק אני יכולה להחזיר משו שאף פעם לא נתתי?

    מאז ומתמיד ניסו לחפש פרובוקציות ומניפולציות על המתנחלים. תמיד ניתן שייפגעו בנו, אבל לא נפגע חזרה. "כי כאלה אנחנו".
    ניתן לנאצים להשמיד 6 מליון מאיתנו ולא נחזיר. כי כאלה אנחנו. ניתן לערבים להתפוצץ באוטובוסים ולהרוג מאות אנשים בשקט , אך במקרה אחד בשפרעם אנחנו נקים מהומה על הקיצוניים, כי כאלה אנחנו.
    ניתן חלקים מהארץ היפה שלנו, אך לא נקבל דבר בתמורה (לא..אפילו אל תעז להגיד שיהיה שלום..) כי כאלה אנחנו.

    אם אני לא הייתי כותבת את זה, כל אחד היה חושב שאנחנו פשוט קלי דעת פראיירים וטיפשים. כמו שאתם רוצים שנהיה.

    כי מה..כאלה אנחנו.

    1. "שיפגעו בנו אבל לא נפגע חזרה"? הגרמנים עד היום משלמים על מה שהנאצים עשו. אחרי כל פיגוע הורסים את הבית של המחבל. הפיגוע בשפרעם היה קיצוני בדיוק כמו כל שאר הדברים שנכתבו. פיגועים של מוסלמים יש בכל העולם, וכולם חושבים שהם קיצוניים. הפיגוע בשפרעם היה של יהודי קיצוני. ולמען האמת, כל הפיגועים שנעשו על ידי יהודים נעשו ע"י קבוצה מאוד מסויימת שלהם. סתם, שתדעי.
      ובקשר לשלום, אף אחד לא מעיז להגיד שיהיה. פשוט אומרים שיהיה, אפילו במעט, יותר טוב.
      מקווה שהבהרתי את דעתי.
      nadavs

    1. על מה בכלל יש לחלוק בעניין התנ"ך? בשום מקום לא כתוב שבריטניה שייכת לאנגלים, אמריקה לאמריקאים, צרפת לצרפתים וכן הלאה. גם אם כתוב זה לא הופך את זה לנכון.
      nadavs

  3. יש לי שתי דעות לגבי ההתנתקות.
    אחת בעד – זה מימלא לא שטח שלנו, וככה לא ימותו סתם חיילים.
    אחת נגד – כי אנשים שם עוזבים את הבית..לא לשלוש שנים..ולא סתם לאיזה וויקנד.
    אלא לתמיד.
    וגם שלום לא יצא מזה.

    100% 7יל 9ל9לת

    1. שלום אולי יצא מזה. אין צורך לזלזל סתם כך.
      החלק שהם עוזבים בו בית הוא הכי קשה. גם אני הייתי בוכה אם הייתי צריך לעזוב את הבית שלי לתמיד. אבל יש חוק, ומאוחר מדי לבטל אותו.
      nadavs

  4. אתה משמיט פה הרבה פרטים ומתעלם מהם.
    מה למשל עם ההסתה שיש בארץ של התקשורת השמאלנית נגד הימנים והמתנחלים? מה עם העובדה שגורמים להם להרגיש נטע זר במדינה שלהם עצמם? מה עם העובדה שמכריחים אותם לעזוב את הבית, וזה לא מרצון?

    תקרא את מה שכתבתי בבלוג שלי על ההתנתקות. שני צדדים למטבע, ושניהם תמיד צודקים…

    1. מה שכתבת בבלוג שלך מתחיל ברצון שלך שראש הממשלה ימות. משם הפסקתי לקרוא. אפילו קראת לו "ראש הממשלה שלכם". זה נראה כאילו את לא מכירה בחוקי מדינת ישראל, ולכן ההתלהמות הגדולה.
      וכבר כתבתי על זה, מכריחים אנשים לצאת מהבית שלהם כל יום והם לא עושים כ"כ הרבה רעש. יש גבול כלשהו למחאה.
      nadavs

      1. אני יודעת שמה שכתבתי בהתחלה הוא קצת מוגזם, אבל בהמשך כתובים כמה דברים מאוד חזקים.

        1. קראתי הכל הפעם. אם מתעלמים מהעובדה שקראת לשרון טרוריסט, כתבת שם כמה דברים מאוד לא נכונים או הגיוניים.
          את ת"א, חיפה וירושלים לא יתנו אף פעם מאותה סיבה שלא יתנו את נתניה. זה נמצא בשטח ישראל אפילו לפי החלוקה של 47’, אז אין על זה ויכוח בכלל. זה מעצבן שכל אחד מכניס את הטיעון הזה.
          מצחיק שכתבת על רוסיה הקומוניסטית אחרי שכתבת על שוחד. לידיעתך, ברוסיה רק מי שהיתה לו מספיק קרבה לממשלה קיבל בתים טובים, חינוך טוב וכל השאר. כל שאר התושבים היו "מעמד נמוך" בתוך חברה "שוויונית".
          העובדה שעושים לאנשים שטיפת מוח לשנוא יהודים לא קשורה שם לכלום. החרדים גם טובים מאוד בזה. אמנם לא נגד יהודים, אבל זה אפקטיבי באותה מידה.
          nadavs

  5. חחחחח..אמרתה המון דברים נכונים ורציניים אניח ושבת שאתה צודק ודרך אגב אני ממש אוהבת את אמריקה…יש לי שם משפחה ובכמה פעמים שהייתי בה אני אוהבת תמקוםם….=]

  6. בקשר לבתים.
    עזוב את זה שהם עוזבים בית, משהו שבערך כל ישראלי ממוצע עושה פעם בחיים לפחות, אבל תראה איזה בתים מציעים להם!
    בתים שכל אדם אחר, כל אדם ישראלי שהוא לא שרי הריסון היה מת לגור בו.

    הם מפונקים

  7. בכל אופן- תמיד, אבל תמיד, שטח אדמה לא חשוב יותר מחיי אדם – החיילים במקרה שלנו. וזה לא משנה אם הקמת שמה בית. קח את הפיצויים שמשלמים לך, הון עתק, וקנה לעצמך בית אחר. לא מבינה איך אפשר שיהיה על מצפונך הרג של אנשים שנאלצים לשמור עליך ולההרג תוך כדי. קרקע לא חשובה יותר מהחיים שלהם!!

  8. אתה לא כל כך צדקת פה…. הפינויי ממש לא צודקקק!! אהה ודרך אגבבב אני עכשיו בארה"ב ניו ג’רזי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה