רואים כוכבים

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!


להפתעתכם, הכוכבים המדוברים אינם כוכבי קולנוע (שחלק מהם גרים בעיר שבה אני גר), אלא במבחני הסטאר (Star Test באמריקאית). ממחר ועד יום שישי, שלוש שעות ביום, מבחנים על נושאים מגוונים, כמו יכולות באנגלית, מתמטיקה, היסטוריה ומדעים. לי אין מבחן בהיסטוריה או מדעים, ככה שניצלתי משניים. מחר אני בכל זאת אצטרך לקום בשבע כדי להיות בבצפר בשמונה. ביום חמישי אני אקום קצת יותר מאוחר. אם אתם תוהים למה המבחנים האלה עוזרים, דעו לכם שאלו מבחנים ממדינת קליפורניה (שיש לה יותר מדי דרישות) אשר בודקים אם אנחנו לומדים מה שאנחנו צריכים ללמוד. משמע, אם אנחנו יודעים לקרוא טקסט, לחבר ולחסר מספרים, לדעת מתי התחילה מלחה”ע השנייה ולדעת מה קורה כשמערבבים סודה לשתיה בחומץ. שיהיה בהצלחה לכולם.


היום בבית הספר היה ממש שקט. הסיבה היא שהרבה תלמידים יהודים (וגם כמה יהודים וונאבי) נשארו בבית בגלל פסח. אם אינני טועה, היה היום חול המועד. אני לא מבין את המוזרים האלה. למרות החג, המורים נתנו חיסורים ולא התעמקו אפילו בלמה הם חסרים, חוץ מבשיעור היסטוריה. שישה היו חסרים, שזה בערך רבע מהכיתה. יש להם מזל שהמורה יהודי, אולי הם יתחמקו מחיסור לא מוצדק.


התחלנו את היום בשיעור אנגלית, כששתי הבנות שקיבלו A בכיתה (אחת אמורה לקבל B ואחת פייבוריטית של המורה) קיבלו שוקולד. בעצם אחת, כי השניה (הפייבוריטית) לא הגיעה. עוד סיבה לשקט שהיה בכיתה. בכלל שאחד ממוקדי הרעש הגדולים ביותר הוא יהודי וונאבי, היה ממש שקט. לצערי בעבודת הכיתה הייתי בן הזוג של מטומטמת. לחשתי לעצמי שהיא מטומטמת במשך כל השיעור. הייתי שם הישראלי היחיד.


בשיעור חנ”ג עדיין לא התחלנו לשחות, אז שיחקנו בפריזבי. היה מאוד נחמד ובסוף השיעור התפתחה “מלחמה” בין שני תלמידים שניסו לזרוק אחד על השני ארבעה פריזבים במכה. אני צריך לציין שאלו שני הרוסים או שזה מובן מאליו?


בשיעור היסטוריה ראינו סרט. הסרט היה אמור להיות על כל מלחה”ע השנייה, אבל בגלל שהמכשיר שמנגן קלטות קטנות מלפני שמונים שנה התקלקל, ראינו סרט על המלחמה באוקיינוס השקט, כמה שהיפנים הם חיות והאמריקאים מסכנים ולא עשו כלום. אני מחכה לפצצת אטום, נראה אז מה יש לחכמים האלה להגיד.


בשיעור מתמטיקה גיליתי שהייתי צריך לעשות את הדף עבודה. זה לא לקח לי הרבה זמן, ועשיתי את זה תוך כדי עבודה עם האחרים. המבחן לא היה היום, והוא יהיה ביום רביעי, ביום שיש את המבחן הגדול של קליפורניה. ממש חכמים האנשים בכיתה שלי. כזה טמטום עוד לא ראיתי. האפשרויות היו מבחן על פני שעה או חמישים דקות, והם בחרו בחמישים דקות בשביל עוד יומיים ללמוד. הם לא למדו שעשר דקות יכולות להכריע בין עובר לנכשל? לי התאריך לא מפריע, מפריעה לי החשיבה הצרה שלהם.


בשיעור בריאות דיברנו על כמה שעישון זה לא טוב. זה מעלה את הסיכוי לכל מיני מחלות שאני אפילו לא יודע לבטא את שמן. זה מביא בערך עשרים סוגים של סרטן ובקיצור, לא טוב. באותו שיעור ממש המורה גם גילתה לנו בת כמה היא. למרות שהיא נראת בת לא יותר מ-22 (ויש כאלה שיגידו 18), היא בת 31. אם תראו אותה ותשמעו אותה, אתם לא תאמינו לה.


זה הכל לגבי הבצפר היום. אני מקווה שהמבחנים לא יהיו קשים מדי (למרות שלא איכפת לי, אני לא הולך לקולג’ פה).


ובנושא אחר, אם אתם לא אוכלים חמץ בפסח, עשו לעצמכם טובה ואל תאכלו מצות. זה סותם את מערכת העיכול ככה שעצירות היא בלתי נמנעת. למי ששומר ממש כדאי ממש להיזהר, כי אסור להרטיב מצות מכיוון שזה “נותן להן להחמיץ” (מישהו שמע על זה?). לאכול מצות יבשות זה לא טוב.


והמשפט האמריקאי להיום: “!Gandi! Very good”. המורה שלי לאנגלית משבחת את בת הזוג שלי לעבודת הכיתה, למרות שהיא מטומטמת לחלוטין.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

8 מחשבות על “רואים כוכבים”

    1. אני מודה על המחמאה, אבל אני בארה"ב כבר יותר מחצי שנה… די מאוחר בשביל להגיד "תהנה בארה"ב".
      תודה בכל מקרה.
      nadavs

  1. אז כל הרוסים מתנהגים אותו דבר בכל העולם? מפתיע.
    אצלנו הם מכניסים ספסלים לכיתה, למרות שאלה קשורים בשרשרת ביטחון מברזל.

    ולכל המתנפלים- אני חצי רוסייה, אין כאן שום דבר שקשור לגזענות וגו’.

    1. אצלינו מי שמכניס לכיתה משהו כמו ספסל שקשור בשרשראות ברזל ימצא את עצמו על המדרכה מול הבצפר, אפילו לא הדשא. אם הוא יכנס לבצפר המשטרה תבוא.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה