ביקור במוזיאון ההיסטוריה הטבעית

צהריים טובים לכולם (לילה טוב לישראלים)!


היום הלכתי למוזיאון ההיסטוריה הטבעית. ככה נקרא מוזיאון הטבע פה, ובכל מקום שמדברים בו אנגלית. מוזר ביותר.


המוזיאון מרשים מאוד. יש בו חיות מאפריקה, אמריקה, חרקים שונים ומשונים ועוד. אפילו דינוזאורים.


התחלנו את הסיור באיזור החיות האפריקאיות. מדהים מה שיש שם. יש שם חיות שלא ידעתי שקיימות בכלל, כמו בונגו (Bongo) ועוד כמה דברים שאני לא זוכר. יש שם פילים בגודל טבעי, ג’ירפות ועוד חיות אפריקאיות מדהימות.


לאחר מכן הלכנו לחדר האבנים. יש שם אבנים מדהימות. מדהים לראות מה יש ממש מתחת לרגליים שלנו. הראו שם גם דגם זכוכית של היהלום הגדול בעולם (שלמיטב ידיעתי נמצא באנגליה). פשוט מדהים!


לאחר מכן עברנו לאיזור האמריקאי שכולל דובי גריזלי, מוס, ביזון, דובי קוטב, בואשים ועוד חיות שונות ומשונות. למה לא הראו סנאי? התשובה די ברורה. לא צריך ללכת למוזיאון כדי לראות סנאי, יש כזה על החוטי חשמל מול הבית שלי.


בחלק של החרקים היו דברים שלא הייתם רוצים לפגוש, גם בלילה וגם ביום. כל מיני עכבישי טרנטולה, מרבי רגליים ענקיים, תולעים משונות ועוד כמה דברים מגעילים. באותו חדר, בקומה למטה, מופיע שלד של לוויתן כחול. זה פשוט ענקי! בתוך הצלעות שלו יכולים לשבת כמה אנשים מבוגרים בלי להרגיש צפיפות. דמיינו את הריאות הענקיות שלו. למרות כל גודלו, הלוויתן בקושי אוכל משהו, הוא שואב מאות ליטרים של מים עם פלנקטון (חיות מיניאטוריות) ועל זה הוא חי בערך שבוע. מוזר ביותר…


בחלק של חיות הים ראינו צבים, ראינו איך צבי ים מטילים ביצים ואיך הם בוקעים (או יותר נכון מה קורה שהם בוקעים), והשוואה בין סוגי לוויתנים, ואפילו שמו שם בן אדם כדי להשוות. ממש מדהים!


כאן בערך סימנו את הסיור שלנו. מוזיאון ממש שווה.


הפעם אין משפט אמריקאי, מצטער.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה