כישלון בקריאת המציאות

צהריים טובים לכולם!

השבוע האחרון עמד בסימן הכישלון של סמוטריץ’ וביבי. הורדת הדירוג של מודיז, עד כמה שלא הפתיעה (השוק מתמחר דירוג נמוך יותר), היא לא תוצאה רק של המלחמה, אלא של תגובת ממשלת ישראל למלחמה. התגובה של סמוטריץ’, שהיא תמצית ההתנשאות החרד”לית, לא תרמה למצב. האיש פשוט לא מסוגל לשמוע ביקורת. הוא תמיד יודע הכי טוב, ואם המציאות לא מסתדרת עם מה שהוא יודע, המציאות טועה. זה אולי נחמד כשצריך לעזור לאנשים שמאבדים את האמונה, אבל זה פחות נחמד כשצריך לנהל כסף של אחרים מול שווקים ומשקיעים שלא מתרשמים מבקיאות בגמרא.

גם בדיפולומטיה הוא לא מוצלח במיוחד. בשבוע האחרון טען שמצרים אחראית גם היא למלחמה בגלל שאפשרה את הברחות חמאס דרך רפיח. לשם שינוי, הוא צודק בתוכן. המצרים אכן העלימו עין יותר מדי (במקרה הטוב) מההברחות ואפשרו לחמאס להתחמש. אבל אלה דברים שלא אומרים בתקשורת כך שהמצרים ישמעו, אלא בחדרים סגורים עם האמריקאים כדי לקבל לגיטימציה לפעולה ברפיח. הניסיון להשיג מצביעים על חשבון כל נכס של המדינה פשוט בלתי נסבל.

בהמשך למה שכתבתי לפני שבוע, קצת אחרי הפרסום צה”ל הודיע שהוא הולך להכפיל ולשלש את מספר ימי המילואים של המשרתים, להאריך את שירות החובה ולא לגעת בנפשות העדינות של הפטורים מגיוס מטעמי דת. כשהתחילו להתעצבן, עלה תירוץ חדש: “בגלי צה”ל לא מסוכן”. כמובן, מאה אלף בחורי ישיבות לא מתגייסים בגלל שיש כמה עיתונאים בגל”צ שלא מסכנים את חייהם. כדי להמשיך לקרוץ לחרדים, גנץ קשקש משהו על “מתווה גיוס בהסכמה”. פה כבר קפצו הרבה פיוזים, כי לא ממש ביקשו את הסכמתי כשקיבלתי צו גיוס. היו כאלה שהציעו גם לשלם מס הכנסה בהסכמה. אולי אם יגעו לו במשכורת זה יעזור לו להבין את המושג “הסכמה”.

ולסיום, בשבועות האחרונים מתקיימת יוזמה של “תיקון 2024” שבמסגרתה “מושיטים יד” ומדברים עם אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית. זה נשמע מאוד נחמד ו”מאחד”, אבל כשחופרים שם מספיק לעומק מגלים שמי שמריץ את זה הם, כרגיל, אנשי ימין. אחרי שחירבנו לנו על הראש בשנה האחרונה והובילו לאסון, מנסים שוב בימין הדתי, כמו בקיץ, להגיד “אחים אנחנו”. נראה שיש עוד כמה שנופלים בזה, אבל צריך להזכיר שוב ושוב. הסיבה שבגינה מתרחקים מצבי סוכות היא לא בגלל האישיות שלו (אצל רוטמן זה כן, אבל זה עניין אחר), אלא בגלל שהרעיונות שלו הזויים ומסוכנים (מישהו זוכר שהוא ביקר חשוד ברצח ושיבש חקירה בתור חבר כנסת?). אחרי מה שהעבירו אותנו בשנה האחרונה, התגובה היחידה צריכה להיות “לכו לעזאזל”.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “כישלון בקריאת המציאות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה