בכיה לדורות

ערב טוב לכולם!

היום התקבלה אחת ההחלטות הגרועות ביותר שהתקבלו בישראל בעשורים האחרונים. החלטה שתשפיע על עשרות (ואולי מאות) אלפי אנשים שיסבלו בגלל חבורה צעקנית שמסתכלת על האינטרסים הצרים שלה. מדובר על כניעת משרד התחבורה בנושא המטרו בגוש דן. הכניעה היא לרשויות של צפון השרון, כפר סבא ורעננה, שלא רוצות את המטרו בשטח שלהן. למה? אלוהים יודע. יש שם סבך של אינטרסים שכולל אנשים שלא רוצים שיחפרו להם מתחת לבית (כאילו שהכניסה למטרו תהיה מהסלון שלהם) ומסווים את זה תחת “דאגה לנכים”. יש שם ראשי רשויות שמפחדים שהתושבים שלהם יסבלו מחפירות במשך עשור ולא יצביעו להם שוב (האימה!) ויש את כפר סבא שלא רוצה דיפו. למה? ככה.

בעקבות הכניעה של משרד התחבורה, המטרו יקודם בהתחלה רק עד גלילות וחלקו הצפוני יעלה לדיון מאוחר יותר, כלומר בשנת 2958. התוצאה תהיה, אם נחזיק אצבעות חזק, ירידה של ערך הבתים של הנימביסטים שגרים שם מכיוון שהנגישות למרכזי התעסוקה בתל אביב תרד משמעותית. הפקקים רק יתגברו, רכבת ישראל תהיה עמוסה עוד יותר ואת הפתרון הטוב ביותר הידוע לנו הם דחו. מוכן לשים הרבה כסף שעם תחילת הנסיעות, בשנת 2087, יהיו הרבה תלונות על כך שלא בנו מטרו עד לשם. אולי במקום זה יאריכו אותו לנתניה, לראש העין או לאשקלון. הרי אנשים בכל העולם ימכרו כליה בשביל לגור ליד תחנת מטרו, ואני בטוח שמי שגר רחוק מתל אביב ואין לו חששות לא-רציונליים ממנהרות ישמח מאוד לכלי תחבורה נגיש ונוח.

בשבוע שעבר היה חול המועד, שהוא תמיד זמן נהדר לחזות בצפיפות ארצנו והיו אנשים שהתלוננו על כך שנורא צפוף פה. אמנם באמת צפוף, אבל זה לא בגלל שאין מקום, אלא בגלל שבונים גרוע. אוכלוסיית העיר ניו יורק היא 89% מאוכלוסיית ישראל והיא חיה על שטח של פחות מ-5% משטחה של ישראל. פריז צפופה אפילו יותר ואין בה יותר מדי מגדלים. הערים האלה פשוט בנויות כמו שצריך. אה, כן, בשתיהן גם יש מטרו, כי אחרת אנשים היו עומדים שם בפקקים 20 שעות ביממה.

הרחק מהטמטום הזה, במעלה ההר בחיפה, ממשיך להתנהל לאיטו סמסטר אביב. כרגע, כשאין מבחנים באופק, הסטודנטים עדיין לא לחוצים. לשמחתי הרבה, יש כמה וכמה שמגיעים לשעות הקבלה וממש מבקשים עזרה על חומר רלוונטי ולא על חומר מלפני חודשיים. תמיד מזהירים אותם שזו הדרך הכי טובה ללמוד אם מתקשים, אבל יש כאלה שמתעלמים ונופלים במבחן. לפחות ההחלטה הזאת לא משפיעה על עתידה של ישראל, רק על עתידו של הסטודנט שלעיתים נאלץ לפגוש אותי בסמסטר נוסף.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לבכיה לדורות
  • motior
    29/04/2022 ב13:28

    לא שמעתי על ההחלטה הזאת. באמת מרגיז

    הגב
    • nadavs
      02/05/2022 ב14:20

      נראה שזה אושר עכשיו סופית בוועדה. חבל מאוד.
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.