Mandate Will Go On

צהריים טובים לכולם!

זהו, זה כמעט סופי. נראה שבסבירות גבוהה מאוד הולכים לבחירות באוגוסט או ספטמבר. מי שראה את התנהלות הליכוד לא אמור להיות מופתע מדי. מיד אחרי הבחירות התחילו עם קמפיינים מאוד אגרסיביים נגד ליברמן ונגד ממשלה עם המשותפת. ההצגות של ביבי עם ספירת המנדטים שהתעלמה מהערבים וההתעסקות באדלשטיין וביזיון בית המשפט כהצגה ל”בייס” היו ההמשך של זה. הקורונה היתה רק תוספת נחמדה להצגה. בכל ערב עלה קפטן הטיטניק לפודיום על סיפון מצלמת הטלוויזיה וסיפר לנו איך הוא דואג ואיך הוא הראשון שעשה את כל מה שצריך. מיד לאחר מכן עלו קריאות נואשות לממשלת אחדות, כי אנחנו במצב חירום. אין ברירה.

אז הגיע גנץ ויכולות המו”מ שלו שאיתן הוא יכול להתקשר להוט לתשתית אינטרנט ולצאת עם טריפל. כחול לבן התפרקה, המו”מ נכנס להילוך מהיר ואז התברר שיש קשיים. מסתבר ששיטת מינוי השופטים מאוד מטרידה את ביבי. אחת עשרה שנים הוא לא התעסק בוועדה הזאת ואני בספק אם המצביע הישראלי הממוצע יודע באיזו עיר נמצא בית המשפט העליון, אבל עכשיו זה קריטי. וגם חשוב מאוד שיהיה מעון לממלא מקום ראש הממשלה ושגנץ לא ירוויח חלילה שלוש שנים בראשות הממשלה. אם ביבי לא יכול, הולכים לבחירות. מפתיע שהוא לא שירת בנ”מ.

אז המנדט של גנץ כמעט נגמר ואז ממש נגמר. אם לא יקרה משהו מיוחד, ב-7 במאי יקבע תאריך לבחירות לכנסת ה-24. אם יורשה לי להמר, מתישהו בספטמבר. הפעם, בחסות הקורונה, נהיה צפויים למבול של שקרים שכמותו עוד לא ראינו. זה כבר התחיל עם ה”מחקר” שקבע שישראל ראשונה בעולם בהתמודדות עם הקורונה, אבל כל אדם רציני שניתח אותו גילה שהוא מכיל בעיקר שטויות. אחר כך, כשהמאמר פורסם בפורבס (לא על ידי עיתונאים, אלא על ידי תשלום), פתאום ביבי מפרסם את המאמר הזה בכל פלטפורמה (משום מה מנהיגי המדינה שהגיעה למקום השני לא מתלהבים כ”כ). זו רק ההתחלה. אנשי משרד הבריאות כבר מקדמים במרץ את האג’נדה המטופשת הזאת ועדר המעריצים של ביבי למד מילה חדשה: “לנרמל”. ככה הם ידעו להוציא גרפים שדואגים שישראל תהיה ראשונה בכל מקרה.

אם בבחירות במרץ חששנו מהפצת הודעות על התפרצות קורונה בישובים מסוימים, הפעם אנחנו כבר מורגלים בתקנות שעת חירום. ועדת הבחירות והיועצים המשפטיים למיניהם יצטרכו להילחם בשיניים כדי שהתקנות האלה לא ינוצלו לרעה. מנדלבליט כבר היה צריך להזכיר לממשלה שתקנות שעת חירום לא יכולות לשנות את חוק יסוד: הכנסת. אם הוא לא יעמוד על המשמר (או אם יתעלמו ממנו בגסות), יכולה להיות פגיעה של ממש בבחירות עם הטלת הגבלות תנועה במקומות הידועים ככאלה שלא מצביעים בהם לחברי הממשלה הנוכחית. הליכוד כבר הוכיח שאין לו בושה ואין לו קווים אדומים.

היחידים שיכולים לגאול אותנו מהברוך הזה הם חברי בלוק הימין, אבל מאוד שקט שם בזמן האחרון. החרדים הפכו את עצמם לשטיחון כניסה לבית, ימינה הורדה לדרגת סמרטוט משומש וחברי הליכוד הם המפיצים העיקריים של המחסור בביצים בארץ. אולי ייבוש הישיבות המתוכנן לקיץ יגרום לחרדים לזוז ולהחזיר לעצמם את תפקיד לשון המאזניים, אבל יש סיכוי גבוה יותר שהם יסמכו על המצביעים הנאמנים שיתנו להם 16 מנדטים באש ובמים.

אם אכן יהיו בחירות, אני מתכנן דיאטת חדשות בנושא. מעדיף לרוץ ערום בקורונה-לנד בשיבא ולנשק את החולים אחד-אחד מאשר להקשיב לדוברי הליכוד וכחול לבן באולפנים. אעקוב אחרי הכיף במו”מ של מפלגות הציונות הדתית, אצפה בהגשת הרשימות כדי לדעת מי יאכזב אותי הפעם, אדבק למסך בזמן תשדירי התעמולה הרשמיים ואנסה את מזלי בעבודה גם בבחירות האלה (מניח שוועדת הבחירות תדרוש תעודת זהות ויכולת לכתוב את השם כמו שצריך). לא רוצה לשמוע עד כמה אנחנו מובילים בליגת הקורונה.

בגלל שקפטן הטיטניק מתעקש לנווט לבד והקיף את עצמו בחדלי אישים שתומכים בהגבלות מקסימליות עד שנציגי המל”ל יוכלו לספור ידנית את הוירוסים שיוצאים מכל עיטוש של חולה, האניה שלו תתנגש בקרחון האבטלה שרק הולך וגדל (זוכרים מה קרה לפני 108 שנים ויומיים?). אם יהיה לנו מזל, היחיד שיעוף מהסיפון זה הקפטן וכולנו נישאר בחיים. ביבי לא צריך לדאוג, הלב של מעריציו ימשיך הלאה ליו”ר הליכוד החמישי.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 3 לMandate Will Go On
  • motior
    17/04/2020 ב16:37

    אני לא כל כך בטוח שיהיו בחירות… לדעתי כעת כשנפרץ הסכר וחברי כנסת מ-“גוש המרכז-שמאל” הסכימו עקרונית להצטרף לנתניהו, הוא יוכל למצוא כמה בודדים שיצטרפו לבלוק הימין גם ללא גנץ ויקים ממשלה צרה.
    נחיה ונראה…

    הגב
    • nadavs
      26/04/2020 ב17:01

      יש סיכוי. נראה שבסופו של דבר זו המטרה, אבל היא די קשה.
      nadavs

      הגב
      • motior
        26/04/2020 ב19:25

        בסוף כמעט צדקתי… רק שגם גנץ הצטרף עם הבודדים. על זה לא חשבתי.

        הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.